Jag hade problem med kyl/frys från Elgiganten för nåt år sedan. Fick lämna tillbaka första exemplaret genom ”öppet köp”.
Sedan när det visade sig att kyl/frys #2 också var trasigt så började jag bli förbannad eftersom allt innehåll också gick förlorat.

Jag fick en tredje kyl/frys som fungerade men krävde också kompensation för allt som gått förlorat + resor/hyrsläp osv. Fick till slut 2500 kr i kompensation efter en del tjafs.

Det blir inga mer köp från Elgiganten efter detta.

• Gilla
Festlund och 5 till
  • Laddar…
R RBW skrev:
NU HAR DET GÅTT FYRA MÅNADER sedan vi fick hem en kyl/frys som var trasig vid leverans. Elgiganten hänvisade till Electrolux som hänvisade till en verkstad. Alla tre med långa telefonköer. Efter två reparationsförsök byttes skåpet ut till ett likadant och lika trasigt (samma fel på det). Sen händer absolut ingenting. Trots åtskilliga telefonsamtal med långa väntetider. Electrolux hänvisar till verkstaden som hänvisar till Electrolux. Elgiganten är totalt ointresserade de också. Tyvärr kollade jag inte Electrolux omdömen på Trust där de lyckats få ihop en hel stjärna. Sämsta man kan få.
En kille på Electrolux skulle be sin chef höra av sig. Han hörs tyvärr dj-t dåligt.

Efter fyra månader har man inte lyckats hitta felet på sitt eget skåp. Ynkligt!
Vi köpte 2 kyl/frysar.
Dom var 5mm för breda 60.5cm.
Dom skickade mig till LG.
LG säger att det inte är något fel, trots att reparatören konstaterade felet.
Vi fick alldrig någon rätsida på det.
Uselt bemötande. Handlar alldrig mer där.

• Gilla
Robert Wegler och 2 till
  • Laddar…
R RBW skrev:
NU HAR DET GÅTT FYRA MÅNADER sedan vi fick hem en kyl/frys som var trasig vid leverans. Elgiganten hänvisade till Electrolux som hänvisade till en verkstad. Alla tre med långa telefonköer. Efter två reparationsförsök byttes skåpet ut till ett likadant och lika trasigt (samma fel på det). Sen händer absolut ingenting. Trots åtskilliga telefonsamtal med långa väntetider. Electrolux hänvisar till verkstaden som hänvisar till Electrolux. Elgiganten är totalt ointresserade de också. Tyvärr kollade jag inte Electrolux omdömen på Trust där de lyckats få ihop en hel stjärna. Sämsta man kan få.
En kille på Electrolux skulle be sin chef höra av sig. Han hörs tyvärr dj-t dåligt.

Elgiganten är lurendrejare. Går inte lita på dem. Står inte för vad dom säger. Köpte en tv där. Försäljaren sa arr dom hade pris garanti
Priset gick ner på tv. Gick ditt och sa jag ville ha mellanskillnaden. Men då gällde inte det längre. Trots att det stod prisgaranti på kvittot
Jag kommer aldrig handla på Elgiganten mer
Särskilt inte i Falkenberg

• Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
R RBW skrev:

Fick en trasig diskmaskin från Elgiganten, ringde kundtjänst och pratade med en tjej som menade felet var inkopplingen, vilket hon fasthöll även när jag informerade om mitt yrke som elinstallatör, och servicetekniker. Slutade med att jag tog diskmaskinen och körde till affären, där jag högljud informerade om min kontakt med kundtjänst, och deras inkompetenta personal där. Slutade med jag direkt fick en ny maskin och nerslag med 500kr på prisen.

• Gilla
HFL och 11 till
  • Laddar…
Har handlat mycket hos Elgiganten sedan de startade i Sverige och det har inte varit några problem med servicen när något varit som det inte borde.

• Gilla
Skoeld och 2 till
  • Laddar…
Ta det till ARN. Allt annat är meningslöst när det gäller Elgiganten. Det är ett så värdelöst företag med ett föraktfullt nonchalant hanterande av kunderna. Jag säger det baserat på verkliga fall.

• Gilla
nnika och 3 till
  • Laddar…
hsd
Elgiganten är stort, täcker så gott som hela Sverige och har många anställda, en del bra och kunniga andra borde hålla sig på lagret, exakt samma som sker med de flesta stora bolag

• Gilla
Mörner och 2 till
  • Laddar…
P
I Ivan Kejs skrev:
Fick en trasig diskmaskin från Elgiganten, ringde kundtjänst och pratade med en tjej som menade felet var inkopplingen, vilket hon fasthöll även när jag informerade om mitt yrke som elinstallatör, och servicetekniker. Slutade med att jag tog diskmaskinen och körde till affären, där jag högljud informerade om min kontakt med kundtjänst, och deras inkompetenta personal där. Slutade med jag direkt fick en ny maskin och nerslag med 500kr på prisen.
ja jag tror det är bland det effektivaste att gå in med varan med sig in i butiken och kallt bara hävda jag köpte den här det är ert problem och inte låta sig hänvisas nånstans alls.. gärna en tid när det är en hel del kunder i butiken som lägger märke till cirkusen.. kompisen tillämpade den metoden och det tog inte länge innan det var löst..

Men det är klart skitföretaget vill hänvisa till separata dörrar där garanti och varuutlämning hålls borta från andra kunder.. gärna brevid lastkajen på baksidan och liknande upplägg..
Det kan dom glömma fortsättningsvis och dit kan personalen bära skiten när dom löst mitt problem

• Gilla
Robert Wegler och 2 till
  • Laddar…
F Franco Franco skrev:
Handla med kreditkort! Ger bättre skydd då du kan vända dig till kreditkortsföretaget som bråkar med säljaren å dina (tekniskt sett deras) vägnar. [länk]
Hej, ja både MC och Visa har ”service not rendered garanti” också för bankkort. Pm inte Elgiganten levererar felfri vara, klaga hos din kortutgivare, de drar tillbaka pdngarna av Elgigantens bank och återbetslsr till dig om elgiganten inte fixar detta. Sen drar Elgigantdns bank pengarna av dom, upplys Elgiganten om detta. Dokumentera hela strulprocessen. Betala inte med annat än Visa eller MC. T ex Klarna anv autogiro för att ta pengar fr ditt bankkto. Svårt att få pengarna åter via banken. Ännu svprare med swish,

• Gilla
Robert Wegler och 2 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Elgiganten är stort, täcker så gott som hela Sverige och har många anställda, en del bra och kunniga andra borde hålla sig på lagret, exakt samma som sker med de flesta stora bolag
Seriösa företag utbildar sin personal.

• Gilla
Robert Wegler och 1 till
  • Laddar…
Går ALDRIG till den skitaffären igen. Köpte ett mobilskal på distans av elgiganten, det höll inte länge och jag ville nyttja garantin. Får då veta att jag måste bege mig till en fysisk butik för reklamation - men jag har ju inte köpt skalet i en fysisk butik! Spelar ingen roll. Nu bor jag rätt nära en EG butik så åkte dit trots allt. Får då veta att "serviceärende" ska startas och jag kan alltså inte bara få ett nytt skal även fast det uppenbart är trasigt (som de heller inte har i lager i butiken, så allt hade smidigare skötts på distans ändå). Skithögen i affären säger att de vill "se om det är yttre fukt tex som orsakat skadan". Skalet skickas på "service" och på verkstaden konstateras att det är trasigt. Jag ska då åka till butiken igen, får då veta att jag hade rätt och skalet är trasigt. Jag ska få ett nytt, men tyvärr finns inte exakt mitt skal kvar till försäljning men jag får välja ett annat. Detta beställs och jag kan få det på posten. Det är dock ett skal till en annan telefonmodell och passar därför inte. Jag får returnera även detta och till sist får jag rätt skal, men man skickar också en faktura på mellanskillnaden då mitt ursprungliga skal inte finns kvar i lager och detta kostar 25kr mer. Man lägger också på typ 69kr för frakt. Jag blir vansinnig, och man tar bort detta, killen i affären fattar dock knappt vad reklamation och garanti innebär och att kunden ska stå skadefri. Jag får absolut inte någon ersättning för resor vid "serviceärenden". Jävla stolpskott och idioter, blir arg bara av att tänka på det här igen. Hade jag bott ett par mil från affären hade detta varit fullständigt vansinne att försöka genomföra.

• Gilla
Robert Wegler och 7 till
  • Laddar…
A axelvic skrev:
Ett par veckor senare ringde en farbror som köpt den (hade råkat skicka med en adresserad direktreklamlapp bland intsruktionerna). De hade alltså bara tagit in den och sålt igen.
Jag brukar märka förpackningen med spritpenna när det gäller Elgiganten/Bauhaus. Frakt skadad/Retur eller Trasig/Reklamation. Kommer ofta gods som man lätt kan se att det är en retur man fått redan innan man öppnar paketet

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
R Robert Wegler skrev:

Det är Elgiganten som du ska höra av dig till. Inte någon annan. Baxa dit skåpet till närmsta varuhus och lämna den vid disken och kräv pengarna tillbaka. Stå på dig och ta med en jugge-vän om du har någon. Det brukar hjälpa.

• Gilla
Elpatronen och 3 till
  • Laddar…
R Robert Wegler skrev:

Jag jobbade under en period som kundansvarig inom dataservice. Var på en mycket dyr kurs i London där jag lärde mig att ta vara på de tillfällen då kunder klagar. Om du löser problemet har du sålt in ditt företag och fått en trogen kund.

Detta kom upp när min dammsugare gav ifrån sig ett skramlande ljud och sen la av totalt. Åkte till Elgiganten Varberg där jag köpt dammsugaren. Killen som var "serviceansvarig" förklarade att han behövde skicka den till Bosch för kontroll. Efter flera veckor fick jag meddelande att det var vatten i dammsugaren och att garantin inte gällde. Det var det enda som Bosch friskrev sig från, så jag förstår att de körde med det. Och det var en månad kvar på garantin från Bosch. Och naturligtvis hade jag inte dammsugit vatten.

Kommer aldrig mer handla hos EG eller köpa varor från Bosch.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
P polaris78 skrev:
... ja men jag har 4 mil varje gång enkel resa hit och det här är 3 micron som ni skickar in på lagning efter en stunds argumenteranden så blir det samtal med chefen på den butiken som har lika obefintlig kundservice.. inte en krona mer än pengarna tillbaka på köpet..

Efter kontakt med elgiganten centralt fick 1000 kr presentkort
Bra att du fick presentkort till slut som någon kompensation.

Jag minns när jag köpte en glödlampa på Hornbach för 20 år sedan. Kom hem och upptäckte att den var trasig. Åkte tillbaka och frågade om resekostnaden och det var bara glada miner och inga problem, fick 70 spänn i milersättning förutom en ny lampa. De hade en rutin för det.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.