T TechChad skrev:
Vet inte. Försöker bara få upp glöden i tråden, med lite tur börjar det brinna ordentligt!
Om det glöder i tråden måste det vara hempul :crysmile:
Om det brinner i dosan fixar jag det omedelbart :cool::p:oops:

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Ja det stämmer, oavsett vad man tycker så är det ett krav från skatteverket.

Nissens
T TechChad skrev:
Du måste leva i det övre skiktet i samhället, bra för dig!
Spelar ingen roll var jag lever, jag är ingen hantverkare.
Men hantverkare och deras företag måste ha pengar in för att betala sina kostnader. Så enkelt är det. De kan inte ägna sig åt välgörenhet liksom...

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Har du någonsin anlitat hantverkare?
Det kostar i stort sett 3500:- för att få dem att knacka på, säga hej och åka igen...
Japp det har jag, men inte så korta jobb så vi bara hinner säga goddag innan pengarna någon i övre lägre medelklassen tjänar efter skatt på två arbetsdagar är borta.

T
S Sajmon skrev:
Det tycker jag inte.

T
Nissens Nissens skrev:
Spelar ingen roll var jag lever, jag är ingen hantverkare.
Men hantverkare och deras företag måste ha pengar in för att betala sina kostnader. Så enkelt är det. De kan inte ägna sig åt välgörenhet liksom...
Men salt och peppra fakturan, det kan dom fan bättre än kocken!

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Nissens
T TechChad skrev:
Men salt och peppra fakturan, det kan dom fan bättre än kocken!
De behöver självklart kostnadstäckning för sina utgifter. Alternativet är att de säger nej till jobbet. Det är ju bara att välja.

T
S Sajmon skrev:
Fast då kan man ju köra med en kostnad på en krona och speca det på fakturan. Sen är klart och betalt

T
Nissens Nissens skrev:
Debehöver kostnadstäckning. Alternativet är att de säger nej till jobbet. Det är ju bara att välja.
Jag skulle nog välja det sistnämnda, tjurskallar som TS vill man ju inte ha i kundbanken! Jag ska väl få ta 200% påslag och sen betalt för bilen. Vad ska jag annars ha för dolda hitte på kostnader.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
T TechChad skrev:
Fast då kan man ju köra med en kostnad på en krona och speca det på fakturan. Sen är klart och betalt
Nej, det måste vara en skälig kostnad, annars är det skattefusk.

T TechChad skrev:
Det ska vara skäligt. Jag vet inte om du någonsin har ansökt om rot hos skatteverket, men det sista du vill är att dom ska ha synpunkter på en ansökan.

T
Violina Violina skrev:
Nej, det måste vara en skälig kostnad, annars är det skattefusk.
S Sajmon skrev:
Det ska vara skäligt. Jag vet inte om du någonsin har ansökt om rot hos skatteverket, men det sista du vill är att dom ska ha synpunkter på en ansökan.
Så 500kr/mil känns skäligt!?
Hoppas ni har alla hantverkare runt hörnet om ni tycker det är skäligt.

T TechChad skrev:
Nej, det brukar vara en grundavgift (upp till en viss sträcka) och sedan en kostnad per mil utöver detta..

Nissens
T TechChad skrev:
Det som känns skäligt är 3500:-, oavsett vilka poster det är nedbrutet till.

T
Violina Violina skrev:
Nej, det brukar vara en grundavgift (upp till en viss sträcka) och sedan en kostnad per mil utöver detta..
Så först 250kr plus 500kr/milen, fy fan...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.