T
Nissens Nissens skrev:
Det som känns skäligt är 3500:-, oavsett vilka poster det är nedbrutet till.
Så då kan hen strunta i att ha med den posten?

T TechChad skrev:
Så först 250kr plus 500kr/milen, fy fan...
Så dum kan du väl ändå inte va?

T
Violina Violina skrev:
Så dum kan du väl ändå inte va?
Om man inte har ett avtal med hantverkaren så kan allting hända. Har man avtal med hantverkaren så händer allt ändå...

• Gilla
  • Haha
aeliusd och 2 till
  • Laddar…
T TechChad skrev:
Om man inte har ett avtal med hantverkaren så kan allting hända. Har man avtal med hantverkaren så händer allt ändå...
SKÄLIGHET!!!!!

T
Violina Violina skrev:
SKÄLIGHET!!!!!
Skäligheten känns ganska oskälig i detta fall.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
T
Btw, det är tvåsiffrigt. Fortsätter vi kämpa på så kommer vi nog till tresiffrigt.

Nissens
T TechChad skrev:
Så då kan hen strunta i att ha med den posten?
Det kostar 3500:- att få hem en hantverkare att göra något. Jag har nog aldrig hört talas om någon lägre hantverkarräkning än den faktiskt...

• Gilla
  • Wow
Maria T och 1 till
  • Laddar…
T
Nissens Nissens skrev:
Det kostar 3500:- att få hem en hantverkare att göra något. Jag har nog aldrig hört talas om någon lägre hantverkarräkning än den faktiskt...
Hade hem en rörmokare för ett tag sen. En flaska whisky av halvdålig kvalité och en klase bananer blev fakturan på.
Känns lite billigare än 3500:-

• Haha
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Nissens
T TechChad skrev:
Hade hem en rörmokare för ett tag sen. En flaska whisky av halvdålig kvalité och en klase bananer blev fakturan på.
Känns lite billigare än 3500:-
Svarta affärer är något annat. Är det vitt så är det pengar som gäller.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
P
Violina Violina skrev:
Kostnaden för bilen har garanterat med rotavdraget att göra, hade ts skippat det så hade han sannolikt sluppit bilkostnaden.

Angående stegar och sotning så finns det en massa nyttigt att läsa i branschstandarden för taksäkerhet, men helt ärligt så har sotaren all rätt i världen att vägra använda din stege om den inte uppfyller kraven.

Saxat från standarden:
"Markstegen/lösa stegen ska vara godkänd för aktuell användning
> Uppfylla SS-EN 131, lättmetall eller annat lätt material.
> Väga max 20 kg
>....."

Jag värnar om min sotare och ser självklart till att min fast monterade taksäkerhetsutrustning är av godkänd sort och i gott skick samt att markstegen uppfyller gällande krav och känns säker.
Resonerar man annorlunda är man inte bara djupt empatistörd, man är fan nästan på gränsen till utvecklingsstörd pga bristande intelligens.
Jag värnar absolut om sotaren, därför är det en ordentlig stege upp till taket. Och vettigt på taket.
Men inte fan ska de tro att de ska begära av mig att köpa en jävla trappstege för att komma upp på vinden. Lite sans får det ju vara.
Och med tanke på att inte ens han som besiktar tittar på stegen upp till taket så tar jag de verkligen med en nypa salt.
Och vad stegen upp till taket är gjord av har ju absolut inget med säkerhet att göra, det var nog det dummaste jag hört. Sotaren flyttar inte ens på stegen utan kliver bara på.

Jag anser med att 250 spänn är hutlöst jävla snålt att ta ut för 250 jävla meter. Om man är tvingad av skv att ta ut 250 kr för 20 sekunders körning så är det fel på skv också.

Men sen förstod du nog inte vad jag var ute efter.
OM ts säger till elektrikern att jag har trappstege här du kan använda som är vettig. Då är det bara löjligt om elektrikern tar med sin stege in.
Därför drog jag in sotaren, isåfall borde sotaren ta sin egna stege till att klättra upp.

T
Nissens Nissens skrev:
Svarta affärer är något annat. Är det vitt så är det pengar som gäller.
Hade hem en plattsättare för ett tag sen. Kaklade 40kvm. 1000:- blev fakturan på efter ROT. Känns billigare än 3500:-

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Fairlane
Nissens Nissens skrev:
Det har jag. Jag har haft elektriker hemma som gjort betydligt mer än det där jobbet för mindre pengar.
Jag har haft hantverkare för arbeten som varierat mellan 1000 kr och 250000 kr. Att 3500 kr skulle vara någon form av miniminivå låter skumt.

• Gilla
  • Haha
El-Löken66 och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Fairlane Fairlane skrev:
Det har jag. Jag har haft elektriker hemma som gjort betydligt mer än det där jobbet för mindre pengar.
Jag har haft hantverkare för arbeten som varierat mellan 1000 kr och 250000 kr. Att 3500 kr skulle vara någon form av miniminivå låter skumt.
1000:- för ett jobb för en hantverkare låter skummast. Det kostar det i stort sett att köra fram och tillbaka till kunden..

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Nissens
T TechChad skrev:
Hade hem en plattsättare för ett tag sen. Kaklade 40kvm. 1000:- blev fakturan på efter ROT. Känns billigare än 3500:-
Var det 3500:- med ROT? Det framgick inte speciellt tydligt i så fall.
Bättre att du jämför äpplen med äpplen...

T
Nissens Nissens skrev:
Var det 3500:- med ROT? Det framgick inte speciellt tydligt i så fall.
Bättre att du jämför äpplen med äpplen...
Nej, det var rut påslag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.