67 866 läst ·
350 svar
68k läst
350 svar
Elektrikern påstår att de måste ta med servicebil för att få ROT..??
Hade hem en rörmokare för ett tag sen. En flaska whisky av halvdålig kvalité och en klase bananer blev fakturan på.Nissens skrev:
Känns lite billigare än 3500:-
Jag värnar absolut om sotaren, därför är det en ordentlig stege upp till taket. Och vettigt på taket.Violina skrev:
Kostnaden för bilen har garanterat med rotavdraget att göra, hade ts skippat det så hade han sannolikt sluppit bilkostnaden.
Angående stegar och sotning så finns det en massa nyttigt att läsa i branschstandarden för taksäkerhet, men helt ärligt så har sotaren all rätt i världen att vägra använda din stege om den inte uppfyller kraven.
Saxat från standarden:
"Markstegen/lösa stegen ska vara godkänd för aktuell användning
> Uppfylla SS-EN 131, lättmetall eller annat lätt material.
> Väga max 20 kg
>....."
Jag värnar om min sotare och ser självklart till att min fast monterade taksäkerhetsutrustning är av godkänd sort och i gott skick samt att markstegen uppfyller gällande krav och känns säker.
Resonerar man annorlunda är man inte bara djupt empatistörd, man är fan nästan på gränsen till utvecklingsstörd pga bristande intelligens.
Men inte fan ska de tro att de ska begära av mig att köpa en jävla trappstege för att komma upp på vinden. Lite sans får det ju vara.
Och med tanke på att inte ens han som besiktar tittar på stegen upp till taket så tar jag de verkligen med en nypa salt.
Och vad stegen upp till taket är gjord av har ju absolut inget med säkerhet att göra, det var nog det dummaste jag hört. Sotaren flyttar inte ens på stegen utan kliver bara på.
Jag anser med att 250 spänn är hutlöst jävla snålt att ta ut för 250 jävla meter. Om man är tvingad av skv att ta ut 250 kr för 20 sekunders körning så är det fel på skv också.
Men sen förstod du nog inte vad jag var ute efter.
OM ts säger till elektrikern att jag har trappstege här du kan använda som är vettig. Då är det bara löjligt om elektrikern tar med sin stege in.
Därför drog jag in sotaren, isåfall borde sotaren ta sin egna stege till att klättra upp.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 921 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 921 inlägg
Det har jag. Jag har haft elektriker hemma som gjort betydligt mer än det där jobbet för mindre pengar.Nissens skrev:
Jag har haft hantverkare för arbeten som varierat mellan 1000 kr och 250000 kr. Att 3500 kr skulle vara någon form av miniminivå låter skumt.
1000:- för ett jobb för en hantverkare låter skummast. Det kostar det i stort sett att köra fram och tillbaka till kunden..Fairlane skrev: