22 203 läst ·
113 svar
22k läst
113 svar
Elektrikern har valt en utgången jordfelsbrytare som inte längre säljs?
Hur vet vi om en ny löser även om den löser på testknappen?A a.non skrev:
Finns billig jordfelsbrytartestare att köpa på jula
Du missade ironin i inlägget.
Skillnaden är att om jag själv plockade lösviktsgodis så hade jag haft chansen att själv avgöra om de luktade som de ska eller blivit för hårda. Det handlar om att kunden vill kunna göra ett informerat val och därför gärna hade velat bli informerad om att just den modellen råkar vara 11 år gammal och kanske råkar ha lite annan märkning än de flesta standardmodeller som säljs idag. Man måste tänka på hur föreningen kan uppfatta det också, exempelvis om de anser att någon märkning saknas.P Putte 9497 skrev:
Hellre en lagrad årgångs-Merlin Gerin än nåt nytt budgetjox, ärligt talat.
Jag ser inget problem, med samma reservation som övriga att den är av korrekt typ.
Jag ser inget problem, med samma reservation som övriga att den är av korrekt typ.
Jo, och de tillhör en bostadsrättsförening.Immobil skrev:
Hade det varit jag så hade jag frågat vilket märke/modell de använder innan jag bokade firman men personen som gjorde beställningen tog för givet att den skulle vara av en modell som fortfarande säljs.
Redigerat:
Merlan Gerin är något jag mer hade förväntat mig på kontor eller industri där kvalitet och tillförlitlighet är viktigare än pris.
Posta en bild om du är orolig över att det kan vara fel sort. De tillverkade en mängd varianter, men troligen är det rätt. Du du ska ha i en bostad är samma som det vanligaste i kontor.
Posta en bild om du är orolig över att det kan vara fel sort. De tillverkade en mängd varianter, men troligen är det rätt. Du du ska ha i en bostad är samma som det vanligaste i kontor.
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Fast vad spelar det för roll, en trasig JFB reparerar man inte den kastar man och köper en ny och åter igen har installatören testat av den så att den håller sig på rätt sida med tid och utlösningsström så är det inget fel.A a.non skrev:
Om du inte har begärt provprotokoll så har han ingen skyldighet att lämna ut nåt. Han kam ha installerat den, testat den och sett att den fungerar som den ska och därefter avslutat jobbet.
Det som ska göras oavsett fabrikat är att motionera den var 6e månad.