9 930 läst ·
35 svar
10k läst
35 svar
Elektriker som råkat koppla fel
På vilket sätt framgår det av filmerna att det är flera hundra meter bort?useless skrev:
Kan hålla med om att filmklippen är en aning löjliga men tror att syftet är att man ska nå fram med budskapet till den breda massan och alla är inte lika smarta som du och jag. Det är det här forumet ett fungerande bevis på
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 851 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 851 inlägg
Man måste ha dimmer som är anpassad till LED, annars kan det bli den effekten du beskriver. Behöver inte vara felkopplat.T Trolltomte skrev:Jo då jag vet att elektriken var här 5h, jobbar hemifrån så jag hörde honom dra i kablar från elcentralen, knatta upp till rummet, mäta i uttagen. Mest var han runt elcentralen, sovrummet och ugnens uttag.
Kanske finns det fler fel i elinstallationen som han undersökte. Skulle inte förvåna mig, vi är nyinflyttade högst sannolikt att förra ägaren var en sk hempulare. En led lampa jag satte upp i köket, den gick inte att stänga av alls. Det finns en dimmer på det uttaget men ledden bara blinkar när den är på och svagt ljus när den är av. Stoppade in halogen där.
Troligen klarar inte dimmern av led-lampor.T Trolltomte skrev:
Sedan är dimmern troligen en sort som inte har någon nolla till sig, det medför ofta att led-lampor lyser lite svagt även när dimmern är avstängd.
Eller så är inte LED lampan dimbar, finns sådana också. Har t.ex några led armaturer som har stickpropp. De lyser fint med sladden i uttaget och slocknar när man drar ur dem. Men sätter man dessa via en timer så lyser de fint med full styrka när timern är på men vid avslag så slocknar de inte helt utan fortsätter att lysa svagt. Med led kan det hända en del när de kopplas till en dimmer/timer eller likvärdigt.
Moderator
· Stockholm
· 57 836 inlägg
Jag har rensat rätt hårt i tråden. Håll er till ämnet!
/moderator
/moderator
Ska hålla mig till ämnet
Klicka här för att svara