Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Då blir det nog att skriva lagertid. Vi tar inte ens betalt för hemresan, det skrivs på lagret och firman betalar mig men tar inget av kund.

Jag har sagt att det är vansinne, men... :)

Läst igenom detta och tappat tråden........
Just det ...Ska man köpa elmaterial till er?...
Om du vill så får du gärna köpa det....jag kopplar in skiten och sen är alla nöjda.

Det är bara riktigt tråkigt att koppla in "malmbergsgrejer" i en annars snygg kåk....
Det är nog bara vi hantverkare som ser detta men......vi är många....
Lägger man ner en massa pengar i en kåk så snåla inte på det som syns....

petersson79 skrev:
Om nån elektriker svarar, hur mycket tar ni för ett vanligt två-vägs uttag?

Är det till svennson och man bara skall montera 2 st 2-vägsuttag så skulle jag nog kunna ta 120 plus moms per styck.

Infällt uttag.

Plus arbete och bil

Och vet ni vad jag har gjort ett flertalet gånger???

Jag har lämnat ett fast pris, har det gått bättre och fortare än vad man hade räknat så brukar jag sänka priset på fakturan.

(igentligen är det ju riktigt korkat, men man är ju mänsklig)

Och jag sover så gått om nätterna.

el_richard skrev:
Och vet ni vad jag har gjort ett flertalet gånger???

Jag har lämnat ett fast pris, har det gått bättre och fortare än vad man hade räknat så brukar jag sänka priset på fakturan.

(igentligen är det ju riktigt korkat, men man är ju mänsklig)

Och jag sover så gått om nätterna.
Du är väl värd din goda nattsömn! Anlitar man en hantverkare vill man ha en uppfattning vad arbetet kommer att kosta och jag kan i alla fall säga att jag troligen väljer en hantverkare som lämnar ett fast pris än en som kan verka billigare men som inte kan/vill uppge vad fakturan kommer att sluta på. Att du dessutom sänker priset om det tar mindre tid än vad du räknat med är både ärligt och troligen väldigt bra för affärerna. Skulle jag råka ut för det och du dessutom gjort ett bra jobb så skulle jag absolut rekommendera dig vidare vilket i det långa loppet troligen lönar sig väldigt bra.

Köpa grejer eller inte ... själv tyckte jag det var roligt att planera inköpen, en utmaning att hitta bra priser och elektrikern tyckte det var ok, vi kom överens om det från början. Köpte det mesta från Elbutik, Trend och Peha (ja, det blev lite blandat men på olika plan)

MEN, ett förbehåll hade han, elcentralen skulle han själv välja och bestycka - med Hagerprylar. Hade jag vetat hur dyrt det skulle bli ;)
å andra sidan vet jag ju nu hur BRA det blev.

Kjell G

Skulle jag bygga nytt skulle jag HELT KLART satsa på ett BUS SYSTEM i min villa.. Dock dyrare installation men JAG TROR det höjer priset på villan..

Sen håller jag med Kjellman angående "Malmbergs" prylar i en ny och fin villa...
Om jag ska göra ett "jobb" och kunden köper grejjerna så tar iaf JAG mer betalt per timme än om jag skulle fixa grejjerna..

Fruppe skrev:
Skulle jag bygga nytt skulle jag HELT KLART satsa på ett BUS SYSTEM i min villa.. Dock dyrare installation men JAG TROR det höjer priset på villan.
JAG tror inte ens 5% av SVENSSONS som ska köpa VET vad BUS är och ÄNNU färre ser det som en FÖRDEL.

Mina privatpersonskunder får gärna köpa material själva, bara mindre strul för mig och man byter i stort sett bara pengar med varandra om jag ska handla ut.
Men det ska ju vara riktigt kvalitetsmaterial och inget smäck från malmbergs eller Bil-butteriks..

jag skulle aldrig i mitt liv vilja ha bussystem hemma, tänk om skiten börjar krångla och tända/släcka som den vill.... ett rent helvete att felsöka också.
jag har tyvärr sån skit i min GMC och är måttligt glad över det.. en styrenhet i förardörren har fått spratt så den sätter på stolsvärmen på högsta läget helt slumpmässigt. och ibland när jag startar den så kommer inte instrumentpanelen igång, alla mätare står opå noll, då måste jag stänga av och starta om....
jäkla skräp säger jag! det ska gå vanlig el i kablarna, inte några datasignaler!

OCh nu har vi glidit iväg från grundfrågan så jag stänger

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.