84 812 läst ·
398 svar
85k läst
398 svar
Eldabutiken levererar kamin som läcker rök - stämmer sin kund i tingsrätten
Håller tummarna att dom gör rätt för sig och vill förlikas. Jag anar att det är motståndarsidan som fyllt 3 dagar i rätten samt bombat rätten med massor av inlagor så att ni ska bli rädda, ful taktik och inte schysst proccessföring.
märkligt att göra uttalanden här och på Facebook före dom tar upp dialogen med dig. Deras damage control är ju ett skämt.J johannordin skrev:Hej. Ingen kontakt för att diskutera lösning från Elda sedan November 2017. Bara jurist & processande.
Det har väckts ett visst uns förhoppning av lösningsorienterad dialog sedan igår då ordföranden gjorde ett par uttalanden. Får se om det händer något positivt, annars är nästa steg i processen 3 fulla dagar av huvudförhandling, med ett tiotal vittnen som ska höras och ca 300 aktbilagor som ska gås igenom.
Håller med dig, mycket märkligt !Tovetorvan skrev:
Men nu ser man hur långt en missnöjd kund kan nå, lite skrämmande ändå, definitivt inget gott omdöme för Eldabutiken , via google så kommer allt om denna händelsen alltid finnas kvar som en referens hur butiken beter sig, verkar som dom är ute efter att göra ett exempel, där deras ord ska vara det sista som gäller.
Fördelen kanske blir att dom vill lösa allt på goodwill , skulle vara det enda rätta.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
De verkar inte ha några jättemuskler heller
https://www.allabolag.se/5564880705/eldabutiken-i-sverige-ab
https://www.allabolag.se/5564880705/eldabutiken-i-sverige-ab
Som jag förstått saken är det den enskilda handlaren med stöd centralt. Så centralt verkar dom inte ha några problem att strunta i ARN.C cpalm skrev:
Alla som går upp i ARN anser att den andre parten har fel. Dom flesta företag har ändå som policy att följa ARN. Systemet bygger på det, att dom flesta följer rekommendationerna.
Näe, så kanske det är, men skall vi prata finansiella muskler är det i så fall primärt den enskilda handlarens ekonomiska ställning som är intressant.N Ntek skrev:
Södertörns Ventilationsrengöring och Sanering Aktiebolag?
Är det satt datum för huvudförhandling?J johannordin skrev:Hej. Ingen kontakt för att diskutera lösning från Elda sedan November 2017. Bara jurist & processande.
Det har väckts ett visst uns förhoppning av lösningsorienterad dialog sedan igår då ordföranden gjorde ett par uttalanden. Får se om det händer något positivt, annars är nästa steg i processen 3 fulla dagar av huvudförhandling, med ett tiotal vittnen som ska höras och ca 300 aktbilagor som ska gås igenom.
Något som är hyfsat vanligt i civila mål som detta är att domstolen kan anse att en "starkare part" dvs Elda i det här fallet ska stå för merparten av sina egna kostnader om de haft väldigt mycket högre kostnader för att driva målet än vad du haft. Det har troligtvis ditt ombud koll på, men kan vara värt att påminna om att föra fram det i rätten också, att man i händelse av ett utfall i tingsrätten till din nackdel, ska respektive part bära sina egna kostnader och som mest behöva ersätta motpartens kostnader upp till den nivå som den som haft lägst kostnad haft i målet. (Kommer inte ihåg exakt hur man brukar uttrycka det men det är i alla fall andemeningen i det). Ditt ombud vet säkerligen vad som avses.
Sotarens utlåtande var klart redan när ARN gjorde sin bedömning.T Takläggare skrev:Men arn har inga specialister ang kaminer , sotarn har varit där och gett godkänt för kamin och han är den enda med rätt utbildning och han har sista ordet, inte ARN , även tingsrätten kommer lyssna på sotaren efter som han är specialist.
Eldabutiken har även varit på plats tagit kort på kamin om jag förstår rätt även ändrat på gliporna,.
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Det kanske sporrar dig att göra bra jobbT Takläggare skrev:Håller med dig, mycket märkligt !
Men nu ser man hur långt en missnöjd kund kan nå, lite skrämmande ändå, definitivt inget gott omdöme för Eldabutiken , via google så kommer allt om denna händelsen alltid finnas kvar som en referens hur butiken beter sig, verkar som dom är ute efter att göra ett exempel, där deras ord ska vara det sista som gäller.
Fördelen kanske blir att dom vill lösa allt på goodwill , skulle vara det enda rätta.
Men samtidigt är man ganska rättslös om man råkar ut för klåpare. De sätter bara företaget i kk. Sen står man där som kund och inga pengar finns att hämta.
Men eftersom de flesta vill göra bra jobb så är det inga problem. Det finns säkert några få som jävlas bara för att man kan. Men de är ytterst få. De är nog fler hantverkare som drar ut på tiden och slöar. Även om arbetet är godkänt.
De är garanterat många företag som inte kan kommunicera med kunden och inte begriper hur viktigt det är
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
