Håller tummarna att dom gör rätt för sig och vill förlikas. Jag anar att det är motståndarsidan som fyllt 3 dagar i rätten samt bombat rätten med massor av inlagor så att ni ska bli rädda, ful taktik och inte schysst proccessföring.
 
  • Gilla
Argastesnickaren
  • Laddar…
J johannordin skrev:
Hej. Ingen kontakt för att diskutera lösning från Elda sedan November 2017. Bara jurist & processande.

Det har väckts ett visst uns förhoppning av lösningsorienterad dialog sedan igår då ordföranden gjorde ett par uttalanden. Får se om det händer något positivt, annars är nästa steg i processen 3 fulla dagar av huvudförhandling, med ett tiotal vittnen som ska höras och ca 300 aktbilagor som ska gås igenom.
märkligt att göra uttalanden här och på Facebook före dom tar upp dialogen med dig. Deras damage control är ju ett skämt.
 
T
Tovetorvan Tovetorvan skrev:
märkligt att göra uttalanden här och på Facebook före dom tar upp dialogen med dig. Deras damage control är ju ett skämt.
Håller med dig, mycket märkligt !

Men nu ser man hur långt en missnöjd kund kan nå, lite skrämmande ändå, definitivt inget gott omdöme för Eldabutiken , via google så kommer allt om denna händelsen alltid finnas kvar som en referens hur butiken beter sig, verkar som dom är ute efter att göra ett exempel, där deras ord ska vara det sista som gäller.
Fördelen kanske blir att dom vill lösa allt på goodwill , skulle vara det enda rätta.
 
C
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De verkar inte ha några jättemuskler heller
Trots att frågan ställts flera gånger verkar det inte vara klarlagt om motparten är eldabutiken centralt eller den enskilda handlaren. Det senare torde ju vara mer sannolikt.
 
C cpalm skrev:
Trots att frågan ställts flera gånger verkar det inte vara klarlagt om motparten är eldabutiken centralt eller den enskilda handlaren. Det senare torde ju vara mer sannolikt.
Som jag förstått saken är det den enskilda handlaren med stöd centralt. Så centralt verkar dom inte ha några problem att strunta i ARN.

Alla som går upp i ARN anser att den andre parten har fel. Dom flesta företag har ändå som policy att följa ARN. Systemet bygger på det, att dom flesta följer rekommendationerna.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
K
A ajn82 skrev:
Betala alla kundens kostnader hittills, byt ut till en korrekt och fin produkt, lova att aldrig gå emot arn igen och donera ett par hundratusen till lämplig välgörenhet
Varför skulle dom göra det?
 
C
N Ntek skrev:
Som jag förstått saken är det den enskilda handlaren med stöd centralt. Så centralt verkar dom inte ha några problem att strunta i ARN.
Näe, så kanske det är, men skall vi prata finansiella muskler är det i så fall primärt den enskilda handlarens ekonomiska ställning som är intressant.
Södertörns Ventilationsrengöring och Sanering Aktiebolag?
 
K Kortling skrev:
Varför skulle dom göra det?
Deras ordförande sa sig leta efter lösning för att rädda situationen, jag kom med ett förslag vad jag tyckte var rimligt för att visa att man förstått vilka idioter man varit. Men ärligt så hade jag nog ändå aldrig anlitat dem efter detta.
 
  • Gilla
Fartland och 2 till
  • Laddar…
J johannordin skrev:
Hej. Ingen kontakt för att diskutera lösning från Elda sedan November 2017. Bara jurist & processande.

Det har väckts ett visst uns förhoppning av lösningsorienterad dialog sedan igår då ordföranden gjorde ett par uttalanden. Får se om det händer något positivt, annars är nästa steg i processen 3 fulla dagar av huvudförhandling, med ett tiotal vittnen som ska höras och ca 300 aktbilagor som ska gås igenom.
Är det satt datum för huvudförhandling?

Något som är hyfsat vanligt i civila mål som detta är att domstolen kan anse att en "starkare part" dvs Elda i det här fallet ska stå för merparten av sina egna kostnader om de haft väldigt mycket högre kostnader för att driva målet än vad du haft. Det har troligtvis ditt ombud koll på, men kan vara värt att påminna om att föra fram det i rätten också, att man i händelse av ett utfall i tingsrätten till din nackdel, ska respektive part bära sina egna kostnader och som mest behöva ersätta motpartens kostnader upp till den nivå som den som haft lägst kostnad haft i målet. (Kommer inte ihåg exakt hur man brukar uttrycka det men det är i alla fall andemeningen i det). Ditt ombud vet säkerligen vad som avses.
 
T Takläggare skrev:
Men arn har inga specialister ang kaminer , sotarn har varit där och gett godkänt för kamin och han är den enda med rätt utbildning och han har sista ordet, inte ARN , även tingsrätten kommer lyssna på sotaren efter som han är specialist.

Eldabutiken har även varit på plats tagit kort på kamin om jag förstår rätt även ändrat på gliporna,.
Sotarens utlåtande var klart redan när ARN gjorde sin bedömning.
 
T Takläggare skrev:
Håller med dig, mycket märkligt !

Men nu ser man hur långt en missnöjd kund kan nå, lite skrämmande ändå, definitivt inget gott omdöme för Eldabutiken , via google så kommer allt om denna händelsen alltid finnas kvar som en referens hur butiken beter sig, verkar som dom är ute efter att göra ett exempel, där deras ord ska vara det sista som gäller.
Fördelen kanske blir att dom vill lösa allt på goodwill , skulle vara det enda rätta.
Det kanske sporrar dig att göra bra jobb;)
Men samtidigt är man ganska rättslös om man råkar ut för klåpare. De sätter bara företaget i kk. Sen står man där som kund och inga pengar finns att hämta.
Men eftersom de flesta vill göra bra jobb så är det inga problem. Det finns säkert några få som jävlas bara för att man kan. Men de är ytterst få. De är nog fler hantverkare som drar ut på tiden och slöar. Även om arbetet är godkänt.
De är garanterat många företag som inte kan kommunicera med kunden och inte begriper hur viktigt det är
 
Tovetorvan Tovetorvan skrev:
märkligt att göra uttalanden här och på Facebook före dom tar upp dialogen med dig. Deras damage control är ju ett skämt.
Var är dessa uttalande? Kunde inte hitta dom :)
 
Niklasloow Niklasloow skrev:
Var är dessa uttalande? Kunde inte hitta dom :)
inlägget som styrelseordförande skrev här är bortplockat av moderator. På deras fb-sida ligger det under fliken ”community”.
 
Niklasloow Niklasloow skrev:
Var är dessa uttalande? Kunde inte hitta dom :)
De va inge vettigt som sades....
De vanliga floskler som politiker skulle skrivit. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.