84 812 läst ·
398 svar
85k läst
398 svar
Eldabutiken levererar kamin som läcker rök - stämmer sin kund i tingsrätten
Ok, jag kväver lätt min brasa med luftspjällen, och det känns bra att ha den kontrollen.Jonas Persson skrev:
Ok, drar men det till sin spets så är det mer än 50,00000001%, men du ska inte tolka texten matematiskt. Merparten syftar på att funktionen primärt styrs av spjället - du ska ha full kontroll av förbränningen med det. Notera att det inte innebär att det ska kunna kväva elden. Bara justera inom området som ger tillräcklig förbränning. Det innebör att en glipa inte har någon betydelse.
De instruktioner jag har för diverse spisar anger att luckan ska stå på glänt när man tänder och stängas först när det tagit fyr ordentligt. Det är vad jag kallar glipa.
Öppnar jag fönstret för att bli av med undertrycket i rummet så räcker det att öppna spjällen i kassetten så är det snart full fart på brasan.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Kan vi då förvänta oss att ni följer ARN’s utslag I framtiden och att ni även droppar stämningen?E Eldabutiken i Sverige AB skrev:Vi kan bara beklaga detta och jag vill förtydliga att det som hänt här är väldigt ovanligt för oss på Elda. Det är inget som vi eftersträvar. Tvärtom. Vi arbetar alltid för att våra kunder ska känna sig både nöjda och trygga och om vi inte når hela vägen vill vi göra vårt bästa för att lösa situationen i samförstånd. Det har vi inte lyckats med i detta fall. Jag tror också att alla som har haft en konflikt vet att det finns minst två sidor av en historia. När det blir trassligt finns alltid saker som man kanske inte ser som part i diskussionen. Vår grundinställning är att detta pågått alltför länge och gått alldeles långt. Vi arbetar nu för att hitta en lösning som alla kan känna sig nöjda med. / Torsten Persson, styrelseordförande Eldabutikerna
Utåt sett ser det ut som att ni fick komma till tals i ARN och förlorade. Sen ser det ut som att ni nu försöker krossa kunden ekonomiskt av rent personliga skäl.E Eldabutiken i Sverige AB skrev:Vi kan bara beklaga detta och jag vill förtydliga att det som hänt här är väldigt ovanligt för oss på Elda. Det är inget som vi eftersträvar. Tvärtom. Vi arbetar alltid för att våra kunder ska känna sig både nöjda och trygga och om vi inte når hela vägen vill vi göra vårt bästa för att lösa situationen i samförstånd. Det har vi inte lyckats med i detta fall. Jag tror också att alla som har haft en konflikt vet att det finns minst två sidor av en historia. När det blir trassligt finns alltid saker som man kanske inte ser som part i diskussionen. Vår grundinställning är att detta pågått alltför länge och gått alldeles långt. Vi arbetar nu för att hitta en lösning som alla kan känna sig nöjda med. / Torsten Persson, styrelseordförande Eldabutikerna
Det låter ju bra, men att ni redan finns på ARN:s svarta lista bygger ju inte förtroende precis...E Eldabutiken i Sverige AB skrev:Vi kan bara beklaga detta och jag vill förtydliga att det som hänt här är väldigt ovanligt för oss på Elda. Det är inget som vi eftersträvar. Tvärtom. Vi arbetar alltid för att våra kunder ska känna sig både nöjda och trygga och om vi inte når hela vägen vill vi göra vårt bästa för att lösa situationen i samförstånd. Det har vi inte lyckats med i detta fall. Jag tror också att alla som har haft en konflikt vet att det finns minst två sidor av en historia. När det blir trassligt finns alltid saker som man kanske inte ser som part i diskussionen. Vår grundinställning är att detta pågått alltför länge och gått alldeles långt. Vi arbetar nu för att hitta en lösning som alla kan känna sig nöjda med. / Torsten Persson, styrelseordförande Eldabutikerna
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Hur ser ni på att man valt att inte följa arn? Där har båda parter fått yttra sig.E Eldabutiken i Sverige AB skrev:Vi kan bara beklaga detta och jag vill förtydliga att det som hänt här är väldigt ovanligt för oss på Elda. Det är inget som vi eftersträvar. Tvärtom. Vi arbetar alltid för att våra kunder ska känna sig både nöjda och trygga och om vi inte når hela vägen vill vi göra vårt bästa för att lösa situationen i samförstånd. Det har vi inte lyckats med i detta fall. Jag tror också att alla som har haft en konflikt vet att det finns minst två sidor av en historia. När det blir trassligt finns alltid saker som man kanske inte ser som part i diskussionen. Vår grundinställning är att detta pågått alltför länge och gått alldeles långt. Vi arbetar nu för att hitta en lösning som alla kan känna sig nöjda med. / Torsten Persson, styrelseordförande Eldabutikerna
Arn är naturligtvis inte tvingande på något sätt. Men seriösa företag brukar följa arn.
om ni är seriösa med det du skriver, så skulle det aldrig gått så här långt. Det här känns mer som krystad damage control eftersom ärendet nu fått lite publicitet. För att återupprätta nåt slags förtroende för varumärket krävs lite mer action nu.E Eldabutiken i Sverige AB skrev:Vi kan bara beklaga detta och jag vill förtydliga att det som hänt här är väldigt ovanligt för oss på Elda. Det är inget som vi eftersträvar. Tvärtom. Vi arbetar alltid för att våra kunder ska känna sig både nöjda och trygga och om vi inte når hela vägen vill vi göra vårt bästa för att lösa situationen i samförstånd. Det har vi inte lyckats med i detta fall. Jag tror också att alla som har haft en konflikt vet att det finns minst två sidor av en historia. När det blir trassligt finns alltid saker som man kanske inte ser som part i diskussionen. Vår grundinställning är att detta pågått alltför länge och gått alldeles långt. Vi arbetar nu för att hitta en lösning som alla kan känna sig nöjda med. / Torsten Persson, styrelseordförande Eldabutikerna
Så tänker jag, utan att ha inblick i detaljer.
Med vänlig hälsning,
F.d presumtiv kund.
Betala alla kundens kostnader hittills, byt ut till en korrekt och fin produkt, lova att aldrig gå emot arn igen och donera ett par hundratusen till lämplig välgörenhetE Eldabutiken i Sverige AB skrev:
Du skriver det ja men hittills har ni inte visat det.E Eldabutiken i Sverige AB skrev:
Varför har ni helt plötsligt ändrat er?
Köpte från elda för några år sedan, något hände med det ena glaset så det går in smuts mellan glasen samt massa fel vid leveransen. Dom orkade knappt bry sig på något så jag rekommenderar dom inte vidare heller. Kvaliten mellan deras butiker känns väldigt ojämn.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Vilken mardröm, enda godtagbara här är ju att butiken byter ut kaminen och betalar kundens juristkostnader.
Nog inte många som läst denna tråd som kommer anlita dem ändå, men någon form av damage control är det ju
Nog inte många som läst denna tråd som kommer anlita dem ändå, men någon form av damage control är det ju
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Då företag inte tillåts diskutera i vårt forum har jag raderat inlägget från Eldabutikernas styrelseordförande. Man ska kontakta oss på support@byggahus.se om man vill reda ut missförstånd så publicerar vi det efter granskning.
/Moderator
/Moderator
"
Självklart vill vi att varje kund ska vara både nöjd och trygg och trygg med vårt arbete och våra leveranser. Just nu jobbar vi hårt för att lösa denna situation och hoppas presentera en lösning inom kort. /Torsten Persson, styrelseordförande Eldabutikerna "
Min tidigare Svärfar skulle ha sagt:
- Detta var allt en rekti kär te å tal!
Ärn politiker eller nå an löst fölk?
Återstår att se...
Självklart vill vi att varje kund ska vara både nöjd och trygg och trygg med vårt arbete och våra leveranser. Just nu jobbar vi hårt för att lösa denna situation och hoppas presentera en lösning inom kort. /Torsten Persson, styrelseordförande Eldabutikerna "
Min tidigare Svärfar skulle ha sagt:
- Detta var allt en rekti kär te å tal!
Ärn politiker eller nå an löst fölk?
Återstår att se...