Nissens
elpaco elpaco skrev:
Tilluften till min murade insats kommer utifrån altanen. :D
Det gör min med, men den tilluften kommer in under Keddykassetten, vilken i sin tur hämtar in den via 2 st integrerade luftspjäll.
 
Nissens
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Ok, drar men det till sin spets så är det mer än 50,00000001%, men du ska inte tolka texten matematiskt. Merparten syftar på att funktionen primärt styrs av spjället - du ska ha full kontroll av förbränningen med det. Notera att det inte innebär att det ska kunna kväva elden. Bara justera inom området som ger tillräcklig förbränning. Det innebör att en glipa inte har någon betydelse.

De instruktioner jag har för diverse spisar anger att luckan ska stå på glänt när man tänder och stängas först när det tagit fyr ordentligt. Det är vad jag kallar glipa.
Ok, jag kväver lätt min brasa med luftspjällen, och det känns bra att ha den kontrollen.
Öppnar jag fönstret för att bli av med undertrycket i rummet så räcker det att öppna spjällen i kassetten så är det snart full fart på brasan. :) Skulle det knasa så kan jag dra igång fläkten jag har under kassetten, men det har inte hänt vad jag minns.
 
E Eldabutiken i Sverige AB skrev:
Vi kan bara beklaga detta och jag vill förtydliga att det som hänt här är väldigt ovanligt för oss på Elda. Det är inget som vi eftersträvar. Tvärtom. Vi arbetar alltid för att våra kunder ska känna sig både nöjda och trygga och om vi inte når hela vägen vill vi göra vårt bästa för att lösa situationen i samförstånd. Det har vi inte lyckats med i detta fall. Jag tror också att alla som har haft en konflikt vet att det finns minst två sidor av en historia. När det blir trassligt finns alltid saker som man kanske inte ser som part i diskussionen. Vår grundinställning är att detta pågått alltför länge och gått alldeles långt. Vi arbetar nu för att hitta en lösning som alla kan känna sig nöjda med. / Torsten Persson, styrelseordförande Eldabutikerna
Kan vi då förvänta oss att ni följer ARN’s utslag I framtiden och att ni även droppar stämningen?
 
  • Gilla
mejeriet och 15 till
  • Laddar…
E Eldabutiken i Sverige AB skrev:
Vi kan bara beklaga detta och jag vill förtydliga att det som hänt här är väldigt ovanligt för oss på Elda. Det är inget som vi eftersträvar. Tvärtom. Vi arbetar alltid för att våra kunder ska känna sig både nöjda och trygga och om vi inte når hela vägen vill vi göra vårt bästa för att lösa situationen i samförstånd. Det har vi inte lyckats med i detta fall. Jag tror också att alla som har haft en konflikt vet att det finns minst två sidor av en historia. När det blir trassligt finns alltid saker som man kanske inte ser som part i diskussionen. Vår grundinställning är att detta pågått alltför länge och gått alldeles långt. Vi arbetar nu för att hitta en lösning som alla kan känna sig nöjda med. / Torsten Persson, styrelseordförande Eldabutikerna
Utåt sett ser det ut som att ni fick komma till tals i ARN och förlorade. Sen ser det ut som att ni nu försöker krossa kunden ekonomiskt av rent personliga skäl.
 
  • Gilla
Djupa Tanken och 19 till
  • Laddar…
Nissens
E Eldabutiken i Sverige AB skrev:
Vi kan bara beklaga detta och jag vill förtydliga att det som hänt här är väldigt ovanligt för oss på Elda. Det är inget som vi eftersträvar. Tvärtom. Vi arbetar alltid för att våra kunder ska känna sig både nöjda och trygga och om vi inte når hela vägen vill vi göra vårt bästa för att lösa situationen i samförstånd. Det har vi inte lyckats med i detta fall. Jag tror också att alla som har haft en konflikt vet att det finns minst två sidor av en historia. När det blir trassligt finns alltid saker som man kanske inte ser som part i diskussionen. Vår grundinställning är att detta pågått alltför länge och gått alldeles långt. Vi arbetar nu för att hitta en lösning som alla kan känna sig nöjda med. / Torsten Persson, styrelseordförande Eldabutikerna
Det låter ju bra, men att ni redan finns på ARN:s svarta lista bygger ju inte förtroende precis...
 
  • Gilla
Djupa Tanken och 16 till
  • Laddar…
E Eldabutiken i Sverige AB skrev:
Vi kan bara beklaga detta och jag vill förtydliga att det som hänt här är väldigt ovanligt för oss på Elda. Det är inget som vi eftersträvar. Tvärtom. Vi arbetar alltid för att våra kunder ska känna sig både nöjda och trygga och om vi inte når hela vägen vill vi göra vårt bästa för att lösa situationen i samförstånd. Det har vi inte lyckats med i detta fall. Jag tror också att alla som har haft en konflikt vet att det finns minst två sidor av en historia. När det blir trassligt finns alltid saker som man kanske inte ser som part i diskussionen. Vår grundinställning är att detta pågått alltför länge och gått alldeles långt. Vi arbetar nu för att hitta en lösning som alla kan känna sig nöjda med. / Torsten Persson, styrelseordförande Eldabutikerna
Hur ser ni på att man valt att inte följa arn? Där har båda parter fått yttra sig.
Arn är naturligtvis inte tvingande på något sätt. Men seriösa företag brukar följa arn.
 
  • Gilla
mikethebik och 9 till
  • Laddar…
E Eldabutiken i Sverige AB skrev:
Vi kan bara beklaga detta och jag vill förtydliga att det som hänt här är väldigt ovanligt för oss på Elda. Det är inget som vi eftersträvar. Tvärtom. Vi arbetar alltid för att våra kunder ska känna sig både nöjda och trygga och om vi inte når hela vägen vill vi göra vårt bästa för att lösa situationen i samförstånd. Det har vi inte lyckats med i detta fall. Jag tror också att alla som har haft en konflikt vet att det finns minst två sidor av en historia. När det blir trassligt finns alltid saker som man kanske inte ser som part i diskussionen. Vår grundinställning är att detta pågått alltför länge och gått alldeles långt. Vi arbetar nu för att hitta en lösning som alla kan känna sig nöjda med. / Torsten Persson, styrelseordförande Eldabutikerna
om ni är seriösa med det du skriver, så skulle det aldrig gått så här långt. Det här känns mer som krystad damage control eftersom ärendet nu fått lite publicitet. För att återupprätta nåt slags förtroende för varumärket krävs lite mer action nu.

Så tänker jag, utan att ha inblick i detaljer.

Med vänlig hälsning,
F.d presumtiv kund.
 
  • Gilla
Maria T och 12 till
  • Laddar…
T ex kolla hos kunden varför det inte funkar som det väl borde.

Ni är ju bäst på spisar och kaminer!

Kanske inte alls är fel på er produkt...
 
E Eldabutiken i Sverige AB skrev:
Självklart vill vi att varje kund ska vara både nöjd och trygg och trygg med vårt arbete och våra leveranser. Just nu jobbar vi hårt för att lösa denna situation och hoppas presentera en lösning inom kort. /Torsten Persson, styrelseordförande Eldabutikerna
Betala alla kundens kostnader hittills, byt ut till en korrekt och fin produkt, lova att aldrig gå emot arn igen och donera ett par hundratusen till lämplig välgörenhet
 
  • Gilla
  • Älska
Djupa Tanken och 17 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Betala alla kundens kostnader hittills, byt ut till en korrekt och fin produkt, lova att aldrig gå emot arn igen och donera ett par hundratusen till lämplig välgörenhet
du hann före mig med nån sekund :)
 
E Eldabutiken i Sverige AB skrev:
Självklart vill vi att varje kund ska vara både nöjd och trygg och trygg med vårt arbete och våra leveranser. Just nu jobbar vi hårt för att lösa denna situation och hoppas presentera en lösning inom kort. /Torsten Persson, styrelseordförande Eldabutikerna
Du skriver det ja men hittills har ni inte visat det.
Varför har ni helt plötsligt ändrat er?
 
  • Gilla
mejeriet och 1 till
  • Laddar…
KalleKe
Köpte från elda för några år sedan, något hände med det ena glaset så det går in smuts mellan glasen samt massa fel vid leveransen. Dom orkade knappt bry sig på något så jag rekommenderar dom inte vidare heller. Kvaliten mellan deras butiker känns väldigt ojämn.
 
Vilken mardröm, enda godtagbara här är ju att butiken byter ut kaminen och betalar kundens juristkostnader.

Nog inte många som läst denna tråd som kommer anlita dem ändå, men någon form av damage control är det ju
 
  • Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Då företag inte tillåts diskutera i vårt forum har jag raderat inlägget från Eldabutikernas styrelseordförande. Man ska kontakta oss på support@byggahus.se om man vill reda ut missförstånd så publicerar vi det efter granskning.
/Moderator
 
  • Gilla
Saxsson och 10 till
  • Laddar…
"
Självklart vill vi att varje kund ska vara både nöjd och trygg och trygg med vårt arbete och våra leveranser. Just nu jobbar vi hårt för att lösa denna situation och hoppas presentera en lösning inom kort. /Torsten Persson, styrelseordförande Eldabutikerna "


Min tidigare Svärfar skulle ha sagt:

- Detta var allt en rekti kär te å tal!
Ärn politiker eller nå an löst fölk?

Återstår att se...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.