Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 837 inlägg
Det gamla området 3 finns fortfarande i viss mening, det har bara blivit oklassat (vilket innebär att man ska göra en normal bedömning av vilken kapslingsklass som krävs).
Område 2 är fortfarande giltigt då det innehåller ett antal begränsningar i vad/hur man får installera.
Område 2 är fortfarande giltigt då det innehåller ett antal begränsningar i vad/hur man får installera.
Moderator
· Stockholm
· 57 786 inlägg
Område 2 innehåller ju en hel del begränsningar. Om hela badrummet skulle räknas till område 2 så skulle man ju ex. inte få ha vägguttag någonstans i badrummet. Och det skulle krävas en orimlig kapslingsklass på strömbrytaren som sitter vid dörren 5m från något vatten.mortirolo skrev:
Ok, det låter ju rimligt. Dags att skaffa SS 4364000 utgåva 2. Jag märker att jag inte kommer så långt med utgåva 1.
Tack för svaren.
En parentes bara. Tänk om de lärare jag haft senaste året hade haft den kunskapen som vissa på forumet här och lite intresse att hänga med i utvecklingen. Hade varit mkt intressantare då.
Tack för svaren.
En parentes bara. Tänk om de lärare jag haft senaste året hade haft den kunskapen som vissa på forumet här och lite intresse att hänga med i utvecklingen. Hade varit mkt intressantare då.
Klicka här för att svara