2 823 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Egen kanal för spisfläkt
Har ingen erfarenhet av sådana spiskåpor men är kåpan ämnad för central ventilation så utgå från att det fungerar!
Det bästa av allt borde ändå vara att ha en helt frånskild kanal för spisen och en takfläkt till denna som du styr på kåpan. Helt klart tystaste lösningen!
Det bästa av allt borde ändå vara att ha en helt frånskild kanal för spisen och en takfläkt till denna som du styr på kåpan. Helt klart tystaste lösningen!
Jo jag förstod det, jag menade en kanal som inte är kopplad till aggregatet över huvud taget utan har en egen fläkt på taket. Har du så så blir ljudet mindre även när du lagar mat.
Enklast för dig är nog att köpa en spiskåpa som tillhör ditt system. Då får du styrning på spiskåpan direkt.
Enklast för dig är nog att köpa en spiskåpa som tillhör ditt system. Då får du styrning på spiskåpan direkt.
Ska kolla upp det, har dock fått klart för mig ganska bra hur jag ska gå vidare utav era svar, tack för hjälpen. Jag hade så innan direkt upp på taket men installatören menade att jag måste öppna ett fönster då jag har fläkten på för att inte störa systemet
Och det har installatören rätt i! Men som det är nu så stör du systemet hela tiden genom att ha en konstant frånluft. Ställde han in flödena med denna parameter? Köper du en spiskåpa som tillhör systemet så blir nog allt rätt. Då kör du ju systemet i "forceringsläge" när du lagar mat.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden