67 623 läst ·
1 370 svar
68k läst
1,4k svar
Effekttariffer solceller - olönsamt
Jo. Eftersom ET sägs ska bidra till några uppsatta mål. Hur avgör man om de gjorde det och om det var för mkt eller för lite för den period man granskar?pacman42 skrev:
Eller som jag anser, öht?
Om de inte bedöms ha bidragit föregående period, ja då måste de nog höjas...
Elbolagen tjänar pengar på effektariffer för dom har ju utformat dom självaDom ska ha kostnadstäckning.Men om man ser på dessa kostnadstäckningar så har IEA tror jag dom hetersagt att dom har alldeles för bra betalt.Tex så får dom värdera sina markanläggningar til nypris,en anläggning som byggdes på 60 talet för 200tusen kan dom vårdera till tex 4miljoner-hur det fungerar i deklerationen vet jag ej.men lustigt är det-
Elnätsbolagens värderingsprinciper är fria fantasier.bengto77 skrev:
Elbolagen tjänar pengar på effektariffer för dom har ju utformat dom självaDom ska ha kostnadstäckning.Men om man ser på dessa kostnadstäckningar så har IEA tror jag dom hetersagt att dom har alldeles för bra betalt.Tex så får dom värdera sina markanläggningar til nypris,en anläggning som byggdes på 60 talet för 200tusen kan dom vårdera till tex 4miljoner-hur det fungerar i deklerationen vet jag ej.men lustigt är det-
Om r höjs så sänks en annan del av kostnaden eftersom inte mer avgifter får tas utK karlmb skrev:
