D
pacman42 pacman42 skrev:
Jag frågade mitt nätbolag hur de tänker och de svarade att de just nu inte ser någon anledning att ändra modell för avgifterna i elnätet.
Låt oss hoppas de får anledningar snart, haha

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Låt oss hoppas de får anledningar snart, haha
Hans bolag har inte infört det ännu.

K karlmb skrev:
Hans bolag har inte infört det ännu.
Gtb energi då? Ellevio lär väl inte ändra sin profitmodell.

L Lundabon skrev:
Gtb energi då? Ellevio lär väl inte ändra sin profitmodell.
Så här skriver Ellevio i ett mejl som kom på eftermiddagen idag.

”Vi kommer därför att avvakta myndighetens utredning innan vi tar ställning till eventuella förändringar av prismodellen.”

R roli skrev:
Så här skriver Ellevio i ett mejl som kom på eftermiddagen idag.

”Vi kommer därför att avvakta myndighetens utredning innan vi tar ställning till eventuella förändringar av prismodellen.”
Avvakta med att sluta med effekttariffer?

• Haha
karlmb
  • Laddar…
L Lundabon skrev:
Avvakta med att sluta med effekttariffer?
Avvakta i form av att behålla effekttarifferna till dess utredningens resultat är känt, ja.

pacman42 pacman42 skrev:
Avvakta i form av att behålla effekttarifferna till dess utredningens resultat är känt, ja.
Det låter som väntat mtp hur det var skrivet. Men men uppskjutet införande minst ett år låter som för de resterande 120:ish elnätsbolag då.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
S Snikholt skrev:
Det där kan dom vinna valet på. Bra gjort 👏
Nej där blev du blåst lurad och bedragen!
När folk förstår vad dom gjort blir det nog tvärtom. Detta visar bara hur falska och inkompetenta dom är.
Läs hela texten vännen. Det är frivilligt för elnäts företagen om dom vill fortsätta eller implementera dom nya effekttarifferna eller ej. Och för dom som redan börjat med effekttarifferna såsom skojeri företaget Elevio t.ex. tänker fortsätta med sina eltariffer.
Det här är helt vansinnigt!

• Gilla
styren och 1 till
  • Laddar…
Det är vad den här tråden tar sikte på, EI har gett carte blanche till elnätsleverantörer, på alla sätt och värsta tänkbara vis.

Valfläsk går vi inte på!

På det igen! Påminn politiker igen, villaägare och solcellsägare är en stark valgrupp.

• Gilla
he-peter
  • Laddar…
Magnus E K
Jag tror jag kommer avvakta med att invänta de första tecknen på eventuellt ankommande bättre tider.

P Peter__1 skrev:
När folk förstår vad dom gjort blir det nog tvärtom. Detta visar bara hur falska och inkompetenta dom är.
Läs hela texten vännen. Det är frivilligt för elnäts företagen om dom vill fortsätta eller implementera dom nya effekttarifferna eller ej. Och för dom som redan börjat med effekttarifferna såsom skojeri företaget Elevio t.ex. tänker fortsätta med sina eltariffer.
Och vad hade de för alternativ? Vi har inte ministerstyre i Sverige.

P Peter__1 skrev:
Det ger dock ett horn i sidan på de som har det. Och de flesta har det inte och där ger det en folklig debatt om hur vi ska ha det egentligen.

Än en gång, regeringen har gjort det de kan, vi har inte ministerstyre och därmed så kan de inte gå in och detaljstyra.

S
K karlmb skrev:
Det ger dock ett horn i sidan på de som har det. Och de flesta har det inte och där ger det en folklig debatt om hur vi ska ha det egentligen.
Det kommer att komma effektavgifter, är jag helt övertygad om. Bara en fråga om tid.

Lägenhetsfolk kommer då vara undantagna, och därmed det stora folkliga motståndet.

Villaägare med elbil och solceller utgör inte den största väljarbasen.

• Arg
karlmb
  • Laddar…
S Snikholt skrev:
Det kommer att komma effektavgifter, är jag helt övertygad om. Bara en fråga om tid.

Lägenhetsfolk kommer då vara undantagna, och därmed det stora folkliga motståndet.

Villaägare med elbil och solceller utgör inte den största väljarbasen.
Jag gissar på att man specificerar en lösning som påminner om den Eon föreslog, dvs en effekttariff per dag. Det gör att enstaka misstag inte slår lika hårt.

• Gilla
he-peter och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.