Nissens
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Om hon dragit sig ur direkt undrar jag om det funnits något att skriva om?
Men då hade hon ju inte fått köpa huset…

• Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
A
Om hon dragit sig ur direkt undrar jag om det funnits något att skriva om?
Jo då.. Då hade de stämt henne för kontraktsbrott eller något annat... Detta handlar om smutskastning och få åt sig mer pengar...

Maskintok skrev:
Jo då.. Då hade de stämt henne för kontraktsbrott eller något annat... Detta handlar om smutskastning och få åt sig mer pengar...
Det är en rimlig spekulation men jag tror att de blivit mindre framgångsrika med sin försök och knappt fått något betalt av media för sina ”versioner”.

A
Det är en rimlig spekulation men jag tror att de blivit mindre framgångsrika med sin försök och knappt fått något betalt av media för sina ”versioner”.
Ja möjligt.. svårt att veta...
faktum kvarstår... De bör bli straffade för sina gärningar...

Maskintok skrev:
Ja möjligt.. svårt att veta...
faktum kvarstår... De bör bli straffade för sina gärningar...
Javisst med då kanske Ebba borde nekat grovt förtal också om man nu ska göra allt på rätt sätt.

I det fallet jag tycker att hon gjorde rätt som valde att betala dagsböter och gjorde sig av med det.

Ja håller med om att de borde inte komma undan med detta. Men jag tror att Ebba försämrar för sig själv genom att handla på detta sätt och sätta dit dem.

Och jag har nog mer än väl framfört det nu.

A
Javisst med då kanske Ebba borde nekat grovt förtal också om man nu ska göra allt på rätt sätt.

I det fallet jag tycker att hon gjorde rätt som valde att betala dagsböter och gjorde sig av med det.

Ja håller med om att de borde inte komma undan med detta. Men jag tror att Ebba försämrar för sig själv genom att handla på detta sätt och sätta dit dem.

Och jag har nog mer än väl framfört det nu.
Ja det tycker jag hon skulle ha gjort..
för nu vill ju motparten stämma för att få. ersättning... alltså utövar man en typ av utpressning när man säger

frivilligt eller så går vi till tinget...
Alltså är inte saken över...

Maskintok skrev:
Ja det tycker jag hon skulle ha gjort..
för nu vill ju motparten stämma för att få. ersättning... alltså utövar man en typ av utpressning när man säger

frivilligt eller så går vi till tinget...
Alltså är inte saken över...
Ok…men det kommer att vara över mycket snabbare nu än om hon hade nekat. Här gjorde hon rätt som inte tog det i lång bänk.

A
Ok…men det kommer att vara över mycket snabbare nu än om hon hade nekat. Här gjorde hon rätt som inte tog det i lång bänk.
Frågan är ju mest vad utgången blir.. För dömd till att betala ersättning tycker jag inte hon ska... Då är det åt helvete...

Maskintok skrev:
Frågan är ju mest vad utgången blir.. För dömd till att betala ersättning tycker jag inte hon ska... Då är det åt helvete...
Det är redan åt helvete tror jag du tycker.

Men det viktigaste är att hon bara gör sig av med den här :poop: så fort som möjligt. Och fokusera på bättre saker.

A
Det är redan åt helvete tror jag du tycker.

Men det viktigaste är att hon bara gör sig av med den här :poop: så fort som möjligt. Och fokusera på bättre saker.
choklad glassen;).. (alla tror det är en skithög, men det skulle vara en choklad glass).

Ja nog tycker jag att det är åt helvete..
För jag tycker att har man skrivit avtal då har man... ta pengarna och stå sitt kast.
lämna nyckeln och sedan kan karln och medhjälpare sitta på sin gren och rotera åt valfritt håll... :rofl::cool:

D Dr Jumping Jack skrev:
Hon har moraliskt rätt och juridiskt rätt men du tycker hon skall vika ner sig??
Som topp politiker kan man inte hålla på och bråka med ”vanligt folk” även om det är ”vanligt folk” som har gjort fel.

Det är lite samma sak som om en tolvåring bråkar med en sexåring. Även om allt är sexåringens fel så ställer det ändå tolvåringen i dålig dager i vissas ögon.

Jag tycker det är bra om vi kommer till ett läge där det är ok att politiker att begå fel utan att alls skriker att de ska avgå, även om det inte ens är relaterat till vad de gör som politiker.

Att hon inte backar ner ökat mitt förtroende för henne om något. Om hon hade blivit påkommen med att tex stjäla hade det dock varit helt annorlunda.

• Gilla
Snailman och 2 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Inget nytt under solen..
Vad menar du? Utveckla gärna din tankegång?

P
Så fort hon insåg att det luktade bränd katt och hon insåg att hon blivit lurad. Borde hon ha räknat sina förluster och bett en bön för den gamle mannen som snart kommer att få sin dom av vår skapare.
Jag tror att Busch gör Bolin en tjänst genom att se till att affären slutförs.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P
Någon försöker lura henne och det kan hon inte acceptera.

Hon borde aldrig skrivit på ett kontrakt under dessa omständigheter.
Lurendrejeriet började efter kontraktskrivningen. Och den initierades inte av Esbjörn.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.