84 777 läst ·
787 svar
85k läst
787 svar
Ebba Busch köper hus
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Javisst med då kanske Ebba borde nekat grovt förtal också om man nu ska göra allt på rätt sätt.Maskintok skrev:
I det fallet jag tycker att hon gjorde rätt som valde att betala dagsböter och gjorde sig av med det.
Ja håller med om att de borde inte komma undan med detta. Men jag tror att Ebba försämrar för sig själv genom att handla på detta sätt och sätta dit dem.
Och jag har nog mer än väl framfört det nu.
Ja det tycker jag hon skulle ha gjort..Hyltran från Veglemyren skrev:
Javisst med då kanske Ebba borde nekat grovt förtal också om man nu ska göra allt på rätt sätt.
I det fallet jag tycker att hon gjorde rätt som valde att betala dagsböter och gjorde sig av med det.
Ja håller med om att de borde inte komma undan med detta. Men jag tror att Ebba försämrar för sig själv genom att handla på detta sätt och sätta dit dem.
Och jag har nog mer än väl framfört det nu.
för nu vill ju motparten stämma för att få. ersättning... alltså utövar man en typ av utpressning när man säger
frivilligt eller så går vi till tinget...
Alltså är inte saken över...
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Ok…men det kommer att vara över mycket snabbare nu än om hon hade nekat. Här gjorde hon rätt som inte tog det i lång bänk.Maskintok skrev:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
choklad glassenHyltran från Veglemyren skrev:
Ja nog tycker jag att det är åt helvete..
För jag tycker att har man skrivit avtal då har man... ta pengarna och stå sitt kast.
lämna nyckeln och sedan kan karln och medhjälpare sitta på sin gren och rotera åt valfritt håll...
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Som topp politiker kan man inte hålla på och bråka med ”vanligt folk” även om det är ”vanligt folk” som har gjort fel.D Dr Jumping Jack skrev:
Det är lite samma sak som om en tolvåring bråkar med en sexåring. Även om allt är sexåringens fel så ställer det ändå tolvåringen i dålig dager i vissas ögon.
Jag tycker det är bra om vi kommer till ett läge där det är ok att politiker att begå fel utan att alls skriker att de ska avgå, även om det inte ens är relaterat till vad de gör som politiker.
Att hon inte backar ner ökat mitt förtroende för henne om något. Om hon hade blivit påkommen med att tex stjäla hade det dock varit helt annorlunda.
Att hon inte backar ner ökat mitt förtroende för henne om något. Om hon hade blivit påkommen med att tex stjäla hade det dock varit helt annorlunda.
Jag tror att Busch gör Bolin en tjänst genom att se till att affären slutförs.Hyltran från Veglemyren skrev: