84 776 läst ·
787 svar
85k läst
787 svar
Ebba Busch köper hus
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Eftersom att mäklaren friskrev sig från ansvar borde hon aldrig fullföljt affären.P pmd skrev:
Men om hon nu gjort misstaget att ändå skriva på kontraktet. Skulle hon svarat farbrorn med.
”Ok! Ge mig bara tillbaka hand penningen och hör gärna av dig om du ändrar dig igen.”
Då hade det varit snudd på omöjligt att smutskasta henne med halvsanningar i media.
Kanske eller förmodligen hade hon aldrig sett röken av pengarna men det tror jag inte hon kommer att göra nu hellre.
Eller i värsta fall står hon på sig och då är det möjligt att detta kommer att dra ut på tiden och hänga över henne under valrörelsen 2022. Och då är det frågan om hon har kvar sitt jobb?
Nja det tror jag inte riktigt på...Hyltran från Veglemyren skrev:
Eftersom att mäklaren friskrev sig från ansvar borde hon aldrig fullföljt affären.
Men om hon nu gjort misstaget att ändå skriva på kontraktet. Skulle hon svarat farbrorn med.
”Ok! Ge mig bara tillbaka hand penningen och hör gärna av dig om du ändrar dig igen.”
Då hade det varit snudd på omöjligt att smutskasta henne med halvsanningar i media.
Kanske eller förmodligen hade hon aldrig sett röken av pengarna men det tror jag inte hon kommer att göra nu hellre.
Eller i värsta fall står hon på sig och då är det möjligt att detta kommer att dra ut på tiden och hänga över henne under valrörelsen 2022. Och då är det frågan om hon har kvar sitt jobb?
Ebba är viktig för KD och en bra frontfigur.
Tror snarare att Esbjörn är den som får det jobbigt i denna fråga....
Vad gäller skadeståndet till hans ombud är en annan fråga... Men där skulle jag vilja ha det till utpressning...
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Ebba kommer att vinna om hon tar det till rättegång ja det har du rätt i. Men hon har ett anseende att förlora det har inte Esbjörn.Maskintok skrev:
Hon borde focusar på bra saker som höstbudgeten, chokladglass
Det ligger inte i fatet för en topp politiker att bråka med vanligt folk även om man har rätt i sak.
Nja jag tror det stärker henne och ger en annan sida från håll på hennes inlägg och förtalet... Kanske ger till och med en rejäl uppsving för KD som rättsäkerhetsparti..Hyltran från Veglemyren skrev:
Ebba kommer att vinna om hon tar det till rättegång ja det har du rätt i. Men hon har ett anseende att förlora det har inte Esbjörn.
Hon borde focusar på bra saker som höstbudgeten, chokladglassoch valet 2022
Det ligger inte i fatet för en topp politiker att bråka med vanligt folk även om man har rätt i sak.
Att man kan göra fel, ta sitt ansvar men ändå ha rätt från början och därmed visa att det var fel att döma emot...
Varför det?Hyltran från Veglemyren skrev:
"Farbrorn" ville inte träffa Busch och prata om saken.
Busch vill ju betala pengar till Bolin för att ha köpt fastigheten. Vilka pengar tror du att Busch aldrig kommer att se röken av?
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Fråga 1 Om man skriver den typen av kontrakt så är risken större att man ska få problem. Hon kunde löst det på så sätt att hon bekostnad mäklaren istället. Och om säljaren inte vill skriva på under de omständigheterna skulle jag dra mig ur affären.P pmd skrev:
Fråga 2 Hand penningen han kanske har ”slussat iväg” pengarna och har så mycket skulder att han inte kan hosta fram motsvarande summa. Och då måste Ebba verkligen ta detta till domstol om hon inte vill acceptera att hon blivit lurad.
Redigerat:
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Maskintok skrev:
Ja hon kommer att vinna i domstolen om hon tar det dit men…P pmd skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.svt.se/nyheter/marmoste...ckar-nu-sa-ar-det-som-ett-medgivande-om-skuld