P
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Och om vi ska spekulera om vad hon kunde gjort för att slippa ”gluggen” är kanske till exempel att inte ensam skriva kontrakt med en 81 åring. Utan att istället göra det på ett väl upplyst mäklar kontor med en närvarande mäklare.
Hur hade det spelat roll, menar du?
(Det fanns f.ö. en person till närvarande vid kontraktsskrivandet så Ebba och Esbjörn var inte ensamma).

A
P pmd skrev:
Det vet inte jag. Var står den familjen?
rakt in i sossarna...
De har alltid haft som agenda att måla ut allt annat än S som den mörka sidan...

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Snailman
Maskintok skrev:
Nä det har visst blivit uträtt flertalet gånger..
intressant är dock att ombudet ena gången säger att Esbjörn ska hem och fundera på bud. för att i nästa förklara honom som dement..... Och i allt detta finns en kvinna som sol och vårat tidigare.. 2 bröder..på deras fastighet..
Och nu vill hon bli godman... Och sedan har vi brorsonen till esbjörn... ytterligare en person som är som den verkar vara....
Nej, det är hennes väninna som ville bli god man, en god man får nämligen inte ärva. ;)

Det gäller att förbereda sig noga så det inte råkar bli fel :thinking:

A
Snailman Snailman skrev:
Nej, det är hennes väninna som ville bli god man, en god man får nämligen inte ärva. ;)

Det gäller att förbereda sig noga så det inte råkar bli fel :thinking:
Jaså, var det så :thinking:.
uppfattade det som om gåva skulle upprättas... ;)

P
Maskintok skrev:
rakt in i sossarna...
De har alltid haft som agenda att måla ut allt annat än S som den mörka sidan...
Bonnierfamiljen sossar? Varifrån kommer detta?
Gäller det alla i familjen?

Snailman
Maskintok skrev:
Jaså, var det så :thinking:.
uppfattade det som om gåva skulle upprättas... ;)
Väninnan fick ju en generalfullmakt i höstas, så när hon ville bli god man, så bad hon att inte bli det angående det ekonomiska.

Då måste man nämligen redovisa då och då vad man gjort angående ekonomin för överförmyndaren, det slipper hon att göra med en generalfullmakt.

De verkar tänka på det mesta.;)

P
M*n*k* fick dock inte bli god man. Åtminstone hade hon inte fått bli det sist jag kollade.

Snailman
P pmd skrev:
M*n*k* fick dock inte bli god man. Åtminstone hade hon inte fått bli det sist jag kollade.
Nej, det stämmer, så vitt jag vet, man kan få god man om man har behov av en sådan, men rätten har väl bedömt att inga sådana behov finns och har då inte utsett någon god man.

P
Västmanlands tingsrätt kanske också tyckte att det var lite för mycket att M*n*k* använde sin generalfullmakt för att å Esbjörns vägnar ansöka om att få sig själv utsedd till god man. :D

A
P pmd skrev:
Bonnierfamiljen sossar? Varifrån kommer detta?
Gäller det alla i familjen?
Inget nytt under solen..

P pmd skrev:
Huset som Busch köpte är inte Bolins barndomshem.

Man kan förstås hävda vad som helst, men det finns ingenting som visar att Bolin är dement.
Bara för att förtydliga vi pratar om en topp politiker.

Sommarstugan som Esbjörn spenderade några av sin barndoms sommar i då.

Ja det stämmer att han är en bedragare och inte alls är dement men alla är inte lika intressant som du.

Vissa ser bara en topp politiker som bråkar men en gammal man. Och det skrivs en massa lögner och halvsanningar om det. Vissa ser en Davids kamp mot Goliat och det är inte bra för Ebba.

Så fort hon insåg att det luktade bränd katt och hon insåg att hon blivit lurad. Borde hon ha räknat sina förluster och bett en bön för den gamle mannen som snart kommer att få sin dom av vår skapare.

Då hade det säkert inte bre ens nämnts i media.

• Haha
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Du ger dig inte? Trots att alla dina argument fallit tycker du ändå att Ebba Busch borde vika ner sig för att någon politisk motståndare kan komma att försöka ta politiska poäng på det hela.

Det är väl just den typen av fingret-i-luften-politiker de flesta klagar på att vi har!

De du menar ser problem där inga finns och ändå väljer att tissla och tassla om det har vi ett fint gammalt ord för: skvallerkärringar.

• Gilla
1
  • Laddar…
A
Hyltran från Veglemyren Hyltran från Veglemyren skrev:
Bara för att förtydliga vi pratar om en topp politiker.

Sommarstugan som Esbjörn spenderade några av sin barndoms sommar i då.

Ja det stämmer att han är en bedragare och inte alls är dement men alla är inte lika intressant som du.

Vissa ser bara en topp politiker som bråkar men en gammal man. Och det skrivs en massa lögner och halvsanningar om det. Vissa ser en Davids kamp mot Goliat och det är inte bra för Ebba.

Så fort hon insåg att det luktade bränd katt och hon insåg att hon blivit lurad. Borde hon ha räknat sina förluster och bett en bön för den gamle mannen som snart kommer att få sin dom av vår skapare.

Då hade det säkert inte bre ens nämnts i media.
Och riskera ännu mer av den andra sidans lögner och stämmningar?
Låter som dåligt val, när man kan visa vilka dessa personer verkligen är... Och att de hållit på med detta säkert i hela sina liv...

Nissens Nissens skrev:
Visst, men om man är intresserad av objektet och säljaren har kravet att hen inte vill bekosta mäklare så följer nog de flesta köpare det. Jag hade antagligen gjort som Ebba i det läget.
Nu när jag tänker på det så har jag faktiskt varit i en liknande situation som köpare och då bekostnad och anlitade jag mäklare.

Den seriöse och ärlige säljaren viste vad han ville ha betalt och hade inga problem alls med det.

Bara han slapp betala för mäklaren.

Om säljaren sagt att han inte vill att affären skulle gå genom en mäklare även om jag betalt för detta hade jag nog dragit mig ur.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Du ger dig inte? Trots att alla dina argument fallit tycker du ändå att Ebba Busch borde vika ner sig för att någon politisk motståndare kan komma att försöka ta politiska poäng på det hela.

Det är väl just den typen av fingret-i-luften-politiker de flesta klagar på att vi har!

De du menar ser problem där inga finns och ändå väljer att tissla och tassla om det har vi ett fint gammalt ord för: skvallerkärringar.
Någon försöker lura henne och det kan hon inte acceptera.

Hon borde aldrig skrivit på ett kontrakt under dessa omständigheter.

Och om hon nu gjort det så borde hon räkna sina förluster så fort det började oss katt och hoppas att inte hela Sverige skulle få reda på detta.

Maskintok skrev:
Och riskera ännu mer av den andra sidans lögner och stämmningar?
Låter som dåligt val, när man kan visa vilka dessa personer verkligen är... Och att de hållit på med detta säkert i hela sina liv...
Om hon dragit sig ur direkt undrar jag om det funnits något att skriva om?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.