84 779 läst ·
787 svar
85k läst
787 svar
Ebba Busch köper hus
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Jag säger inte emot dig.Maskintok skrev:Nä knappast..
Däremot så är hon en privatperson som köpt denna gården... Och man måste kunna se och märka skillnad emellan ämbete och privat...
Jag är och blir så less på att Karln först skrivit under sedan så har anhöriga lagt sig i, och då minsann ska man börja ut i media och kasta saker runt istället för att reda ut saken med de som detta berör.....
med ett skumt ombud dessutom...
säga vad man vill men den som sexuellt utnyttjat eller utnyttjar barn kommer inte ifrån detta i mina ögon iallafall... Det får den leva med....
Men alla vet inte lika mycket om detta som vissa här och ser bara en stark topp politiker som bråkar med en gammal farbror om hans barndomshem.
Hoppas att väljarna har rätt sorts organStaffans2000 skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 948 inlägg
Skall världen bli bättre måste vi ändra den, vi kan inte bara leva i det förgångna.Hyltran från Veglemyren skrev:
Att som offentlig person bråka med en gammal farbror om rätten till hans barndomshem. En farbror som dessutom hävdar att han är dement. Gör att man tappar i popularitet. Även om det egentligen är farbrorn som har fel på alla sätt och inte alls är dement.
Det går väll att kalla det för att vända kappan efter vinden om man vill. Men man kan inte bara ändra på världen man måste acceptera hur världen är och leva i den också.
Hon bråkar inte med en gammal farbror om rättens till hans barndomshem. Ursäkta, men är du fullständigt bakom flötet eller? Det är en sommarstuga som Esbjörns föräldrar köpte när han var femton. Han tillbringade några somrar där i sin ungdom, that's it. sedan har huset förfallit, Du har väl inte ens sett bilderna på skiten, kan jag tänka mig. Dessutom är det inte längre hans, det är Ebbas. Hon har köpt det av honom. Det är han som bråkar. I grund och botten är han en bedragare. Han sålde huset, tog handpenningen, och drog. Hade Ebba gått den hårda vägen hade hon polisanmält honom för bedrägeri. Det hade han åkt dit på. Men Ebba var schysst, hon gjorde åtskilliga försök att kontakta Esbjörn. Men Esbjörn pratade bara med Expressen och lät Ebba den vägen veta att han stängt dörren och inte tänkte säga ett ord till till henne. Allt det där borde du veta, men det gör du väl inte, trots alla dina så bestämda uttalanden om saker du uppenbarligen har absolut noll koll på! Så se till och LÄS PÅ innan du öppnar truten igen.Hyltran från Veglemyren skrev:
Att som offentlig person bråka med en gammal farbror om rätten till hans barndomshem. En farbror som dessutom hävdar att han är dement. Gör att man tappar i popularitet. Även om det egentligen är farbrorn som har fel på alla sätt och inte alls är dement.
Det går väll att kalla det för att vända kappan efter vinden om man vill. Men man kan inte bara ändra på världen man måste acceptera hur världen är och leva i den också.
Varför håller du på och sprider sådana här lögner?
Det dyker hela tiden upp nya tomtar i trådarna om Ebba som sprider samma lögner. Det påstås att det är betalda politiska aktivister som ute efter att smutskasta Ebba med ännu fler lögner. Är du ännu en av dessa?
Esbjörn har ALDRIG hävdat att han är dement, inte en enda gång, han har aldrig ens antytt något sådant. Det är bara ännu en lögn ifrån dig. Dessutom är det fastställt av flera psykologer, två läkare och en professor, att han inte är dement. Så den lögnen kan du också lägga ner.
Ebba har inte tappat i popularitet. Har du fortfarande inte fattat det? Hon blev vald till Årets Kvinna nr 2 härom månaden, hon landade som topp 2 i förtroende i demoskops undersökning i Aftonbladet för någon vecka sedan och hon har alltigenom hela denna affär legat skyhögt högre än övriga småpartiledare i förtroendeligan. Har du verkligen ingen koll alls, eller skriver du alla dessa lögner mot bättre vetande?
såg någonstans att han skulle ha fått tillträde till gården 2008...men jag har inga fakta eller länkar om detta..Hyltran från Veglemyren skrev:
någon som vet mer?
Nja det är hans eminenta ombud som kommit med dessa uppgifter...S Snickerick skrev:Hon bråkar inte med en gammal farbror om rättens till hans barndomshem. Ursäkta, men är du fullständigt bakom flötet eller? Det är en sommarstuga som Esbjörns föräldrar köpte när han var femton. Han tillbringade några somrar där i sin ungdom, that's it. sedan har huset förfallit, Du har väl inte ens sett bilderna på skiten, kan jag tänka mig. Dessutom är det inte längre hans, det är Ebbas. Hon har köpt det av honom. Det är han som bråkar. I grund och botten är han en bedragare. Han sålde huset, tog handpenningen, och drog. Hade Ebba gått den hårda vägen hade hon polisanmält honom för bedrägeri. Det hade han åkt dit på. Men Ebba var schysst, hon gjorde åtskilliga försök att kontakta Esbjörn. Men Esbjörn pratade bara med Expressen och lät Ebba den vägen veta att han stängt dörren och inte tänkte säga ett ord till till henne. Allt det där borde du veta, men det gör du väl inte, trots alla dina så bestämda uttalanden om saker du uppenbarligen har absolut noll koll på! Så se till och LÄS PÅ innan du öppnar truten igen.
Det dyker hela tiden upp nya tomtar i trådarna om Ebba som sprider samma lögner. Det påstås att det är betalda politiska aktivister som ute efter att smutskasta Ebba med ännu fler lögner. Är du ännu en av dessa?
Esbjörn har ALDRIG hävdat att han är dement, inte en enda gång, han har aldrig ens antytt något sådant. Det är bara ännu en lögn ifrån dig. Dessutom är det fastställt av flera psykologer, två läkare och en professor, att han inte är dement. Så den lögnen kan du också lägga ner.
Ebba har inte tappat i popularitet. Har du fortfarande inte fattat det? Hon blev vald till Årets Kvinna nr 2 härom månaden, hon landade som topp 2 i förtroende i demoskops undersökning i Aftonbladet för någon vecka sedan och hon har alltigenom hela denna affär legat skyhögt högre än övriga småpartiledare i förtroendeligan. Har du verkligen ingen koll alls, eller skriver du alla dessa lögner mot bättre vetande?
Och de har tillbakavisats av flertalet runt Esbjörn.. även de som följt detta fallet har reagerat på detta... Och det var när media började skriva om att Ebba skulle ha drivit detta emot en dement man som hon tillslut skrev sitt inlägg... Jag tror dock att det är ombudet som hållit på som han gjort förr..
Och ligger precis på gränsen... Men så är han i samma båt som Billy butt och tito beltrans fru.... Som sitter i samma styrelse i den organisation han skapat... avskyvärda fanskap...
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Sen det här drog igång har hon tappat.S Snickerick skrev:Hon bråkar inte med en gammal farbror om rättens till hans barndomshem. Ursäkta, men är du fullständigt bakom flötet eller? Det är en sommarstuga som Esbjörns föräldrar köpte när han var femton. Han tillbringade några somrar där i sin ungdom, that's it. sedan har huset förfallit, Du har väl inte ens sett bilderna på skiten, kan jag tänka mig. Dessutom är det inte längre hans, det är Ebbas. Hon har köpt det av honom. Det är han som bråkar. I grund och botten är han en bedragare. Han sålde huset, tog handpenningen, och drog. Hade Ebba gått den hårda vägen hade hon polisanmält honom för bedrägeri. Det hade han åkt dit på. Men Ebba var schysst, hon gjorde åtskilliga försök att kontakta Esbjörn. Men Esbjörn pratade bara med Expressen och lät Ebba den vägen veta att han stängt dörren och inte tänkte säga ett ord till till henne. Allt det där borde du veta, men det gör du väl inte, trots alla dina så bestämda uttalanden om saker du uppenbarligen har absolut noll koll på! Så se till och LÄS PÅ innan du öppnar truten igen.
https://novus.se/novus-svensk-valjaropinion/partiledarfortroende/
Ja hon har rätt i sak och Esbjörn är en bedragare, Hon har blivit lurad
Och om vi pratar i generella drag så ser det inte bra ut om en topp politiker befinner sig i en rättsprocess mot en 81 årig farbror även om hon har rätt. Särskilt inte om under ett nyval eller om det överklagas och pågår över valrörelsen 2022
Som topp politiker förlora man på att bråka med vanligt folk även en om man har rätt.
Det tror jag man ska tänka på om man är topp politiker och gör fastighets affärer.
Kan man ju tycka.. Men samtidigt så är det ganska bra tycker jag om politiker visar ärlighet och verklighet..Hyltran från Veglemyren skrev:
Sen det här drog igång har hon tappat.
[länk]
Ja hon har rätt i sak och Esbjörn är en bedragare, Hon har blivit lurad
Och om vi pratar i generella drag så ser det inte bra ut om en topp politiker befinner sig i en rättsprocess mot en 81 årig farbror även om hon har rätt. Särskilt inte om under ett nyval eller om det överklagas och pågår över valrörelsen 2022
Som topp politiker förlora man på att bråka med vanligt folk även en om man har rätt.
Det tror jag man ska tänka på om man är topp politiker och gör fastighets affärer.
Så om nu Ebba velat undvika allt detta så skulle hon haft en väninna köpt med Ebbas pengar... Och då sluppit suttit i gluggen..
Men samtidigt så bör en 81 årig gubbe veta bättre.. oavsett än att försöka framstå som en bedragare...om det nu inte är anhöriga och ombudet som håller på i bakgrunden med dålig attityd i affärer...
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
De som fortfarande har förtroende för henne tycker väll så.Maskintok skrev:Kan man ju tycka.. Men samtidigt så är det ganska bra tycker jag om politiker visar ärlighet och verklighet..
Så om nu Ebba velat undvika allt detta så skulle hon haft en väninna köpt med Ebbas pengar... Och då sluppit suttit i gluggen..
Men samtidigt så bör en 81 årig gubbe veta bättre.. oavsett än att försöka framstå som en bedragare...om det nu inte är anhöriga och ombudet som håller på i bakgrunden med dålig attityd i affärer...
Och om vi ska spekulera om vad hon kunde gjort för att slippa ”gluggen” är kanske till exempel att inte ensam skriva kontrakt med en 81 åring. Utan att istället göra det på ett väl upplyst mäklar kontor med en närvarande mäklare.
Då är man bättre skynda om 81 åringen inte har rent mjöl i påsen.
Hade ju vittne med sig..Hyltran från Veglemyren skrev:
De som fortfarande har förtroende för henne tycker väll så.
Och om vi ska spekulera om vad hon kunde gjort för att slippa ”gluggen” är kanske till exempel att inte ensam skriva kontrakt med en 81 åring. Utan att istället göra det på ett väl upplyst mäklar kontor med en närvarande mäklare.
Och en äldre herre om man nu ska anse att denna person ens kan tilltalas så... bör inte hålla på, på detta sätt emot en singel mamma.. någon skam i kroppen ska väl en 81 årig karl ha..
Jag har fullt förtroende för Ebba.
Tycker det är synd att hon inte orkade med att driva saken i rätten...
Den som läst den länken jag la hit, såg nog även att krönikören ansåg att Ebba skulle ha drivit detta i kvinnokampens namn... lite intressant... må jag säga...
Nu var det ju säljaren som inte ville ha mäklare. Han ville sannolikt inte betala arvode till någon mäklare… såpass klar var han tydligen.Hyltran från Veglemyren skrev:
De som fortfarande har förtroende för henne tycker väll så.
Hur i jösse namn kan det vara köparens fel??
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 948 inlägg
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Så var det nog han lurade henne tror jag. Man kan välja att inte skriva kontrakt som köpare om man inte vill göra fastighets affärer utan närvarande och ”ansvarig” mäklare.Nissens skrev: