84 779 läst ·
787 svar
85k läst
787 svar
Ebba Busch köper hus
Följande är lögn:Hyltran från Veglemyren skrev:
1. Att Esbjörn har ”viss minesstörning” som skulle påverka fastighetsaffären. Finns inga bevis för det.
2. ”Redan efter någon dag ville han häva affären”. Bevisligen lögn, det var betydligt senare.
3. ”Hotat honom”. Esbjörn vägrade komma till banken när affären skulle slutföras, ett utmärkt tillfälle för Esbjörn att förklara sig och ev häva försäljningen. Han har inte betalt tillbaka handpenningen. Ebba har skrivit till honom och bett att han skall kontakta henne men så har inte skett. Det finns då ingen annan utväg än att göra rättssak. Dessutom har Matz hotat Ebba.
4. Senare, i artikeln, uttalar sig Johann Binninge, Esbjörns ombud, om hur Esbjörn upplever fastighetsförsäljningen, en person som vi vet har ljugit i domstol tidigare.
Sammanfattningsvis kan man konstatera att det är en artikel kraftigt vinklad till Ebbas nackdel fylld av lögner, ett s.k. drev.
Att bli dömd för ett grovt brott, med villkorlig dom och höga böter, är faktiskt exceptionellt för en partiledare. Det har inte hänt på över 100 år, dvs aldrig.
Att bli dömd till villkorlig dom innebär att hon är dömd till fängelse. MEN, att hon har skyddstillsyn och måste träffa/kontakta sin skyddstillsynsperson varje vecka. Meningen med träffarna är att hon ska förstå sitt brott och anpassa sig till samhällets lagar och rättssystem.
Att bli dömd till villkorlig dom innebär att hon är dömd till fängelse. MEN, att hon har skyddstillsyn och måste träffa/kontakta sin skyddstillsynsperson varje vecka. Meningen med träffarna är att hon ska förstå sitt brott och anpassa sig till samhällets lagar och rättssystem.
Att hävda att lagar är felaktiga är en stor del av en riksdagspolitikers jobb.Hemmakatten skrev:
En politiker, och dessutom partiledare, som medgett ett grovt brott där fängelse finns i straffskalan har inte hänt på 100 år. Och dessutom efteråt hävdar att hon är oskyldig! Och hävdar att Sveriges lagar är felaktiga!! Hon är i ett parti som dessutom enbart har några få procent av rösterna, och det partiet har hävdat lag, etik och moral i sitt partiprogram, och hårdare straff för brottslingar!
Busch accepterade ett strafföreläggande. Ingen domstol har varit inblandad i det, så "dömd" är fel ord.Hemmakatten skrev:
Det jag läste om strafföreläggandet var att det inte ingick någon övervakning. Var har du sett det där om skyddstillsyn?
Ett strafföreläggande är exakt samma sak som en dom. Och det är u högsta grad domstolen och en domare som utfärdat detta efter att Ebba Bush erkänt sig skyldig till grovt förtal.
Och nej, jag har inte sett något om skyddstillsyn i pressen, ännu . Men att bli dömd för ett grovt brott med villkorlig dom brukar innebära just det.
Och ja, jag har en viss liten insikt om rättssystemet.
Och nej, jag har inte sett något om skyddstillsyn i pressen, ännu . Men att bli dömd för ett grovt brott med villkorlig dom brukar innebära just det.
Oj, har du så dålig koll så du inte ens känner till dessa lögner. Som sagt: LÄS PÅ!Hyltran från Veglemyren skrev:
Att Esbjörn känt sig lurad visade sig vara en lögn.
Att Esbjörn ångrade sig dagen efter visade sig vara en lögn.
Bara för att nämna två. Men som sagt, du får själv läsa på i fallet istället för att tro att jag ska sitta här och skedmata dig med gammal skåpmat!
Det är bevisat att Esbjörn INTE är senil.Maskintok skrev:Vad är det som säger att vederbörande inte blandat ihop Ebba med sol och vårar tanten?
Om man nu är senil och så pass i dåligt skick som hans ombud gjort sken av, vilket jag inte tror ett skit på... Så då har ju ombudet stått i media och uttalat sig nedlåtande och förtalande om Ebba... Skulle vara roligt att se denne slingra sig ur den sitsen...
De brott vi känner till är våldtäktsförsök på barn, kvinnofridskränkning, misshandel och skadegörelse, dessa brott är det Esbjörns ombud som gjort sig skyldig till. Brotten är bevisade i domstol och ombudet är fälld i både tingsrätt och hovrätt.E El-Löken66 skrev:
Även Esbjörn är fälld i domstol efter att i hög fart med bil ha kört på en ung kvinna på cykel.
Det är detta som skiljer Ebba från dessa två, de är fällda i domstol. Det är inte Ebba.
Nej, ett strafföreläggande är verkligen inte "exakt samma sak som en dom". Det är mycket stor skillnad dem emellan.Hemmakatten skrev:
Ett strafföreläggande är exakt samma sak som en dom. Och det är u högsta grad domstolen och en domare som utfärdat detta efter att Ebba Bush erkänt sig skyldig till grovt förtal.
Och nej det är inte någon domstol som utfärdat detta.
Vadå "brukar"?
Och Ebba är inte dömd.
Varför sprider du dessa lögner?
En jävligt "liten" insikt, med betoning på liten, må jag säga.
Först skriver du att hon är dömd, sedan att ett strafföreläggande är exakt samma sak som en dom, sedan att det är en dom. Så frågan är vad du egentligen menar. Jag noterar bara att du väljer att görs omskrivningar och tolkar det som att du medger att dina påståenden inte var korrekta.Hemmakatten skrev:
Ditt sista inlägg, ja. Du vill inte så till svars för alla dina påhitt förstår jag.
Här kan de som vill läsa om strafföreläggande. Här framgår t.ex. att ett straffföreläggande och en dom inte alls är samma sak, men däremot att de har samma verkan. Men även det är en sanning med modifikation eftersom det finns skillnader även här.
Det kan också noteras att ett strafföreläggande endast kan utfärdas i fall där påföljden är begränsad till böter och eller villkorligt. Det kan alltså inte användas i fall där fängelse finns i skalan, vilket jag sett en del felaktigt påstå i detta fallet.
Avslutningsvis kan noteras att det är åklagaren som utfärdar föreläggandet och den misstänkte behöver inte acceptera det.
I detta fallet förstod jag att det var Ebba som genom sin advokat tog initiativ till denna lösning, de kontaktade åklagaren och bad om ett möte som ledde till detta. Ett smart drag av Ebba och hennes advokat.
https://www.aklagare.se/om_rattspro...talsbeslutet/strafforelaggande-och-dagsboter/
Det kan också noteras att ett strafföreläggande endast kan utfärdas i fall där påföljden är begränsad till böter och eller villkorligt. Det kan alltså inte användas i fall där fängelse finns i skalan, vilket jag sett en del felaktigt påstå i detta fallet.
Avslutningsvis kan noteras att det är åklagaren som utfärdar föreläggandet och den misstänkte behöver inte acceptera det.
I detta fallet förstod jag att det var Ebba som genom sin advokat tog initiativ till denna lösning, de kontaktade åklagaren och bad om ett möte som ledde till detta. Ett smart drag av Ebba och hennes advokat.
https://www.aklagare.se/om_rattspro...talsbeslutet/strafforelaggande-och-dagsboter/
Nej, det är inte samma sak. En dom avkunnas av en domstol. Ett strafföreläggande utfärdas av en åklagare.Hemmakatten skrev: