85 396 läst ·
787 svar
85k läst
787 svar
Ebba Busch köper hus
Nu är du ute o snurrar politiker måste börja lyda lagen dom med har inget med hur dom representerar andra att göra!harry73 skrev:
Nej, det är en viktig princip i en demokrati att alla kan bli politiker och att man inte behöver vara en felfri människa för att få lov att bli invald. Och jag väljer inte våra politiker för att föregå med gott exempel. Jag väljer dom för att representera mig och mina åsikter i den politiska debatten.
Det är inte ok att politiker döms efter andra mallar än vanligt folk
Och när jag väljer så stryker jag dom som jag vet är skojare och röstar på dom som jag vet/tror är rakryggade. Men man har ju olika idéer om vilka man vill företrädas av.harry73 skrev:
Nej, det är en viktig princip i en demokrati att alla kan bli politiker och att man inte behöver vara en felfri människa för att få lov att bli invald. Och jag väljer inte våra politiker för att föregå med gott exempel. Jag väljer dom för att representera mig och mina åsikter i den politiska debatten.
Exakt, och därför finns det inte särskilda krav på politiker, förutom då ett krav på klädselE elmont skrev:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/we34q5/dadgostar-bjorn-soder-gjorde-en-stor-fraga-av-min-kjol
Skulle nog också lägga ner köpet i detta läge så där håller jag med dig. Men att kalla Ebba ”kärring” är väl magstarkt, titta på bilden ovan, långt ifrån ”kärring” utseendemässigt och hon beter sig knappast som en kärring tvärtom har hon ju ”stake”. Mitt inlägg inte för att jag gillar Ebba utan för att balansera ditt politiska inlägg som inte hör hemma här vilket du vet på nivå 23E elmont skrev:
Smaken är ju som bekant otroligt olika när det gäller utseende så det lämnar jag hädan och sedan undrar jag vart det politiska inläggen finns jag trodde mig ha lämnat politiken utanför. I alla fall ev partipolitik?
Men som vanligt så är det väldigt svårt att bevisa. Själv har jag aldrig röstat på lillaAlf. Men som en ren sympatiåtgärd, skulle jag kunna överväga att göra just det.B byggarätt skrev:
Det charmtrollet har mer stake ensam, än hela raggarklubben jag en gång tillhörde.
Staffan Svensson
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 209 inlägg