F fsn skrev:
Det mest intressanta är att kravbilden på en politiker är högre, har dom kontrakt på nåt fördelaktigt så har dom lurat till sig det och dom saknar rätten till samma prövning som övriga medborgare.
Ebba hade inte behövt lova att hon skulle låta affären gå tillbaka

• Gilla
MrXman
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Nej, det är en viktig princip i en demokrati att alla kan bli politiker och att man inte behöver vara en felfri människa för att få lov att bli invald. Och jag väljer inte våra politiker för att föregå med gott exempel. Jag väljer dom för att representera mig och mina åsikter i den politiska debatten.
Nu är du ute o snurrar politiker måste börja lyda lagen dom med har inget med hur dom representerar andra att göra!
Det är inte ok att politiker döms efter andra mallar än vanligt folk

B byggarätt skrev:
Nu är du ute o snurrar politiker måste börja lyda lagen dom med har inget med hur dom representerar andra att göra!
Det är inte ok att politiker döms efter andra mallar än vanligt folk
Nu tar ju den här politikern frågan till rätten så att lagen kan följas (y)

• Gilla
b8q
  • Laddar…
P Pin skrev:
Nu tar ju den här politikern frågan till rätten så att lagen kan följas (y)
Japp och hon har muntligen lovat att köpet ska återgå

• Gilla
jade_wys38
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Nej, det är en viktig princip i en demokrati att alla kan bli politiker och att man inte behöver vara en felfri människa för att få lov att bli invald. Och jag väljer inte våra politiker för att föregå med gott exempel. Jag väljer dom för att representera mig och mina åsikter i den politiska debatten.
Och när jag väljer så stryker jag dom som jag vet är skojare och röstar på dom som jag vet/tror är rakryggade. Men man har ju olika idéer om vilka man vill företrädas av.

E elmont skrev:
Jag kan INTE på nått sätt förstå att "kärringen" inte lägger ner?? Vill inte gubben, vid närmare eftertanke, inte sälja till henne så kan jag inte förstå varför hon envisas. En sak är då absolut säkert att den politikerns fula tryne kommer aldrig, oavsett parti, att få min röst.
Skulle nog också lägga ner köpet i detta läge så där håller jag med dig. Men att kalla Ebba ”kärring” är väl magstarkt, titta på bilden ovan, långt ifrån ”kärring” utseendemässigt och hon beter sig knappast som en kärring tvärtom har hon ju ”stake”. Mitt inlägg inte för att jag gillar Ebba utan för att balansera ditt politiska inlägg som inte hör hemma här vilket du vet på nivå 23

• Gilla
Nyblivenhusägare123 och 3 till
  • Laddar…
Smaken är ju som bekant otroligt olika när det gäller utseende så det lämnar jag hädan och sedan undrar jag vart det politiska inläggen finns jag trodde mig ha lämnat politiken utanför. I alla fall ev partipolitik?

B byggarätt skrev:
Japp och hon har muntligen lovat att köpet ska återgå
Ja men var det ett löfte till säljaren eller journalisten?

P Pin skrev:
Ja men var det ett löfte till säljaren eller journalisten?
Spelar ingen roll ebba är bunden av löftet och kan bli stämd

Staffans2000
B byggarätt skrev:
Men som vanligt så är det väldigt svårt att bevisa. Själv har jag aldrig röstat på lillaAlf. Men som en ren sympatiåtgärd, skulle jag kunna överväga att göra just det.

Det charmtrollet har mer stake ensam, än hela raggarklubben jag en gång tillhörde.

Staffan Svensson

• Gilla
  • Haha
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Av väljarna eller? Är det därför du är så engagerad?

harry73
Jag tror att EBs löfte betydde att hon skulle avbryta affären om Esbjörn kunde bevisa att han inte ville skriva under när han gjorde

B byggarätt skrev:
Nej. Det är skriftlighetskrav vid fastighetsaffärer.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nej. Det är skriftlighetskrav vid fastighetsaffärer.
Nej inte att häva ett köp det räcker med publicerat löfte om hävning

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.