F
L larka742 skrev:
Ja jag, förstår att det är pengar iblandade, vad har det med saken att göra? Det är det som är poängen.
Varför ska Ebba överhuvudtaget dra in att de andra har ekonomiska intressen?
Det är ju skrivet för att svartmåla de andra, medan man ska ju inse att hon har lika mycket intresse ur ekonomiskt perspektiv.


Vad är det som gör att de ska kallas halvskumma människor?
Så... vad, att man bryr sig om sin släkting då är man halvskum?
Och allt som ofta i sådana här lägen är det arv, men oavsett - tycker du då att man ska skita i det?
Eller om man bryr sig om sina vänner är man halvskum?

Har man köpt fastigheter tidigare då är man halvskum? Driver kursgård är man halvskum?

Jättekonstigt, när andra gör fina fastighetsaffärer är de halvskumma,
men heter man Ebba är man automatiskt aldrig halvskum. Vad än som händer.
Driver du kursgård? Mannen har ingått ett avtal. Blir han inte omyndigförklarad och sitter och pissar på sig i rätten så kommer han att torska i en process, så enkelt är det.
 
Troligen har hon fått vittring på pengar och man vet ju vad det kan göra med folk. Man brukar ju ställa lite högre krav på politiker, inte minst dom som agerar på riksplan, men här kanske det inte gäller.
 
  • Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Driver du kursgård? Mannen har ingått ett avtal. Blir han inte omyndigförklarad och sitter och pissar på sig i rätten så kommer han att torska i en process, så enkelt är det.
Nej, varför tror du det?

Återigen, det vi (du&jag) har tagit upp i denna tråd av diskussionen var att Ebba sa att hon skulle gå ur affären om Esbjörn verkligen inte ville sälja. Det är inte ett juridiskt löfte, men detta är ett forum där vi diskuterar ett större perspektiv.

Ebba sa detta när hon redan visste om att de andra lagt sig i.
Så ditt påstående var fel från början. Någon reflektion över det kanske?

Sedan påpekade jag att du sa att de andra var halvskumma - varför är inte Ebba det?
Hon har också gått lite utanför ramarna, vill tjäna pengar, vinklar saker till sin fördel - också tecken på att man är halvskum om man vill ta till sådana beteckningar - det har jag inte gjort, tar ditt ord bara.

Och visst det kan vara så att han förlorar i rätten, men... på ett forum kan vi ta ut svängarna lite.
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
E elmont skrev:
Troligen har hon fått vittring på pengar och man vet ju vad det kan göra med folk. Man brukar ju ställa lite högre krav på politiker, inte minst dom som agerar på riksplan, men här kanske det inte gäller.
Hon verkar vara en väldigt förslagen person, som 22-åring fick hon sin chef att ta in på behandlingshem, bokade tom plats och allt - för att sedan ta över hans roll inom kommunen, och flyttades magiskt upp på chefens valbara plats i nästa val. Lattjo. Tar för sig. Kalkylerande.

I sig inget fel i det. Men man ska INTE tro att Ebba är en duvunge som inte noga funderat genom detta ur alla aspekter.
Det var förmodligen inte en slump att de frångick signering.
Om de tagit upp den aspekten - vem hade Esbjörn frågat då?
 
  • Gilla
Kurtivan och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
E elmont skrev:
Och nu tar hon, som i pressen bedyrade att hon inte skulle fullfölja köpet om säljaren inte ville sälja, säljaren till tinget.
[länk]
Ännu en politiker som inte förnekar sig samt påstår att det är enda lösningen för att barnen ska få bo i närheten av pappan. Tvivale.
Ja när det börjar komma in intyg om barn i fastighetsaffärer så luktar det korruption!
 
  • Gilla
jade_wys38
  • Laddar…
J
B byggarätt skrev:
Ja när det börjar komma in intyg om barn i fastighetsaffärer så luktar det korruption!
Intyg är nånting du fick ta med dig till skolan när din mamma sa att du fick vara i rökrutan. Inte här.
 
  • Haha
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
@dottie Om du istället skriver ditt svar UTANFÖR citeringen så går det att läsa.

Haha! oj då! får se om det syns nu.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad
https://www.expressen.se/dinapengar...83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Nu var ju tydligen inte köpekontraktet bevittnat av 2 personer, så då borde det ju inte gälla. Som jag fattat det är det tvunget att 2 personer bevittnar påskriften annars gäller inte kontraktet.

taxvärde 3 493 000
ca 0,75% av värdet
marknadsvärdet = 4 657 333
ebba betalade 3 900 000
dvs 757 333 mindre än marknadsvärdet, om det blivit budgivning hade kanske priset varit ett helt annat. Ser att flera kommenterat att det är ett ruckel, så då borde prist reduceras gentemot tax värdet. men isåfall har det ju inget värde i sig, utan det är tomten som har taxeringsvärdet. Det heter fastighet fastän det bara är tomten som det gäller. Köpte en fastighet med ett sk ruckel som inte hade ngt värde. det var tax till 175000, jag gav 275000 således för bara tomten. 5 år senare utan ngn renovering fick jag 750000 för tomten. hade väl kanske kunnat få ännu mer men ville det skulle gå snabbt.
 
J Jocke Best skrev:
Intyg är nånting du fick ta med dig till skolan när din mamma sa att du fick vara i rökrutan. Inte här.
Jösses barnen far illa om ebba inte får genomföra köpet... ska hon få bidrag för kultur om barnen bor nära sin pappa?
 
  • Haha
thomas33
  • Laddar…
F
D dottie skrev:
Haha! oj då! får se om det syns nu.
[länk]
[länk]

Nu var ju tydligen inte köpekontraktet bevittnat av 2 personer, så då borde det ju inte gälla. Som jag fattat det är det tvunget att 2 personer bevittnar påskriften annars gäller inte kontraktet.

taxvärde 3 493 000
ca 0,75% av värdet
marknadsvärdet = 4 657 333
ebba betalade 3 900 000
dvs 757 333 mindre än marknadsvärdet, om det blivit budgivning hade kanske priset varit ett helt annat. Ser att flera kommenterat att det är ett ruckel, så då borde prist reduceras gentemot tax värdet. men isåfall har det ju inget värde i sig, utan det är tomten som har taxeringsvärdet. Det heter fastighet fastän det bara är tomten som det gäller. Köpte en fastighet med ett sk ruckel som inte hade ngt värde. det var tax till 175000, jag gav 275000 således för bara tomten. 5 år senare utan ngn renovering fick jag 750000 för tomten. hade väl kanske kunnat få ännu mer men ville det skulle gå snabbt.

Vad du köpt är rätt ointressant. Bara för att ditt ruckel var omtaxerat som ruckel så behöver detta inte vara det.

Sen så är fö kontraktet lika giltligt ändå, det är säljarens underskrift som skall bevittnas för lagfartens skull tror jag. Det är ytterst klumpigt om det inte har gjorts i samband med att kontraktet skrevs. Nu har ju förvisso säljaren gråtit ut i kvällspressen att han ångrade sig dagen efter att han skrev på så han har väl själv bevisat sin underskrift på nåt sätt kan man tycka.
 
Redigerat:
F fsn skrev:
Vad du köpt är rätt ointressant. Bara för att ditt ruckel var omtaxerat som ruckel så behöver detta inte vara det.

Sen så är fö kontraktet lika giltligt ändå, det är säljarens underskrift som skall bevittnas för lagfartens skull tror jag. Det är ytterst klumpigt om det inte har gjorts i samband med att kontraktet skrevs. Nu har ju förvisso säljaren gråtit ut i kvällspressen att han ångrade sig dagen efter att han skrev på så han har väl själv bevisat sin underskrift på nåt sätt kan man tycka.
Affären måste gå tillbaka då Ebba har lovat detta i media om säljaren önskar detta
 
  • Gilla
jade_wys38
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Affären måste gå tillbaka då Ebba har lovat detta i media om säljaren önskar detta
Övertrumfar en artikel i kvällspressen avtalet?
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Affären måste gå tillbaka då Ebba har lovat detta i media om säljaren önskar detta
Ja, hehe. Lovat är lovat....
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, hehe. Lovat är lovat....
Och bytt är bytt.. :D
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
F
B byggarätt skrev:
Affären måste gå tillbaka då Ebba har lovat detta i media om säljaren önskar detta
Måste den? Vad händer annars, lägger du dig i en vattenpöl och skriker annars eller vad händer?
 
  • Gilla
  • Haha
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.