85 406 läst ·
787 svar
85k läst
787 svar
Ebba Busch köper hus
Det tror jag hon skiter i. Hon sa att hon skulle flytta in till jul men jag får inte riktigt heroinluder/uteliggarvibbar om henne öht så det var nog bara nåt hon hittade på.B byggarätt skrev:
Hon vinner med största sannolikhet en process.
Det mest intressanta är att kravbilden på en politiker är högre, har dom kontrakt på nåt fördelaktigt så har dom lurat till sig det och dom saknar rätten till samma prövning som övriga medborgare.
Är det verkligen högre krav?
Om er granne skulle blivit av med sin kåk, kommit till er och sagt att han blivit lurad - att det hela verkade så bra *bla bla*.
Skulle ni då sagt att det var bra jobbat att göra något så fördelaktigt om er nya granne. Inte alls vara förstående över att eller om er granne faktiskt blivit lurad - utan strikt taget så är det bara formalia som gäller.
Juridiskt är allt korrekt och så ni skulle förstås stöttat er nya grannen i processen...
Om er granne skulle blivit av med sin kåk, kommit till er och sagt att han blivit lurad - att det hela verkade så bra *bla bla*.
Skulle ni då sagt att det var bra jobbat att göra något så fördelaktigt om er nya granne. Inte alls vara förstående över att eller om er granne faktiskt blivit lurad - utan strikt taget så är det bara formalia som gäller.
Juridiskt är allt korrekt och så ni skulle förstås stöttat er nya grannen i processen...
Och JA det är högre krav på politiker, nu högre upp dess större krav. Vi väljer våra ledare för att dom ska föregå med gott exempel för börjar dom "svaja" så kommer alla som röstat fram dom att kräva att dom får samma möjligheter att ta genvägar. Det leder till slut till kaos där alla bara försöker sko sig själv precis som "ledarna" gör.
Inga tecken på att den här ledaren svajar i husaffärenE elmont skrev:Och JA det är högre krav på politiker, nu högre upp dess större krav. Vi väljer våra ledare för att dom ska föregå med gott exempel för börjar dom "svaja" så kommer alla som röstat fram dom att kräva att dom får samma möjligheter att ta genvägar. Det leder till slut till kaos där alla bara försöker sko sig själv precis som "ledarna" gör.
Aha, det är ju därför... Ebba är en svartsjuk donna, hon vill ha stenkoll på allt som sker i exets hus!Handyman 1 skrev:
Nu förstår man verkligen desperationen, hur viktigt det var att komma in i huset innan jul, om exet ska ha besök eller inte under julhelgen måste Ebba ha all övervakning igång direkt.
Nej, det är en viktig princip i en demokrati att alla kan bli politiker och att man inte behöver vara en felfri människa för att få lov att bli invald. Och jag väljer inte våra politiker för att föregå med gott exempel. Jag väljer dom för att representera mig och mina åsikter i den politiska debatten.E elmont skrev:
