F fsn skrev:
Måste den? Vad händer annars, lägger du dig i en vattenpöl och skriker annars eller vad händer?
Ebba får en förbannelse över sig om hon inte gör som hon lovat

• Wow
  • Gilla
  • Haha
jade_wys38 och 2 till
  • Laddar…
Skulle en politiker inte hålla vad den lovat? Har väl aldrig hört på maken om något så befängt.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
MrXman och 7 till
  • Laddar…
B byggarätt skrev:
Då är jag lugnad, då är det inte Ebba som är häxan

F
B byggarätt skrev:
Det tror jag hon skiter i. Hon sa att hon skulle flytta in till jul men jag får inte riktigt heroinluder/uteliggarvibbar om henne öht så det var nog bara nåt hon hittade på.

Hon vinner med största sannolikhet en process.

H Huruvida skrev:
Skulle en politiker inte hålla vad den lovat? Har väl aldrig hört på maken om något så befängt.
Hon kommer drabbas av denna affär för lång tid

Nej hon är ingen häxa utan närmare en skata dvs en sann opportunist.

Staffans2000
E elmont skrev:
Nej hon är ingen häxa utan närmare en skata dvs en sann opportunist.
= politiker?

• Gilla
elmont
  • Laddar…
F
Det mest intressanta är att kravbilden på en politiker är högre, har dom kontrakt på nåt fördelaktigt så har dom lurat till sig det och dom saknar rätten till samma prövning som övriga medborgare.

Är det verkligen högre krav?

Om er granne skulle blivit av med sin kåk, kommit till er och sagt att han blivit lurad - att det hela verkade så bra *bla bla*.

Skulle ni då sagt att det var bra jobbat att göra något så fördelaktigt om er nya granne. Inte alls vara förstående över att eller om er granne faktiskt blivit lurad - utan strikt taget så är det bara formalia som gäller.

Juridiskt är allt korrekt och så ni skulle förstås stöttat er nya grannen i processen...

Man skall icke döma! Det skola tingsrätten förkunna!

Och JA det är högre krav på politiker, nu högre upp dess större krav. Vi väljer våra ledare för att dom ska föregå med gott exempel för börjar dom "svaja" så kommer alla som röstat fram dom att kräva att dom får samma möjligheter att ta genvägar. Det leder till slut till kaos där alla bara försöker sko sig själv precis som "ledarna" gör.

E elmont skrev:
Och JA det är högre krav på politiker, nu högre upp dess större krav. Vi väljer våra ledare för att dom ska föregå med gott exempel för börjar dom "svaja" så kommer alla som röstat fram dom att kräva att dom får samma möjligheter att ta genvägar. Det leder till slut till kaos där alla bara försöker sko sig själv precis som "ledarna" gör.
Inga tecken på att den här ledaren svajar i husaffären (y)

P
Undrar om det blir färjetrafik över sjön sen,mellan exet och Ebba menar jag,kan Esbjörn kanske axla kaptensrollen där,mellan bullfikat,win win! :)

Handyman 1 skrev:
Undrar om det blir färjetrafik över sjön sen,mellan exet och Ebba menar jag,kan Esbjörn kanske axla kaptensrollen där,win win! :)
Aha, det är ju därför... Ebba är en svartsjuk donna, hon vill ha stenkoll på allt som sker i exets hus!

Nu förstår man verkligen desperationen, hur viktigt det var att komma in i huset innan jul, om exet ska ha besök eller inte under julhelgen måste Ebba ha all övervakning igång direkt.

• Haha
Pin
  • Laddar…
harry73
E elmont skrev:
Och JA det är högre krav på politiker, nu högre upp dess större krav. Vi väljer våra ledare för att dom ska föregå med gott exempel
Nej, det är en viktig princip i en demokrati att alla kan bli politiker och att man inte behöver vara en felfri människa för att få lov att bli invald. Och jag väljer inte våra politiker för att föregå med gott exempel. Jag väljer dom för att representera mig och mina åsikter i den politiska debatten.

• Gilla
ajn82
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.