T
Alfredo Alfredo skrev:
Inte nu längre då hon redan dömts för sitt brott. :)
Ett brott som egentligen inte fanns, för hur kan sanning vara förtal?
Han är väl dömd för det hon påstår han är dömd för.

• Gilla
PierrePierre och 1 till
  • Laddar…
T TH885 skrev:
Ett brott som egentligen inte fanns, för hur kan sanning vara förtal?
Ett uttalande kan var förtal även om det är sant. Varför skulle det inte kunna vara det?

Om du skulle göra något fel eller olämpligt och jag skulle köpa en helsida i DN och informera världen om ditt misstag, skulle det vara rätt menar du?

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Om man nu inte ska lasta politiker för vad de gör på fritiden så borde man väl inte heller lasta juristen för vad han gjorde på sin fritid?
Om man ska vara konsekvent alltså? ;)

• Haha
  • Gilla
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
Spännande diskussion! Några i tråden borde googla whataboutism.

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Nu hade Ebba aldrig fått 2 års fängelse för det hon sa. Hur många dagsböter fick hon betala?
Jag kan också tycka att Binninge i den positionen han befinner sig, ska tåla mer än någon annan före detta sexförbrytare.

Han har ett rätt så offentligt jobb och söker aktivt medial uppmärksamhet. Då ska man tåla mer än någon som inte söker medial uppmärksamhet och försöker hålla sig undan
60 har jag för mig:thinking:

Citat från Expressen idag:
Fastigheten såldes för 3,9 miljoner kronor enligt avtalet. Ebba Busch betalade tio procent i handpenning.
Någon som vet och minns vad den ursprungliga uppgjorda köpeskillingen var?
Var det samma belopp, eller har det åkt upp?

P
KnockOnWood KnockOnWood skrev:

KnockOnWood KnockOnWood skrev:

Samma belopp..
390.000 kr.. i handpenning 3.9 miljoner totalt

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Så Ebba stod på sig!
Ryggrad. Det bästa en politiker kan ha.
Hon hade rätt när hon stämde säljaren.
Hon hade rätt om hans ombud.
Vi behöver fler Ebbor.

• Gilla
Andreas_kalmar och 5 till
  • Laddar…
Heja Ebba! Snyggast av alla partiledare. Jag skulle faktiskt kunna rösta på henne, bara för det.

Hoppas nu att hon får tag på bra hantverkare som kan hjälpa henne med renoveringen av huset.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Heja Ebba! Snyggast av alla partiledare. Jag skulle faktiskt kunna rösta på henne, bara för det.

Hoppas nu att hon får tag på bra hantverkare som kan hjälpa henne med renoveringen av huset.
Å herregud!

• Gilla
  • Wow
  • Haha
elpaco och 6 till
  • Laddar…
P
elpaco elpaco skrev:
Ja. Hon beter sig som en gnidig Svensson med hämndbegär. Inte som en partiledare för ett parti som skall stå för reko kristna värderingar.
Kristendomen är en unken gammal ökenreligion som har orsakat miljontals människor död, så jag ger inte mycket för kristna värderingar.

• Gilla
Bangan och 3 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Ja. Hon beter sig som en gnidig Svensson med hämndbegär. Inte som en partiledare för ett parti som skall stå för reko kristna värderingar.
När de hadde en Svensson på partiledarposten gällde reko kristna värderingar under dryga 30år.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
P
elpaco elpaco skrev:
Det är ju helt befängt att du argumenterar för att man kan lyssna på Ebbas fina ord på tv och det spelar ingen roll att hon själv skiter i dem ”på fritiden”?
Men det gjorde hon ju inte. Åtminstone inte i fastighetsaffären. Pacta sunt servanda tror jag faktiskt är fullständigt kompatibelt med KDs politik.

Förtalsaffären var värre. Där gjorde Busch bort sig rejält. En partiledare borde ha bättre vett och bättre koll på lagen än så. Dessutom hade hon kunna konsultera sin advokat innan hon skrev det famösa inlägger på Facebook. Om man är inblandad i en juridisk tvist så är det mycket korkat att uttala sig offentligt om den överhuvudtaget innan man har pratat med sin advokat.

F.ö. så gillar jag inte KD och hoppas att de åker ur riksdagen. Ni som ondgör er över hur förskräckligt Busch har agerat i fastighetsaffären är väl KD-väljare antar jag eftersom ni tycks oroa er så mycket för att KD ramlar ur riksdagen. Jag tror dock inte att ni behöver oroa er. Allt detta har blåst över om ett år.

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
P
T TH885 skrev:
Ebba har inte gjort något fel så det finns inget att dömas för.
Det är en förenkling. Busch har inte gjort något fel i fastighetsaffären (vare sig moraliskt eller juridiskt), så där finns förvisso inget att döma henne för.

I förtalsmålet har hon däremot gjort fel, åtminstone juridiskt, och hon är också "dömd" för det. Moraliskt rådet det delade meningar om hon har gjort fel eller inte vilket med all önskvärd tydlighet visar varför vi behöver ett rättsväsende för att samhället ska fungera bra.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
P
elpaco elpaco skrev:
Åtminstone tills hon avgår. Vilket många tycker är en försenad aktivitet. Men du verkar tro att jag, lika dumdristigt som Ebbas anhängare försvarar henne, av någon anledning skall försvara en random misstänkt våldtäktsman? Det är ju världsfrånvänt.
Du behöver givetvis inte försvara en misstänkt våldtäktsman, men jag antar att du syftar den person som Busch förtalade. Han är faktiskt inte bara misstänkt utan även dömd för ett allvarligt sexualbrott.

• Gilla
vcx
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.