39 121 läst ·
491 svar
39k läst
491 svar
Ebba Busch förlikar i omtvistade husaffären
Ett uttalande kan var förtal även om det är sant. Varför skulle det inte kunna vara det?T TH885 skrev:
Om du skulle göra något fel eller olämpligt och jag skulle köpa en helsida i DN och informera världen om ditt misstag, skulle det vara rätt menar du?
Medlem
· Stockhollm
· 74 inlägg
Spännande diskussion! Några i tråden borde googla whataboutism.
60 har jag för migharry73 skrev:
Nu hade Ebba aldrig fått 2 års fängelse för det hon sa. Hur många dagsböter fick hon betala?
Jag kan också tycka att Binninge i den positionen han befinner sig, ska tåla mer än någon annan före detta sexförbrytare.
Han har ett rätt så offentligt jobb och söker aktivt medial uppmärksamhet. Då ska man tåla mer än någon som inte söker medial uppmärksamhet och försöker hålla sig undan
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
KnockOnWood skrev:
Samma belopp..KnockOnWood skrev:
390.000 kr.. i handpenning 3.9 miljoner totalt
Men det gjorde hon ju inte. Åtminstone inte i fastighetsaffären. Pacta sunt servanda tror jag faktiskt är fullständigt kompatibelt med KDs politik.elpaco skrev:
Förtalsaffären var värre. Där gjorde Busch bort sig rejält. En partiledare borde ha bättre vett och bättre koll på lagen än så. Dessutom hade hon kunna konsultera sin advokat innan hon skrev det famösa inlägger på Facebook. Om man är inblandad i en juridisk tvist så är det mycket korkat att uttala sig offentligt om den överhuvudtaget innan man har pratat med sin advokat.
F.ö. så gillar jag inte KD och hoppas att de åker ur riksdagen. Ni som ondgör er över hur förskräckligt Busch har agerat i fastighetsaffären är väl KD-väljare antar jag eftersom ni tycks oroa er så mycket för att KD ramlar ur riksdagen. Jag tror dock inte att ni behöver oroa er. Allt detta har blåst över om ett år.
Det är en förenkling. Busch har inte gjort något fel i fastighetsaffären (vare sig moraliskt eller juridiskt), så där finns förvisso inget att döma henne för.T TH885 skrev:
I förtalsmålet har hon däremot gjort fel, åtminstone juridiskt, och hon är också "dömd" för det. Moraliskt rådet det delade meningar om hon har gjort fel eller inte vilket med all önskvärd tydlighet visar varför vi behöver ett rättsväsende för att samhället ska fungera bra.
Du behöver givetvis inte försvara en misstänkt våldtäktsman, men jag antar att du syftar den person som Busch förtalade. Han är faktiskt inte bara misstänkt utan även dömd för ett allvarligt sexualbrott.elpaco skrev: