P
Alfredo Alfredo skrev:
Nej och det har väl heller ingen påstått? Naturligtvis är det en oerhörd skillnad mellan grovt förtal som maximalt kan ge två års fängelse och mord som kan straffas med livstid. Förstår nog inte riktigt vad du vill ha sagt. :thinking:
precis det jag skrivit den mesta tiden om detta... Det är inte så farligt detta..
Men ändå ett brott.. nyss försökte ni få mig att framstå som en idiot med att dessa personer skulle jobba dygnet runt utan möjlighet till ledighet..

Då skulle det vara som någon påstod att de inte skulle vara privatpersoner.. Men de har ett liv på sidan om och det livet innebär att de lever som vi andra... Där sker mänskliga saker även dåliga... Eller dumma beslut..

P
Huddingebo Huddingebo skrev:
Är det inte sämre rent moraliskt att ångra ett köp och ta till rättshjälp för att få tillbaka det man har skrivit kontrakt om?

Jag tycker gubben har agerat helt sjukt!
Enligt vissa ångrade han sig för att Ebba hade börjat ta ner trän på den igenvuxna tomten...
Det stämmer inte.. Då Esbjörns ombud redan hotat Ebba med polisanmälan 3 dagar innan Esbjörn ens blivit medveten om denna handling.. Men i media så framstår det precis som du nämner att så skulle varit fallet..

om detta inte är ett avsiktligt felaktigt mediadrev då vete fan..

Maskintok skrev:
Det är inte så farligt detta. Men ändå ett brott.
Ett brott med upp till två års fängelse i straffskalan måste ses som tämligen grovt och mycket allvarligt.

Det är att jämföra med exempelvis misshandel av normalgraden, vållande till annans död, ringa olaga frihetsberövande och grovt hemfridsbrott. Tycker du även att dess brott är "inte så farligt"?

P
Alfredo Alfredo skrev:
Ett brott med upp till två års fängelse i straffskalan måste ses som tämligen grovt och mycket allvarligt.

Det är att jämföra med exempelvis misshandel av normalgraden, vållande till annans död, ringa olaga frihetsberövande och grovt hemfridsbrott. Tycker du även att dess brott är "inte så farligt"?
Nä för det en person oftast rent fysiskt eller oskyldiga... här är det en dömd person som orsakat någon eller några lidande och svåra psykiska men..

Så nä jag kan inte tycka synd om as.. Som borde ha skylt runt halsen om vad de gjort..

• Gilla
Myrstacken och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Menar du "hur hemsk Ebba är"?

TS i detta fall är "Redaktionen på Byggahus" och ingen tycker väl att de är hemska, eller??? :rofl::heart:

[bild]
läs igen..."en användare startat en tråd ur Ebbas synvinkel"

helt vanlig svensson-medlem alltså

P
skoge skoge skrev:
det roliga i alltihop är dubbelmoralen på forumet...

om en användare skulle startat en tråd ur Ebbas synvinkel så tror jag inte att det skulle blivit samma kommentarer om hur hemsk TS är.
stor sanning i detta.

skoge skoge skrev:
läs igen...
Jag läser igen och du skriver fortfarande att:
skoge skoge skrev:
så tror jag inte att det skulle blivit samma kommentarer om hur hemsk TS är.
Eftersom TS (Tråd Startaren) är redaktionen på Byggahus så tror jag det måste vara något missförstånd någonstans. Ingen har väl skrivit att TS är hemsk? Men strunt samma, det var inte viktigt.

P
Alfredo Alfredo skrev:
Eftersom TS (Tråd Startaren) är redaktionen på Byggahus så tror jag det måste vara något missförstånd någonstans. Ingen har väl skrivit att TS är hemsk? Men strunt samma, det var inte viktigt.
Det står OM någon skulle starta en tråd som beskriver detta ur Ebbas synvinkel... Inte ATT någon har gjort det...

Alfredo Alfredo skrev:
räknar du dig själv som användare eller som redaktion?

skoge skoge skrev:
det roliga i alltihop är dubbelmoralen på forumet...
Hur kan ett forum ha dubbelmoral eller för den delen moral?

Att användarna på forumet har olika moral och ser olika moraliska frågor på ibland helt olika sätt är väl inget konstigt men det ger väl inte forumet som sådan en "dubbelmoral". Jag fattar nog inte? Menar du att kanske att du anser att många användare av forumet i denna tråd visar prov på dubbelmoral?

Alfredo Alfredo skrev:
Hur kan ett forum ha dubbelmoral eller för den delen moral?

Att användarna på forumet har olika moral och ser olika moraliska frågor på ibland helt olika sätt är väl inget konstigt men det ger väl inte forumet som sådan en "dubbelmoral". Jag fattar nog inte? Menar du att kanske att du anser att många användare av forumet i denna tråd visar prov på dubbelmoral?
att Ebba är känd politiker gör att jag tror att svaren skulle blivit annorlunda om en anonym användare,med samma problem skulle fått andra svar i ev tråd...det är för mig dubbelmoral.
husaffär,säljare "ångrat" sig efter att kontraktet blivit påskrivet...glöm inte att de skrev kontrakt 20/8 -20

harry73
Alfredo Alfredo skrev:
Ett brott med upp till två års fängelse i straffskalan måste ses som tämligen grovt och mycket allvarligt
Nu hade Ebba aldrig fått 2 års fängelse för det hon sa. Hur många dagsböter fick hon betala?
Jag kan också tycka att Binninge i den positionen han befinner sig, ska tåla mer än någon annan före detta sexförbrytare.

Han har ett rätt så offentligt jobb och söker aktivt medial uppmärksamhet. Då ska man tåla mer än någon som inte söker medial uppmärksamhet och försöker hålla sig undan

• Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Nu hade Ebba aldrig fått 2 års fängelse för det hon sa.
Nej absolut inte. Jag försöker bara relatera brottet grovt förtal mot några andra brott utifrån straffskalans max. Sen har jag lite svårt att förlika mig att ett grovt brott kan ses som inte så allvarligt.

Visst tycker man lagstiftning är fel och bör förändras så kan man väl det men under aktuell lagstiftning måste ändå ett grovt brott ses som något rätt allvarligt, tycker jag.

skoge skoge skrev:
att Ebba är känd politiker gör att jag tror att svaren skulle blivit annorlunda om en anonym användare,med samma problem skulle fått andra svar i ev tråd...det är för mig dubbelmoral.
husaffär,säljare "ångrat" sig efter att kontraktet blivit påskrivet...glöm inte att de skrev kontrakt 20/8 -20
Men precis! Om en medlem här, vilken som helst, hade startat en tråd här och berättat att hon hittat ett intressant hus, skrivit kontrakt med säljaren, en äldre man, och betalt handpenning - och sedan hade säljaren inte dykt upp på tillträdesdagen och gjort sig oanträffbar - vem hade fått forummedlemmarnas sympati och goda råd då? (Helt utan inblandad kvällspress och ljusskygga juridiska ombud.)

• Gilla
sir_daniel och 3 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
vem hade fått forummedlemmarnas sympati och goda råd då?
Det är ofta TS som får sympati av den enkla anledningen att man sällan hör den andra sidans syn på saken.

Om nu inte TS framstår "som en idiot". Då kan ofta "andra sidan" få sympatin. Även här trots att ingen egentligen hört något från den sidan.

Om någon tror att detta forum ska ha någon slags förmåga att "skapa rättvisa" tror jag man är fel ute.

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.