Tjena!

Har ägt vårt hus i cirka 9 månader. När jag spikade fast lite lister idag i taket upptäckte jag att det drar riktigt mkt runt murstocken där den går upp i taket.

Det är ett rör som rökkanal och så är det murstock runt det.

Har varit uppe på taket och kan inte se att något är otätt. Huset är ett kedjehus från 70-talet med platt tak. Pappa. Svagt lutande.

Inget vatten eller så läcker ju ner. Än iaf!😅

Se bilder.

• Murstock i taket av ett 70-tals kedjehus. Vitmålad struktur med koppling och kabel synlig. Tak med svag lutning och vit innertakspanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en vit vägg och takkant med synlig spricka eller fog, potentiellt otätt område i ett 70-talshus.
    Skapa konto
  • Murstock på taket av ett 70-tals kedjehus med omgivande grönska och andra hus i bakgrunden.
    Skapa konto
K KML88 skrev:
Tjena!

Har ägt vårt hus i cirka 9 månader. När jag spikade fast lite lister idag i taket upptäckte jag att det drar riktigt mkt runt murstocken där den går upp i taket.

Det är ett rör som rökkanal och så är det murstock runt det.

Har varit uppe på taket och kan inte se att något är otätt. Huset är ett kedjehus från 70-talet med platt tak. Pappa. Svagt lutande.

Inget vatten eller så läcker ju ner. Än iaf!😅

Se bilder.
Troligen drar de runt schaktet. De som är mer oroande är att de de inte är tätt mellan huven och pipan. Där kan du få vatten som rinner ner i schaktet.

B Belastar skrev:
Troligen drar de runt schaktet. De som är mer oroande är att de de inte är tätt mellan huven och pipan. Där kan du få vatten som rinner ner i schaktet.
Du menar ner i röret på taket? Vadå inte tätt?

K KML88 skrev:
Du menar ner i röret på taket? Vadå inte tätt?
De ser ut som att plåten rostat runt röret.

B Belastar skrev:
De ser ut som att plåten rostat runt röret.
Sotaren var här i november och tyckte allt såg tätt ut där. Men ska kolla upp det. Tack!

• Gilla
Belastar
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.