Sonen gillar att samla på diverse stenar och annat, nu hade han hittat en gammal grön glasbit som han haft i sitt rum. Nu föll det sig så illa att robotdamsugaren fick tag på glasbiten så den fastnade under där borsten sitter, jag lyckades på stopp på den på väg tillbaka till laddstationen men den har lämnat ett tydligt spår i form av en lång repa i hallen samt på tröskeln. Nu till frågan. Finns det något vettigt sätt att åtgärda repan? Jag testade lite med tarketts reparationslack men det blev inte helt bra. Repan har gått genom lacken en bit och kan kännas tydligt med nageln.

• golv3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • golv2.jpg
    Skapa konto
  • golv1.jpg
    Skapa konto
  • golv6.jpg
    Skapa konto
  • golv5.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
Det ser nästan ut som en liten skada i träet? Jag funderar på om du kanske kunde testa med lite kemiskt trä (träspackel) innan du lägger lacket.

Det blir bara kladdigare.
Om ungen inte ha orsakat några värre skavanker så är han ju rena guldgossen.

• Gilla
MrsBlaise och 7 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Det blir bara kladdigare.
Om ungen inte ha orsakat några värre skavanker så är han ju rena guldgossen.
Ja han har varit snäll mot golven i vårt hus, snarare robotdammsugaren som fallerat i detta fallet, samt vår ansvar som föräldrar att dubbelkolla innan vi skickar in roboten i hans rum såklart 😼

N NielsenBau skrev:
Sonen gillar att samla på diverse stenar och annat, nu hade han hittat en gammal grön glasbit som han haft i sitt rum. Nu föll det sig så illa att robotdamsugaren fick tag på glasbiten så den fastnade under där borsten sitter, jag lyckades på stopp på den på väg tillbaka till laddstationen men den har lämnat ett tydligt spår i form av en lång repa i hallen samt på tröskeln. Nu till frågan. Finns det något vettigt sätt att åtgärda repan? Jag testade lite med tarketts reparationslack men det blev inte helt bra. Repan har gått genom lacken en bit och kan kännas tydligt med nageln.
Du kan prova någon form av trä olja eller vax olja.
Det finns väldigt många sorter som ger olika nyanser.

Om du känner att träet är intryckt av föremålet kan det gå att lyfta fibrarna igen med värme. Blött hushållspapper och strykjärn, då kan fibrarna resa sig igen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.