3 678 läst ·
22 svar
4k läst
22 svar
Dra ut el till förråd/friggebod - stopp i röret
Hobbysnickare
· Täby
· 13 inlägg
Tyvärr har jag testat detta utan svar...samma gäller föreningen men dom har inga ritningar kvar från byggandet. Har även kollat med grannar men då varje hus är olika så har det inte gett någon klarhet.H hempularen skrev:
Ska ge mig på med dammsugare alt. kompressor senare idag 🤞
Jag lyckades med dammsugaren i ett gäng omöjliga böjar. Tog murarsnöre och knöt till en liten boll, in i röret, sätt damsugaren på andra sidan på med ordentligt med gaffa tejp så det blir rätt, sedan är det go time, på några sekunder har du bollen i damsugaren. Då kan du knyta fast kabeln på den sidan och dra tillbaka. Det kommer funka!
Hobbysnickare
· Täby
· 13 inlägg
Haha -- det där trodde jag aldrig på ska erkännas!
Men en dammsugare och 20m hampasnöre gick hur bra som helst! Nu har jag dragit i dragfjädern istället och ska införskaffa mig lite el- och nätverkskabel för att dra igenom!
Stort tack för all hjälp!! ❤️
Men en dammsugare och 20m hampasnöre gick hur bra som helst! Nu har jag dragit i dragfjädern istället och ska införskaffa mig lite el- och nätverkskabel för att dra igenom!
Stort tack för all hjälp!! ❤️
Haha, det trodde inte jag heller. Hörde du mc gyver soundtracket I huvudet när snöret kom ut?A adde_sundvall skrev:
Hobbysnickare
· Täby
· 13 inlägg
Håller med dig jag brukar anpassa en liten plastpåse med lagomt med luft i har använt det här tricket otaliga ggr upp till drygt 200 m det smäller bara till så är den frammeFarstatjej90 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden