H hempularen skrev:
Enklast vore kanske att fråga förre ägaren. Huset är ju realtivt nytt.
Tyvärr har jag testat detta utan svar...samma gäller föreningen men dom har inga ritningar kvar från byggandet. Har även kollat med grannar men då varje hus är olika så har det inte gett någon klarhet.

Ska ge mig på med dammsugare alt. kompressor senare idag 🤞

• Gilla
YuGi
  • Laddar…
Jag lyckades med dammsugaren i ett gäng omöjliga böjar. Tog murarsnöre och knöt till en liten boll, in i röret, sätt damsugaren på andra sidan på med ordentligt med gaffa tejp så det blir rätt, sedan är det go time, på några sekunder har du bollen i damsugaren. Då kan du knyta fast kabeln på den sidan och dra tillbaka. Det kommer funka!

Line_out Line_out skrev:
Då kan du knyta fast kabeln på den sidan och dra tillbaka. Det kommer funka!
Fast finns det en dragbrunn på vägen tror jag det blir svårt.

Haha -- det där trodde jag aldrig på ska erkännas!

Men en dammsugare och 20m hampasnöre gick hur bra som helst! Nu har jag dragit i dragfjädern istället och ska införskaffa mig lite el- och nätverkskabel för att dra igenom!

Stort tack för all hjälp!! ❤️

• Gilla
  • Älska
Panor82 och 11 till
  • Laddar…
A adde_sundvall skrev:
Haha -- det där trodde jag aldrig på ska erkännas!

Men en dammsugare och 20m hampasnöre gick hur bra som helst! Nu har jag dragit i dragfjädern istället och ska införskaffa mig lite el- och nätverkskabel för att dra igenom!

Stort tack för all hjälp!! ❤️
Haha, det trodde inte jag heller. Hörde du mc gyver soundtracket I huvudet när snöret kom ut?

• Gilla
eriksaaf
  • Laddar…
Line_out Line_out skrev:
Haha, det trodde inte jag heller. Hörde du mc gyver soundtracket I huvudet när snöret kom ut?
Haha, att jag gjorde! Nu ska jag göra en handgranat av en kotte och ett gem 😅

• Haha
  • Gilla
eriksaaf och 2 till
  • Laddar…
A adde_sundvall skrev:
Stort tack för all hjälp!!
Tack för återkopplingen! Det uppskattas!

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det är tvärtom. Det är mycket lättare att komma igenom med snöret. Du suger i ena änden och matar snöre i andra.
Håller med dig jag brukar anpassa en liten plastpåse med lagomt med luft i har använt det här tricket otaliga ggr upp till drygt 200 m det smäller bara till så är den framme

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.