Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Det är väl det som är så obehagligt med elhantering. Man får ingen andra chans. Hängslen, skärp, fallskärm, dubbelkoll, dubbelskydd osv.. är det som gäller.

Kan man följa upp vad den tekniska utredningen säger någonstans..?

Var han elektriker? Och hade 3 barn? Och hade INTE installerat jordfelsbrytare?.. låter vääldigt märkligt...

Rrrrr skrev:
Var han elektriker? Och hade 3 barn? Och hade INTE installerat jordfelsbrytare?.. låter vääldigt märkligt...
Var står det att det inte fanns jordfelsbrytare?

mlkjhr skrev:
Var står det att det inte fanns jordfelsbrytare?
Fanns ju uppenbarligen ingen jordfelsbrytare som fungerade i alla fall!

jordfelsbrytare från malmbergs kan det ha varit. typ...

den litar jag inte på...

Spelar det för roll om han var elektriker, kan ju varit en hyreslägenhet...

Det är sådant här som alla "kan själv"-fixare borde tvingas läsa med eftertanke innan de börjar leka elektriker. Badrum och elektricitet är en farlig kombination där man inte får göra misstag.

Vår elektriker berättade en liknande historia (sann eller ej, jag vet inte) om när skolfröken inte kom till skolan på morgonen, då ringde de från skolan hem för att höra efter var hon var. Den lilla dottern svarade i telefon oc berättade att "mamma ligger på golvet i badrummet och sover".

Rrrrr skrev:
Du ska inte tro allt som står i tidningen. Polisen sa antagligen till intervjuaren typ "Vi ska ta dit en elsäkerhetsinspektör från elsäkerhetsverket" fast de var enklare att skriva elektriker.
Jobbar i branchen, har en del år på dagstidning, så jag vet hur det går till. Just därför kan jag inte låta bli att tolka dagstidningstexter som f:n läser bibeln.

Fel i en handukstork torde falla under produktfel (tekniskt fel) eller felanslutet. Så kanske det finns viss relevans

Tragisk olycka men tyvärr så är man ju inte förvånad utan mest förvånad över att det inte händer mer olyckor med stötar och bränder alldeles för många hemmapulare

Börjar ju spåra lagom denna tråd.

Är de ingen som har någon ny relevant information angående vad som hände egentligen? Om den var felkopplad? Produktfel? Var karln verkligen elektriker? Fanns verkligen inte JFB?

Tråden handlar om en dödsolycka, INTE om elektrikers ev. kåranda.

Har raderat en del inlägg.

Och dog han verkligen av en elstöt och inte av att hjärtat stannade av någon "naturlig" orsak. Är ju inte helt ovanligt att människor i 30-40 års ålder segnar ner och dör oväntat pågrund av medfödda hjärtfel.

Tydligen hade räddningspersonalen också fått en stöt.

Då har jag plockat bort en del oväsentliga påhopp osv.

Däremot så tänker jag inte stänga tråden som föreslagits. OCH jag tycker vi kan lägga ned diskussionen om hur detta kunde hända just en elektriker.

Detaljer om vad som skett kommer vi ändå inte att få reda på förrän rapporten som elsäkerhetsverket troligen skriver blir offentlig.

hempularen, Vad bygger du uppgiften på, källa?

Var lägger elsäkerhetsverket ut sina rapporter?
(kanske finns redan färdiga rapporter som kan vara intressanta att läsa?)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.