9 102 läst ·
20 svar
9k läst
20 svar
Dimensionering för båthall
Gällande förankring i marken har jag tänkt lite hängslen och livrem.
Jag har tänkt gräva ner en balk gjord av 4 st 45*195 reglar som lika lika lång som tältet är bred som hamnar tvärs båten och som kölen står på under vintern.
Denna balk tänkte jag fästa rejäla öglebult i så att jag med spännband kan spänna ner tältet till balken.
I varje hörn tänkte jag gräva ner och gjuta "klumpar" med gängstav i. Gängstaven bultar jag sedan fast i sylen som hela tältet är fäst vid.
Är det någon som har något ytterligare förslag?
Jag har tänkt gräva ner en balk gjord av 4 st 45*195 reglar som lika lika lång som tältet är bred som hamnar tvärs båten och som kölen står på under vintern.
Denna balk tänkte jag fästa rejäla öglebult i så att jag med spännband kan spänna ner tältet till balken.
I varje hörn tänkte jag gräva ner och gjuta "klumpar" med gängstav i. Gängstaven bultar jag sedan fast i sylen som hela tältet är fäst vid.
Är det någon som har något ytterligare förslag?
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
http://www.puuvenekorjaamo.net/projektit/vk.htm
Texten på finska men bilderna talar för sig.
Texten på finska men bilderna talar för sig.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Visst är treledsramar ett effektivt sätt att skapa byggnader med både höjd och spännvidd! Lite pyssel med att basa brädorna dock.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Jag trodde det var det man använde oljefatet till. Desto bättre.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur många stolpar/dimensionering för större carport?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Dimensionering av limträ för att skapa krypgrund
Fritidshus -
Skärmtak längs med förråd - dimensionering
Utbyggnad och tillbyggnad -
Dubbelcarport med förråd - Dimensionering limträbalk
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hjälp med regelverk och dimensionering för trädäck
Altan & Uteplats