18 518 läst ·
27 svar
19k läst
27 svar
Dimensionera motorskydd
Tänkte att jag skulle försöka låta bli att vara petig, men jag hoppar väl på tåget jag med.
Jag får krupp när jag ser FK i kopplingsutrustningar, RK med ändhylsor ska det vara.
Och max 0.75mm² till manöverkretsar.
Jag får krupp när jag ser FK i kopplingsutrustningar, RK med ändhylsor ska det vara.
Och max 0.75mm² till manöverkretsar.
RK har jag ingen så det får bli FK. Dock funderar jag över påståendet med 0.75mm2 till manövern. Jag tar ju spänning från L3 och denna är ju med största sannolikhet avsäkrat16A. Bör man inte hålla samma dimensionering då?
Redigerat:
Som sagt, alla nämnda påpekanden är ju bara petitesser och inget som påverkar funktionen överhuvudtaget.
Jag tycker egentligen att du kan låta det vara som det är. Kopplingen är ju helt överskådlig tack vare det lilla formatet.
Det är bara vi som är lite överkänsliga.
Jag tycker egentligen att du kan låta det vara som det är. Kopplingen är ju helt överskådlig tack vare det lilla formatet.
Det är bara vi som är lite överkänsliga.
Ja låt du det vara som du gjort men en annan gång kan du ju se upp med dessa enkla principer. Och nu när jag ser bilden lite större är ju även motorskyddets kontakt 95-96 bakvänd in-ut om vi ska peta ännu mer. 
Jag har faktiskt ingen aning om hur mycket den skakar. Den är rätt liten. Tanken är att att fästa vibratorn i ett gummiupphängt bord. Sedan får man väl experimentera fram vad som är lämplig upphängning.
Just nu vill jag bara provköra för att se om de fungerar eller om jag måste ha mer/andra grejer.
Just nu vill jag bara provköra för att se om de fungerar eller om jag måste ha mer/andra grejer.
Klicka här för att svara

