Skulle vilja värma upp min källare till 23-24 grader för att kunna bygga hemmabio. Förutsättningarna är att det är 25kvm, isolerade väggar under mark (isodrän, ungefär halva höjden). Oisolerad platta och 2 meter i takhöjd.

Har bergvärme och då förstår jag det som att jag borde räkna på det Watt-värde som radiatorn har vid framledning 50 grader (?). ChatGPT tyckte att jag behöver ungefär 1750 Watt värme för mitt utrymme, hur låter det, rimligt? Blir rätt maffiga radiatorer...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.