krilleman_215 skrev:
Grundproblemet i ditt fall är ju att den vänstra regleringsventilen har läckt varpå den kärvar.
Så jag ska byta ventilen..?

Det var inte helt enkelt att hitta ett passande ställdon. Killen i VVS-butiken hade stora problem med att skaka fram en likvärdig, han hade inte sett någon liknande under sina uppskattningsvis 30 år i branschen... :)

Krilleman
Tackpåförhand skrev:
Så jag ska byta ventilen..?

Det var inte helt enkelt att hitta ett passande ställdon. Killen i VVS-butiken hade stora problem med att skaka fram en likvärdig, han hade inte sett någon liknande under sina uppskattningsvis 30 år i branschen... :)
Du bör byta insatsen för att läckaget ska upphöra så du inte råkar på samma problem igen. Men frågan är ju bara vilken tillverkare du har på fördelaren. Jag har inte heller sett denna fördelare i mina yrkesamma år.

Spekerök kanske vet mer?

Så här ser ställdonet ut från en annan vinkel. Efter lite efterforskning har jag fått fram att Firman som levererat förmodligen heter "Energijägarna".
001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är Beulcos egen fördelare med ställdon och allt. Det borde en vettig grosist/handlare kunna skaka fram beulcos ventiler och kopplingar finns ju mest överallt. Här är katalog med art nr se sidan 3 och 8 .http://www.beulco.de/media/65062/ie_web-12-12-13.pdf

Kanon, stort tack till alla!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.