4 555 läst ·
36 svar
5k läst
36 svar
Diagnos, är det rören som frusit?
Den sitter fast, hårt.roland53 skrev:
Jag sparar nog det försöket till dagtid imorgon, när jag kan ringa en rörmokare om det går åt h-e!
Produkter som diskuteras: "WD 40"
WD-40
WD-40 Multispray, ursprungligen utvecklad för att stöta bort fukt från rymdraketers komponenter, har sedan dess blivit känt som ett mångsidigt spray med en rad användningsområden. WD-40 Multispray är världens mest populära produkt i sitt
Läs mer
Äntligen! Efter lite 5-56 gick det att dra upp den. Den vill visserligen fortfarande stanna i nere-läget, men nu sprayar jag ordentligt med 5-56 och så får jag motionera den mer imorgon. Tack för all hjälp!roland53 skrev:
Nu är det varmt i golvet!
Stiftet kärvar fortfarande lite, men jag ska motionera det mer idag.
Jag har två frågor till;
1. Var kan jag köpa nytt ställdon? K-rauta, Bauhaus, nätet?
2. Om stiftet inte slutar kärva så antar jag att jag måste byta det. Det ser ut som om det går att gänga av bara den runda delen från själva blocket, om ni förstår vad jag menar. Då kanske jag måste stänga av vattnet? Jag antar att jag får ta med mig ventilen till en affär och be om att få en likadan? Vågar jag mig på ett sådant här byte själv, eller ska jag ta in en rörmokare?
Tack så mycket för alla era svar hittills, det uppskattas verkligen!
Stiftet kärvar fortfarande lite, men jag ska motionera det mer idag.
Jag har två frågor till;
1. Var kan jag köpa nytt ställdon? K-rauta, Bauhaus, nätet?
2. Om stiftet inte slutar kärva så antar jag att jag måste byta det. Det ser ut som om det går att gänga av bara den runda delen från själva blocket, om ni förstår vad jag menar. Då kanske jag måste stänga av vattnet? Jag antar att jag får ta med mig ventilen till en affär och be om att få en likadan? Vågar jag mig på ett sådant här byte själv, eller ska jag ta in en rörmokare?
Tack så mycket för alla era svar hittills, det uppskattas verkligen!
Ha is i magen, lite motionering räcker säkerligen nu när du fått värme.Smörj spindeln men var försiktig med vilken typ av smörjmedel, om du använder fel kan tätningen i packboxen svälla och då måste du byta. Fråga rörläggare eller tillverkare vilket smörjmedel dom rekommenderar.
Kolla om ställdonet finns hos rinkabyror.se
Kolla om ställdonet finns hos rinkabyror.se
Redigerat: