Hej !
Vi har idag en duschkabin som är skrymmande och ful som vi vill byta ut mot en snygg vikbar rund duschvägg 80x80cm
I badrummet är det plastmatta och våtrumstapet samt utanpåliggande rör.
Tänker mig en duschvägg med metallprofil mot vägg, där man kan borra hål för rören.
Rören bygger ca 28mm från vägg.
(Tvättmaskin ska flyttas)
Är det någon som har tips på var jag kan hitta något som passar ?

• Duschkabin med plastpaneler och metallram i ett badrum med plastmatta och synliga rör, bredvid en vit tvättmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är inte så att duschkabinen finns där för att tätskikten inte är täta?

• Gilla
Cider och 1 till
  • Laddar…
Jag försökte hitta något åt min mor för några veckor sedan, det är i princip omöjligt. För 80x100 finns ett fåtal som är upphöjda så att rören hamnar bakom karet, men för att få något utbud så måste du upp i 90xNågot

Intet Intet skrev:
Det är inte så att duschkabinen finns där för att tätskikten inte är täta?
Både våtrumsmattan och vårtrumstapeten är i bra skick med svetsade hörn.
Det är även fall mot golvbrunn, spillrör från övertrycksventil har även utlopp på golv

Utrymme under ett diskbänksskåp med synlig rördragning och golvbrunn, våtrumsmatta med fall mot brunnen; spillrör syns.
Skapa konto

BirgitS
F fjällstugan26 skrev:
Tänker mig en duschvägg med metallprofil mot vägg, där man kan borra hål för rören.
I alla fall bättre tillverkare t.ex. INR, Svedbergs och Macro Design har antingen tilläggsprofiler för att få ut glaset från väggen och ge plats för utanpåliggande rör eller profiler som är expanderbara för att ge plats för rören.

BirgitS BirgitS skrev:
I alla fall bättre tillverkare t.ex. INR, Svedbergs och Macro Design har antingen tilläggsprofiler för att få ut glaset från väggen och ge plats för utanpåliggande rör eller profiler som är expanderbara för att ge plats för röre
F fjällstugan26 skrev:
Hej !
Vi har idag en duschkabin som är skrymmande och ful som vi vill byta ut mot en snygg vikbar rund duschvägg 80x80cm
I badrummet är det plastmatta och våtrumstapet samt utanpåliggande rör.
Jag har nyss installerat en duschvägg INR Monument hemma, har precis för mig att det går att göra uttag för rör i AL-profilerna upp till 30 mm. Själv monterade jag även två INR Pile för att komma ut längre från väggen, gick fint att ta upp slitsar i dem för vattenrören. Kan bidra med bild om intresse finns.
/Göran

T Trcgol2 skrev:
Jag har nyss installerat en duschvägg INR Monument hemma, har precis för mig att det går att göra uttag för rör i AL-profilerna upp till 30 mm. Själv monterade jag även två INR Pile för att komma ut längre från väggen, gick fint att ta upp slitsar i dem för vattenrören. Kan bidra med bild om intresse finns.
/Göran
Lägga gärna upp en bild
/Torbjörn

F fjällstugan26 skrev:
Lägga gärna upp en bild
/Torbjörn

• Duschhörna med vitt kakel och en modern duschinstallation. I hörnet finns en städmaskin och ett hopfällbart torkställ.
    Skapa konto
  • Detalj av en hissinredning med metallstänger och skruvar, visar en modern och ren design i rostfritt stål.
    Skapa konto
  • Duschhörna med glasväggar i ett badrum, vitt kakel på väggarna och mörka klinkerplattor på golvet. Svart handduk hänger på duschdörren.
    Skapa konto
  • Handdukstork med två horisontella rör monterad vid dörr med förlängningsprofil från Noro i badrum.
    Skapa konto
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.