36 345 läst ·
451 svar
36k läst
451 svar
Det här väl återigen tjänstemannastyre ☹️ingen tar ansvar.
Det är inte riktigt det detta handlar om.P pmd skrev:
utan att det finns politiker och partier som inte står bakom denna väg som S valt att anama..
direktivet skulle behövt delas upp för att vara fungerande..
Detta kommer bli fullständigt kaos..Luddis_1 skrev:
Att behöva söka tillstånd emot miljöbalken för något som inte är hotat i Sverige men kan vara det i annat EU land är ju dårskap...
Kommer garanterat bli massor av ansökningar som anpassas efter det myndigheterna "vill" se och inte göra någon skillnad ändå. Och vad händer om man myglar med ansökan och blir påkommen?Maskintok skrev:
Då bör det bli en sanktionsavgift samt är det en avverkning så blir det polisanmälan om illegal avverkning..Jonatan79 skrev:
byggnationer, gruvdrift, skogsbruk, jordbruk, industri, övrig verksamhet..Luddis_1 skrev:
Allt kommer att kunna nu ifrågasättas om det stör eller påverkar djurliv eller växtliv..
Och då blir det stoppad verksamhet tills att det är utrett..
Jag har nu ett objekt som skulle ha gallrats.
men där går nu rådjur och gömmer sig.. samt sitter koltrastar i träden.. Så jag får inte hugga min Björkved för att kunna leverera till kunder... om jag nu ska följa direktivet..
Risken att bli påkommen är förmodligen minimal. Efter en avverkning kan det inte vara så lätt att se vilka fågelindivider som har körts bort från sitt habitat.Jonatan79 skrev:
Det är inte så det går till...P pmd skrev:
hör inte Skogsstyrelsen av sig inom 6 veckor så kunde man förut ha börjat avverka.. Men det är inte säkert att så kan ske nu längre..
Kan behöva vänta på tillstånd före..
Eller så kan de fortfarande komma ut och ser de då fågel eller annat så är det tvärnit.
Hur mycket folk har Skogsstyrelse tillgängligt för att fara ut och inspektera? Krävs det en inspektion för att man ska få avverkningstillstånd?Maskintok skrev: