P
P pmd skrev:
Dispens behövs oftast ingen dispens för jakt. Jaktlagen och jaktförordningen stipulerar permanenta undantag från fridlysningen.
Nu var inte dispensen skriven som stöd för jakten utan ett rent undantag i allmänhet.

P
VIlken dispens? (Och för vad)? Ibland är det svårt att förstå vad du syftar på, och det skriver jag inte för att klanka ner utan i förhoppning om att bättre kunna förstå dig i framtiden.

P
P pmd skrev:
VIlken dispens? (Och för vad)? Ibland är det svårt att förstå vad du syftar på, och det skriver jag inte för att klanka ner utan i förhoppning om att bättre kunna förstå dig i framtiden.
dispens i allmänhet.
Inte för just en enskild fråga.

P
P pmd skrev:
Anledningen till att man inte förstår vad jag tydligen skriver är för att man inte läser vad jag och andra skrivit tidigare..
Man tar saker ur sitt sammanhang..

Maskintok skrev:
Anledningen till att man inte förstår vad jag tydligen skriver är för att man inte läser vad jag och andra skrivit tidigare..
Man tar saker ur sitt sammanhang..
Det beror nog oftare på hur du formulerar dig...

P
F fribygg skrev:
Det beror nog oftare på hur du formulerar dig...
jaha...
En gång till...Kanske ska läsa regel 4.5.1..
och sedan fundera på om man inte ska följa den..

skriver någon så att man inte uppfattar en fråga eller ett svar..
fundera lite om det är värt att svara isåfall..
Eller gör ett ärligt försök..

Redigerat av moderator:
P
Maskintok skrev:
dispens i allmänhet.
Inte för just en enskild fråga.
När du skriver "dispensen" i bestämd form så antar man ju att du syftar på en bestämd dispens.

P
P pmd skrev:
När du skriver "dispensen" i bestämd form så antar man ju att du syftar på en bestämd dispens.
Ursäkta.
Det var telefonen.
Jag menade ordet.
.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
jaha...
En gång till...Kanske ska läsa regel 4.5.1..
och sedan fundera på om man inte ska följa den..

skriver någon så att man inte uppfattar en fråga eller ett svar..
fundera lite om det är värt att svara isåfall..
Eller gör ett ärligt försök..
Man måste få fråga om det man läser är oklart formulerat. Det har inte att göra med att klanka ner. Det är ett försök att förstå budskapet. Den som skriver i ett forum är väl intresserad av att andra tar till sig budskapet?
Om man bara skriver för att få ur sig något så kan man ju lika gärna skriva i ett textdokument på sin egen dator (eller på ett papper).

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Man måste få fråga om det man läser är oklart formulerat. Det har inte att göra med att klanka ner. Det är ett försök att förstå budskapet. Den som skriver i ett forum är väl intresserad av att andra tar till sig budskapet?
Om man bara skriver för att få ur sig något så kan man ju lika gärna skriva i ett textdokument på sin egen dator (eller på ett papper).
Det där har jag sett dig skriva förr.
Och jag har samma åsikt som tidigare..
Läs, analysera, förstår man inte kan man välja... fråga eller strunta i min text.

P
förövrigt så finns paragraf 4.5.1..
att hålla sig till.

P
Maskintok skrev:
Läs, analysera, förstår man inte kan man välja... fråga eller strunta i min text.
Jag brukar välja att fråga om jag tror att budskapet kan vara intressant.

P
kan man självklart göra.
Men vid tillfällen där diskussion varit lång och de inblandade förstått precis vad som avsett eller står i text så kan det bli konstigt att inte läsa sig in i diskussionen..

B
Maskintok skrev:
Kanske ska läsa regel 4.5.1..
Vilken lag / lagtext menas med regel 4.5.1.?

P
B nord123 skrev:
Vilken lag / lagtext menas med regel 4.5.1.?
forumets regler.
Där man inte ska ifrågasätta hur eller varför någon skriver som den gör.
Anledningen är eller kan vara att vederbörande har eller kan ha nedsättning som orsakar detta, det bryter då emot uppförande regler att inte acceptera detta.

Jag ifrågasätter aldrig hur någon skriver, jag klarar av att läsa ändå, och analyserar det jag inte riktigt begriper ur texten innan jag svarar.

Finns några här på forumet som satt detta i system emot andra medlemmar och detta måste upphöra snarast..

• Gilla
hsd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.