Torka lär man ju ändå och betydligt mer. För inge kommer den väl med inbyggd hårfön?
 
Bättre att köpa en lyxig japansk wc-modell med rumptvätt pch varmlufttorkning. Bide är väl ändå ur tiden?!
 
Är ni för unga för att ha upplevt både hår och hemorojder i arselet? Har ingen bide men ...ja papper räcker inte alla gånger för att hålla sig fräsch har man märkt.
 
Y
Det kan nog bli en växande trend igen.
Många som monterar slang på handfatblandaren och har intill toaletten.
 
nikasp
Jobbade en dryg vecka i Dubai och var tvungen att testa handdusch. Inte så dumt faktiskt, helt annan fräschör än att bara torka med papper. Särskilt när det är 40+ grader ute :)
 
thomas33 skrev:
Bidéhysterin på 1960-70-talet var som Mikael_L skrev, ett krav från myndigheterna för att få det gynnsamma statliga lånet. Att det sedan mest användes till att tvätta fötterna eller bara stod där och tog plats, hade inte staten så mycket att säga till om.
[bild]
Vad var det för gynnsamt statligt lån?
 
Mikael_L
Andy78 skrev:
Vad var det för gynnsamt statligt lån?
Så man hade råd med en bidé full med öl ... :x
 
Men att gömma ölen i pannrummet, blir inte ölen varm då?

P
 
Krilleman
Pannrummet skulle ju få en pissoar, inte bide.
 
Det var väl ingen som missade bide´ scenen i Gåsmamman
 
Andy78 skrev:
Vad var det för gynnsamt statligt lån?
Statliga lån på nybyggen som följde vissa byggregler med en subvention i form av en räntegaranti. Denna innebar att staten tog över hela risken för att räntan skulle höjas!
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
thomas33 skrev:
Statliga lån på nybyggen som följde vissa byggregler med en subvention i form av en räntegaranti. Denna innebar att staten tog över hela risken för att räntan skulle höjas!
Men då pratade vi räntor runt 8-12% om jag inte minns fel.
 
Mikael_L
thomas33 skrev:
Statliga lån på nybyggen som följde vissa byggregler med en subvention i form av en räntegaranti. Denna innebar att staten tog över hela risken för att räntan skulle höjas!
Och om jag inte är helt felinformerad så låg också räntan på det statliga lånet betydligt lägre än både bankernas ränta och inflationen, så under de åren man hade de statliga lånen "amorterades" nästan hälften av lånet bort i och med att lönerna steg mycket mer än räntorna.
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
hsd
Parenteslån kallades den väl
Amorteringen steg år för år till en brytpunkt och därefter sjönk amorteringen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.