Jumos skrev:
Nu ska jag inte vara den som är den, men varför behöver man en pissoar i pannrummet??
Det är väl där man gömmer ölen. :p
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Alfredo skrev:
Det är väl där man gömmer ölen. :p
Nej nej nej. Ölen skall inte gömmas. Då hittar jag den aldrig. Inte ens när jag lägger saker på ett bra ställe så att jag skall hitta dem igen, så hittar jag dem. ;)

Gömma ölen... [ skakar på huvudet ]
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
Bidéhysterin på 1960-70-talet var som Mikael_L skrev, ett krav från myndigheterna för att få det gynnsamma statliga lånet. Att det sedan mest användes till att tvätta fötterna eller bara stod där och tog plats, hade inte staten så mycket att säga till om.
En bidé fylld med is och ölflaskor, används som kylare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jhedberg och 1 till
  • Laddar…
-RB- skrev:
Nej nej nej. Ölen skall inte gömmas. Då hittar jag den aldrig. Inte ens när jag lägger saker på ett bra ställe så att jag skall hitta dem igen, så hittar jag dem. ;)

Gömma ölen... [ skakar på huvudet ]
Alltså nu ska vi inte läsa så bokstavligt. Se det det mer som att gömmas i detta sammanhang betyder förvaras. Att den då även är gömd för de som aldrig sätter sin fot i pannrummet är bara en bonus!

Fy så fördomsfull jag är. :o
 
Vårt hus är byggt 2000, vi flyttade in 2008. Blev en smula förvånade över att det finns bidé, med tanke på husets ålder, men den används – både som handfat för barnen och för det avsedda ändamålet.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Jumos skrev:
Nu ska jag inte vara den som är den, men varför behöver man en pissoar i pannrummet?? Spenderar man så mycket tid där så känns det som att pissoar/brist där av är ett mindre problem ;)
Du kan inte tro vilken fascinationett fint pannrum med elegant rördragning och sofistikerade styrsystem har. Om jag inte vore så lat så hade jag för länge sedan startat en tidning "Källare & pannrum", väl i klass med Sköna Hem eller Lant&Gårdar. Det finns både läsarkrets och annonsörer.
 
  • Gilla
callelo och 4 till
  • Laddar…
Thomas_Blekinge skrev:
Du kan inte tro vilken fascinationett fint pannrum med elegant rördragning och sofistikerade styrsystem har. Om jag inte vore så lat så hade jag för länge sedan startat en tidning "Källare & pannrum", väl i klass med Sköna Hem eller Lant&Gårdar. Det finns både läsarkrets och annonsörer.
Skriv upp mig som prenumerant. Källare är härliga!
 
Kan man förhandsteckna en prenumeration, för jag antar att det kommer finnas några sidor om garage också?
 
Kan du inte börja med en bildtråd här på byggahus? Egentligen vill jag ha bildtunga källarrepotage i Jörgen Städje-stil men jag misstänker att marknadsförutsättningarna är tveksamma.
 
Våtservetter, typ dom till små barn är en bra ersättning ist för bideer. Och går enkelt att gömma i badrummet. Finns det några fulare saker än just bideer, rött kort säger stilpolisen!
 
Har precis köpt ett hus med tvätt-funktion i toaletten. Mannen innan satt i rullstol, så antar att han verkligen hade nytta av det.
Det används kanske inte direkt vid varje toalettbesök här hemma, men ganska trevligt att kunna använda på morgonen som minidusch om man inte hinner duscha. Men skulle väl inte själv valt att lägga den summan på en toalett.

https://m.youtube.com/watch?v=XbVQ_FF8-v4
 
renoverade ett badrum förra året och där monterades det in en ny bidé, trodde nästan att dom skoja först när dom sa att den skulle vara kvar
 
Krilleman
Jumos skrev:
Nu ska jag inte vara den som är den, men varför behöver man en pissoar i pannrummet?? Spenderar man så mycket tid där så känns det som att pissoar/brist där av är ett mindre problem ;)
För att man kan ha det! :D

Varför skulle man då inte satsa på ytterligare en porslinsgud a´la lillebrorsan till den stora?
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Jag har aldrig känt ett behov av en bidé eller dusch i samband med nr 2. Magsjuk = våtservetter.

Det känns ju väldigt omständigt att bli helt blöt i Mumindalen.

Men jag måste nästan youtuba det här.
 
Tvärtom, varför skall du dit med papper och "röra runt" när du istället kan spola av.
 
  • Gilla
ybrammah
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.