RmK_71 RmK_71 skrev:
Om släpet slår runt så rullar det vidare. Praktiskt ;)
Då är det väll bäst att ha två släp på sidorna också...

jac jac skrev:
För den som håller till i SV Skåne så kanske detta är ett bra pris:
Slitskyddsplywood 12x1250x2500 för 851 kr per skiva
[länk]

Jag har aldrig tittat på denna men brukar köpa mitt snickerivirke av dem.
Tackar för det tipset!

Min skiva består för tillfället av inte mindre än 4 eller 5 st plywood skivor som jag lappat ihop lite förjävligt :crysmile: men har dragit mig för att köpa ny skiva pga priset jag hittat... (y)

• Gilla
jac
  • Laddar…
Skärmbild av en webbutik som visar Slitskyddsplywood 12x1250x2500 med pris 793 SEK, inte tillgänglig för webbköp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såg detta nu + att jag såg att snickeriet tog 100kr för att ta hem det då det inte var en lagervara.

Någon som vet vad hornbach ev. Tar för att ta hem en sådan skiva? :thinking:

galento
Är det nån mer här som testat en hästkärra istället ?
Vi hade ett Brenderup släp tidigare men har idag
en hästkärra istället.

Behövde en smidig släpkärra för ganska precis två är sen och köpte en neptun 3m obromsad vagn. var medveten om att det inte var ngn kvalitet man köpte. Normalt gör jag aldrig avsteg från mitt resonemang att köpa billigt är att köpa dyrt men men.

har till dags dato krångel med kulhandske, lastöglorna är sönderrostade, stödhjulet är fullkomligt slut samt så har jag glapp i släpvagnskontakten.

Allt detta är ju såklart enkla saker att åtgärda men kommer kosta runt 2000kr eller därikring när man köper kvalite. Så frågan är om man inte skulle lagt till någon tusing och följt i brorsan och farsans fotspår och köpt 4p eller 3s.

Och jag tar normalt mycket bra hand om mina grejer.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Tänkte skaffa mig ett lås till släpet som är godkänt av försäkringsbolagen men är inte riktigt säker på vilken modell det ska vara. Misstänker att jag ska ha den https://www.laskompaniet.se/product/slapvagnslas-combilock-bla-66mm då det står att den passar till winterhoff ww200 gjuten handske och jag tror att det är det som sitter på mitt släp. Fotade typskylten på handsken och tolkar det som att ww200-B3 innebär modellen och min handske är gjuten så det styrker mitt antagande men vill gärna vara säker. Typskylt på Winterhoff WW200 gjuten handske för släpvagn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Enligt denna snubbe så ska det dessutom vara lite sådär med passformen med det låset och samma handske. https://www.fiskesnack.com/forum/fi.../203019-combilock-till-brenderupp-passar-inte

Redigerat:
Är det nån här som har tips hur man bäst packar tegelstenar på en släpkärra för transport? Funderade om man skulle använda typ presenning och packa teglet ovanpå presenning och sen och linda in det som en present typ:thinking:

Nu kanske du inte har något, men min spontana tanke var att lägga ett armeringsnät ovanpå som man spänner ner :thinking:

Hmmm nu råkar det vara så att det är något jag har!

Jag lägger ett vanligt lastnät över om jag kör sådant.

Kom ihåg vi har en massa tomathäckar till övers... Hade sambon att kolla och dom passar bra i släpet. Vänder man dom upp och ner kan man sätta teglet under och spänna fast häckarna, så är det förhindrat från att röra sig i alla riktningar.

Kan lägga en träbit vid bakändan så dom inte kan röra sig i den riktningen.

118016103_679975739594050_6211171814068389197_n.jpg

T
DennisCA DennisCA skrev:
Är det nån här som har tips hur man bäst packar tegelstenar på en släpkärra för transport? Funderade om man skulle använda typ presenning och packa teglet ovanpå presenning och sen och linda in det som en present typ:thinking:
Främst handlar det om att stenarna inte får/kan åka framåt, bakåt eller åt sidorna. Uppåt finns egentligen inte någon regel/lag (iaf i Sverige) som säger att man ska begränsa - sen är det alltid en risk att löst liggande last kan "hoppa till" och inte längre ligga så att de begränsas från att åka fram, bak, åt sidan.

När man köper tegelsten så är den oftast packad på liten pall och sedan band runt sten och pall så om du kan packa sten på pall i pallkrage och sedan lägga en pall ovanpå och spänna fast det så borde det duga. Antingen kan hela paketet surras eller förstängas efter det.

En annan möjlighet är ju att packa på pall och sedan dra plastfilm runt och sen spänna ner/förstänga.

Presenning är inte godkänt som surrningsmaterial på den här sidan Bottenviken :)

T
Du hann lägga upp bilden på tomatlådorna medan jag skrev mitt svar... Det ser ju ut som en bra lösning. (y)

DennisCA DennisCA skrev:
Kom ihåg vi har en massa tomathäckar till övers... Hade sambon att kolla och dom passar bra i släpet. Vänder man dom upp och ner kan man sätta teglet under och spänna fast häckarna, så är det förhindrat från att röra sig i alla riktningar.

Kan lägga en träbit vid bakändan så dom inte kan röra sig i den riktningen.

[bild]
Glöm inte hålla koll på vikten ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.