nikasp
Funderar på kapell så kan de cykla och leka på flaket på vägen till torpet :)

Jag har ett gammalt Fogelsta D1000 med en udda flaklängd på 3,25 meter.
Slitageplyfan är lite rutten och sprucken, någon som har tips på ett kostnadseffektivt alternativ?

Antingen kolla pris på ny hel plyfa, blocket ger 2200hämtat i Jönköping tex.
Eller tre st marin eller gjutplyfa som skarvas ordentligt med en skarvremsa på undersidan och vagnsbult.

J Jarlsgård skrev:
Hornbach säljer slitageplyfa har jag för mig till förmånligt pris i stora storlekar!

[länk]
kollade på det när jag köpte men tyvärr hade ingen butik de i lager och då blev tyvärr inte priset så bra när frakten las på. Här i Göteborg är de bara XL bygg som haft skivor på hyllan så man slipper frakt.

T
T topmount skrev:
kollade på det när jag köpte men tyvärr hade ingen butik de i lager och då blev tyvärr inte priset så bra när frakten las på. Här i Göteborg är de bara XL bygg som haft skivor på hyllan så man slipper frakt.
Det där är ju ett skit... De har ett pris som inte gäller eftersom det är en beställningsvara...
Om man beställer och de tar hem vid nästa leverans så borde det inte kosta extra.
Skillnad om de ska ha en extra utkörning /beställning men då vill man inte vänta 2-3 veckor...

Om du beställer till hornbach och hämtar där så debiteras du inte för frakt såvitt jag vet. Om du däremot vill ha hemleverans så tillkommer en kostnad vilket inte är så konstigt :)

M MLindstrom skrev:
Jag har ett gammalt Fogelsta D1000 med en udda flaklängd på 3,25 meter.
Slitageplyfan är lite rutten och sprucken, någon som har tips på ett kostnadseffektivt alternativ?
ring din närmaste Thule släpnasare och beställ/köp där, fritt ur minnet så ligger hel skiva på 2.400kr och då är det väl som original = förslutna kanter.

Men vill man komma lite billigare undan så kan man ju köpa storskiva på bygghandeln som de kapar till, men då får man ju öppna snittytor och priset är inte såå mycket billigare.

www.släpvagnshuset.se är min leverantör här uppe i 08-land

Vill man komma billigt undan och inte är allt för fåfäng så kan man ha som jag, dvs 12mm plyfa som är skarvad på 4 eller 5 ställen :crysmile:

Det är lite svajigt att gå på, men det har hållt i 5 år och klarat flertalet fulla lass med grus så håller gör det allt (y):):rofl:

• Gilla
RmK_71
  • Laddar…
P
Någon som provat formplywood? borde väl hålla några år också,riktig slitplywood blir ju svindyrt:sweat:

Jag har lagt durkalu, förutom att det skramlar lite mer än plyfan det jag bara fördelar. Var riktigt billigt hos Huddinge stål, men den var nog bara 3*1,5

Formplywood avråder jag från. Den blir såphal när den blir blöt.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
R reez skrev:
Jag har lagt durkalu, förutom att det skramlar lite mer än plyfan det jag bara fördelar. Var riktigt billigt hos Huddinge stål, men den var nog bara 3*1,5
När du säger riktigt billigt, vad är det då i siffror? :crysmile:

Dryga tusenlappen tyckte jag var riktigt billigt, fick den då tillkapad i rätt mått och behålla spillet.

• Gilla
Jarlsgård
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Om du beställer till hornbach och hämtar där så debiteras du inte för frakt såvitt jag vet. Om du däremot vill ha hemleverans så tillkommer en kostnad vilket inte är så konstigt :)
Här i Göteborg va det betalning även om den skulle hämtas i butiken

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.