305 004 läst ·
2 331 svar
305k läst
2,3k svar
Den stora tråden om släp
Jag har ett gammalt Fogelsta D1000 med en udda flaklängd på 3,25 meter.
Slitageplyfan är lite rutten och sprucken, någon som har tips på ett kostnadseffektivt alternativ?
Slitageplyfan är lite rutten och sprucken, någon som har tips på ett kostnadseffektivt alternativ?
Produkter som diskuteras: "vagnsbult"
Vagnsbultar
Vagnsbultar är specialdesignade bultar som ofta används i konstruktion och mekaniska sammanhang för att fästa objekt tillsammans. De har en rund eller fyrkantig hals som hjälper till att förhindra att bulten roterar när muttern dras åt. De
Läs mer
kollade på det när jag köpte men tyvärr hade ingen butik de i lager och då blev tyvärr inte priset så bra när frakten las på. Här i Göteborg är de bara XL bygg som haft skivor på hyllan så man slipper frakt.J Jarlsgård skrev:
Det där är ju ett skit... De har ett pris som inte gäller eftersom det är en beställningsvara...T topmount skrev:
Om man beställer och de tar hem vid nästa leverans så borde det inte kosta extra.
Skillnad om de ska ha en extra utkörning /beställning men då vill man inte vänta 2-3 veckor...
ring din närmaste Thule släpnasare och beställ/köp där, fritt ur minnet så ligger hel skiva på 2.400kr och då är det väl som original = förslutna kanter.M MLindstrom skrev:
Men vill man komma lite billigare undan så kan man ju köpa storskiva på bygghandeln som de kapar till, men då får man ju öppna snittytor och priset är inte såå mycket billigare.
www.släpvagnshuset.se är min leverantör här uppe i 08-land
Vill man komma billigt undan och inte är allt för fåfäng så kan man ha som jag, dvs 12mm plyfa som är skarvad på 4 eller 5 ställen 
Det är lite svajigt att gå på, men det har hållt i 5 år och klarat flertalet fulla lass med grus så håller gör det allt

Det är lite svajigt att gå på, men det har hållt i 5 år och klarat flertalet fulla lass med grus så håller gör det allt