306 288 läst ·
2 331 svar
306k läst
2,3k svar
Den stora tråden om släp
När vi köpte vårt släp så satt det 7-poligt uttag på släpet.
Har nu bytt det till 13-poligt samt satt dit två externa backljus över/bakom stänkskärmarna, lyser upp bra vid sidan/bakom släpet när man backar.
Har ingen bild med ljusen tända, men här är en med placeringen,
Har nu bytt det till 13-poligt samt satt dit två externa backljus över/bakom stänkskärmarna, lyser upp bra vid sidan/bakom släpet när man backar.
Har ingen bild med ljusen tända, men här är en med placeringen,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej kan man byta ut en släpaxel mot en stum med bladfjäder istället för
torrisionsfjäder och regbesikta som obromsad?
torrisionsfjäder och regbesikta som obromsad?
Fel tråd. Hör hemma här:Tokslut skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/skrackexempel-pa-lastsurrning.323840/
😂😂😂
Staget sitter så att om ena axeln trycks upp trycks den andra ned. Jag antar att det är för att behålla höjden och gå mjukare över tvära hinder. Staget kopplar ihop ytterrörren utanpå torsionsaxlarna, så varje hjul kan fortfarande fjädra individuellt.K kristofo skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skule bara byta en glödlampa så självklart har jag nu borrat för nya baklysen samt börjat förbereda för att kunna koppla in elen. Separat jord för de nya lyktorna direktjordar inte.
Planen är att byta all el inklusive gå från 7- till 13-pol när skivan ska bytas så jag måste också tänka på de åtgärderna nu.
Planen är att byta all el inklusive gå från 7- till 13-pol när skivan ska bytas så jag måste också tänka på de åtgärderna nu.
Jag känner igen mig. Jag skall byta flak på släpet senare i vår och då blir man ju verkligen sugen på att renovera upp belysningen till LED också. Samt sätta på en 13-polig anslutning. Och även extra backljus (de råkar jag ha liggande dock).Z z_bumbi skrev:Jag skule bara byta en glödlampa så självklart har jag nu borrat för nya baklysen samt börjat förbereda för att kunna koppla in elen. Separat jord för de nya lyktorna direktjordar inte.
Backljus och arbetsbelysning/allmänbelysning, den senare med en brytare på släpet och direktström.. En ledlist på varje sida borde räcka bra och ev någon flyttbar spotlight.
Det är betydligt trevligare att lasta om man ser vad man gör utan att behöva vända bilen.
Med färgskiftning funkar den också i tomteparaden innan jul..
Det är betydligt trevligare att lasta om man ser vad man gör utan att behöva vända bilen.
Med färgskiftning funkar den också i tomteparaden innan jul..
Ni som byggt om era släpvagnar till 13-pllig kontakt, hur har ni gjort?
Lång kabel till en box vid baklemmen? Och sedan dragit all belysning därifrån?
Vad har ni valt för box i så fall? Jag har svårt att bestämma mig. Jag funderar på tom låda och Wago...
Lång kabel till en box vid baklemmen? Och sedan dragit all belysning därifrån?
Vad har ni valt för box i så fall? Jag har svårt att bestämma mig. Jag funderar på tom låda och Wago...