305 105 läst ·
2 331 svar
305k läst
2,3k svar
Den stora tråden om släp
Min plan är att göra en "tunnel" som presenningstak på släpet. Så armeringsjärn som böjs som U och sedan presenning ovanpå. Då bör jag kunna köra torrt även i regn och kärrans flak håller sig torrt när den är parkerad. Känns inte orimligt.
Vart det dig jag låg bakom🫣😉pacman42 skrev:
Dom där du länkade är ju bara 25cm långa... Det finns här... men smakar det så kostar det... https://montano.se/product.html/ros...L9QYa8nFxCER0jqjQd5f-JCWwr9pZm-fd0-3aHFStVvKopacman42 skrev:
Redigerat:
Jag vet inte vad som passar bäst, denna tråd eller GAAHH tråden.....
Bygger stödmur, behöver ta hem mer sten. Man har ju ett stort släp för att slippa åka många gånger. Det första som händer är att butiken undrar (lite snorkigt i mina öron iaf) "jaha du ska hämta själv, hur många gånger har du tänkt att köra då?" Jag förstår ju att det är en rätt rimlig fråga, men ändå.
Nu visade det sig att det jag skulle ha vägde 2500kg. Det skulle jag ju kunna lasta om det inte vore för att jag hade en så mesig bil som bara får dra 2500kg totalt, dvs 2000kg lastvikt i mitt fall. Otroligt frustrerande att jag måste erkänna att jag inte får med mig allt och att jag måste åka tvärs stan två gånger.......perkele.
Och med alla dessa elbilar, som jag ju ändå vill ha en, kommer det bli ännu värre. Gaah.
Bygger stödmur, behöver ta hem mer sten. Man har ju ett stort släp för att slippa åka många gånger. Det första som händer är att butiken undrar (lite snorkigt i mina öron iaf) "jaha du ska hämta själv, hur många gånger har du tänkt att köra då?" Jag förstår ju att det är en rätt rimlig fråga, men ändå.
Nu visade det sig att det jag skulle ha vägde 2500kg. Det skulle jag ju kunna lasta om det inte vore för att jag hade en så mesig bil som bara får dra 2500kg totalt, dvs 2000kg lastvikt i mitt fall. Otroligt frustrerande att jag måste erkänna att jag inte får med mig allt och att jag måste åka tvärs stan två gånger.......perkele.
Och med alla dessa elbilar, som jag ju ändå vill ha en, kommer det bli ännu värre. Gaah.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 013 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 013 inlägg
Du får väl lasta det sista inne i bilen. 🤔MathiasS skrev:
Jag vet inte vad som passar bäst, denna tråd eller GAAHH tråden.....
Bygger stödmur, behöver ta hem mer sten. Man har ju ett stort släp för att slippa åka många gånger. Det första som händer är att butiken undrar (lite snorkigt i mina öron iaf) "jaha du ska hämta själv, hur många gånger har du tänkt att köra då?" Jag förstår ju att det är en rätt rimlig fråga, men ändå.
Nu visade det sig att det jag skulle ha vägde 2500kg. Det skulle jag ju kunna lasta om det inte vore för att jag hade en så mesig bil som bara får dra 2500kg totalt, dvs 2000kg lastvikt i mitt fall. Otroligt frustrerande att jag måste erkänna att jag inte får med mig allt och att jag måste åka tvärs stan två gånger.......perkele.
Och med alla dessa elbilar, som jag ju ändå vill ha en, kommer det bli ännu värre. Gaah.
Var inte kränkt. Det är helt okej att beställa utkörning även för stora starka karlar…
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 3 609 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 3 609 inlägg
Grymt tips, kolla den här plattan 300 X 150 X 3mm för 250kr !!!L Lutte skrev:
https://plastplattor.se/produkt/ldpe-3000x1500x3mm-black/
3mm borde räcka om plyfan under är i gott skick (min är drygt 1 år gammal)
Stort utbud av olika storlekar på plattorna
https://plastplattor.se/prislista/
Ni som bor i Göteborg kan säkert hämta själv, står ingenting om fraktalternativ tyvärr, någon som handlat där?
Här finns ett liknande alternativ.Mats-S skrev:
Grymt tips, kolla den här plattan 300 X 150 X 3mm för 250kr !!!
[länk]
3mm borde räcka om plyfan under är i gott skick (min är drygt 1 år gammal)
Stort utbud av olika storlekar på plattorna
[länk]
Ni som bor i Göteborg kan säkert hämta själv, står ingenting om fraktalternativ tyvärr, någon som handlat där?
https://www.trailergolv.se/slapvagnsgolv-till-din-trailer/
Jag hade velat ha sådant istället för plyfan, men som vanligt faller det på dimensionerna, verkar bara vara tillgängligt upp till 3m
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 672 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 672 inlägg
Den är åt helvete för tunn. Man trampar i princip igenom den. Och för hög densitet på så mjuk plast för ändamålet. Massiv PE blir extremt tungt.Mats-S skrev:
Grymt tips, kolla den här plattan 300 X 150 X 3mm för 250kr !!!
[länk]
3mm borde räcka om plyfan under är i gott skick (min är drygt 1 år gammal)
Stort utbud av olika storlekar på plattorna
[länk]
Ni som bor i Göteborg kan säkert hämta själv, står ingenting om fraktalternativ tyvärr, någon som handlat där?
