hsd hsd skrev:
[bild]
Bra storlek på den 🙄
Japp, upp till 25 meter kan man beställa utan kapning och 2,5 m bred.
 
F
pacman42 pacman42 skrev:
Typ sådana här:
[länk]
Ok. Och vad skulle man göra med dessa stänger?
 
Min plan är att göra en "tunnel" som presenningstak på släpet. Så armeringsjärn som böjs som U och sedan presenning ovanpå. Då bör jag kunna köra torrt även i regn och kärrans flak håller sig torrt när den är parkerad. Känns inte orimligt.
 
galento
Hmm , kommer det att hålla på västkusten där det blåser mycket 🤔🤔
 
  • Gilla
Jansson69
  • Laddar…
J
pacman42 pacman42 skrev:
Min plan är att göra en "tunnel" som presenningstak på släpet. Så armeringsjärn som böjs som U och sedan presenning ovanpå. Då bör jag kunna köra torrt även i regn och kärrans flak håller sig torrt när den är parkerad. Känns inte orimligt.
Vart det dig jag låg bakom🫣😉
 
  • En röd bil som kör på en landsväg, lastar en stor, grön tältliknande struktur ovanpå en släpvagn, sedd bakifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Slarvpellen och 14 till
  • Laddar…
Cheesen
pacman42 pacman42 skrev:
Min plan är att göra en "tunnel" som presenningstak på släpet. Så armeringsjärn som böjs som U och sedan presenning ovanpå. Då bör jag kunna köra torrt även i regn och kärrans flak håller sig torrt när den är parkerad. Känns inte orimligt.
Dom där du länkade är ju bara 25cm långa... Det finns här... men smakar det så kostar det... https://montano.se/product.html/ros...L9QYa8nFxCER0jqjQd5f-JCWwr9pZm-fd0-3aHFStVvKo
 
Redigerat:
Cheesen Cheesen skrev:
Dom där du länkade är ju bara 25cm långa... Det finns här... men smakar det så kostar det... [länk]
Det finns en anledning att jag tänker mig VP-rör istället runt vanliga armeringsjärn.
 
Jag vet inte vad som passar bäst, denna tråd eller GAAHH tråden.....

Bygger stödmur, behöver ta hem mer sten. Man har ju ett stort släp för att slippa åka många gånger. Det första som händer är att butiken undrar (lite snorkigt i mina öron iaf) "jaha du ska hämta själv, hur många gånger har du tänkt att köra då?" Jag förstår ju att det är en rätt rimlig fråga, men ändå.

Nu visade det sig att det jag skulle ha vägde 2500kg. Det skulle jag ju kunna lasta om det inte vore för att jag hade en så mesig bil som bara får dra 2500kg totalt, dvs 2000kg lastvikt i mitt fall. Otroligt frustrerande att jag måste erkänna att jag inte får med mig allt och att jag måste åka tvärs stan två gånger.......perkele.

Och med alla dessa elbilar, som jag ju ändå vill ha en, kommer det bli ännu värre. Gaah.
 
  • Haha
  • Ledsen
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
S
MathiasS MathiasS skrev:
Jag vet inte vad som passar bäst, denna tråd eller GAAHH tråden.....

Bygger stödmur, behöver ta hem mer sten. Man har ju ett stort släp för att slippa åka många gånger. Det första som händer är att butiken undrar (lite snorkigt i mina öron iaf) "jaha du ska hämta själv, hur många gånger har du tänkt att köra då?" Jag förstår ju att det är en rätt rimlig fråga, men ändå.

Nu visade det sig att det jag skulle ha vägde 2500kg. Det skulle jag ju kunna lasta om det inte vore för att jag hade en så mesig bil som bara får dra 2500kg totalt, dvs 2000kg lastvikt i mitt fall. Otroligt frustrerande att jag måste erkänna att jag inte får med mig allt och att jag måste åka tvärs stan två gånger.......perkele.

Och med alla dessa elbilar, som jag ju ändå vill ha en, kommer det bli ännu värre. Gaah.
Du får väl lasta det sista inne i bilen. 🤔

Var inte kränkt. Det är helt okej att beställa utkörning även för stora starka karlar…
 
  • Haha
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Du får väl lasta det sista inne i bilen. 🤔

Var inte kränkt. Det är helt okej att beställa utkörning även för stora starka karlar…
Utkörning!!!! Där går gränsen! Över min döda kropp.
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Dan_Johansson och 7 till
  • Laddar…
Mats-S
L Lutte skrev:
Sen montera tunn "körplast" från exempelvis plastplattor.se, kommer hålla en evighet.
Grymt tips, kolla den här plattan 300 X 150 X 3mm för 250kr !!!
https://plastplattor.se/produkt/ldpe-3000x1500x3mm-black/

3mm borde räcka om plyfan under är i gott skick (min är drygt 1 år gammal)

Stort utbud av olika storlekar på plattorna
https://plastplattor.se/prislista/

Ni som bor i Göteborg kan säkert hämta själv, står ingenting om fraktalternativ tyvärr, någon som handlat där?
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Grymt tips, kolla den här plattan 300 X 150 X 3mm för 250kr !!!
[länk]

3mm borde räcka om plyfan under är i gott skick (min är drygt 1 år gammal)

Stort utbud av olika storlekar på plattorna
[länk]

Ni som bor i Göteborg kan säkert hämta själv, står ingenting om fraktalternativ tyvärr, någon som handlat där?
Här finns ett liknande alternativ.

https://www.trailergolv.se/slapvagnsgolv-till-din-trailer/

Jag hade velat ha sådant istället för plyfan, men som vanligt faller det på dimensionerna, verkar bara vara tillgängligt upp till 3m
 
F
Mats-S Mats-S skrev:
Grymt tips, kolla den här plattan 300 X 150 X 3mm för 250kr !!!
[länk]

3mm borde räcka om plyfan under är i gott skick (min är drygt 1 år gammal)

Stort utbud av olika storlekar på plattorna
[länk]

Ni som bor i Göteborg kan säkert hämta själv, står ingenting om fraktalternativ tyvärr, någon som handlat där?
Den är åt helvete för tunn. Man trampar i princip igenom den. Och för hög densitet på så mjuk plast för ändamålet. Massiv PE blir extremt tungt.
 
F fsn skrev:
Den är åt helvete för tunn. Man trampar i princip igenom den. Och för hög densitet på så mjuk plast för ändamålet. Massiv PE blir extremt tungt.
Tanken var nog att ha den som ett slitskydd ovanpå en befintlig plyfa.
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.