305 044 läst ·
2 331 svar
305k läst
2,3k svar
Den stora tråden om släp
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 415 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 415 inlägg
Hatar du mig mindre nu?Tokslut skrev:
Före (från inlägg #1893)

Efter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Släpet är ett Fogelsta från 2008 och jag kunde avläsa på glaset att det var ett Multipoint IV.
Tänkte överraska mig själv att fixa detta direkt så jag tog och beställde ett par, bara glaset utan huset.
Men jag kan berätta att av de två färgade insatser som finns med så var det bara blinkers delen som passade i det gamla huset. För dimmljuset fick jag återanvända det gamla, vilket dock gick bra.
Men jag fick för ett kort tag den där känslan "f-n det blev fel ändå".
Storleksmässigt är det rätt men de styrpinnar som finns sitter fel. Nångång under dessa 17år så har man flyttat dom i ljushuset. Så multipoint IV är inte alltid multipoint IV.
Logga in
Skapa konto
Jag kör också med ett kombilås, kan dock för lite om lås för att säga om det är mer dyrksäkert än andraP Prodigys skrev:
Logga in
Skapa konto
https://combilock.se/product-category/slapvagnslas/
Hade ett sådant på en båttrailer. Smidig lösning.Tokslut skrev:
Dock är stöldsäkerheten beroende på vilken handske den sätts på. Nu har jag en Knotthandske på trailern och då är Combilock inte bra. Bara att slå av mer eller mindre då nederkanten på handsken är minimal,
Logga in
Skapa konto
Skulle jag ha ett släp hemma så gissar jag att det skulle vara orange, rosa och/eller neongrönt. Som en cykel om man bor där cyklar stjäls i större omfattning.
Det underlättar om man kan fråga om någon sett släpet och alla vet vilket man menar.
Det underlättar om man kan fråga om någon sett släpet och alla vet vilket man menar.
Biltemas(m.fl.) borde vara ganska bra om man byter ut hänglåset till ett bättre(helst vattentäta)?Immobil skrev:
Det är en platt pinne, som hänglåset sitter i, som gör att man inte kan få i/ur dragkroken, dvs man kan låsa fast släpet på bilen också.
Logga in
Skapa konto
Skillnaden mot Combilock är att det inte är SSF godkänd.L Lovan83 skrev:
Tror det, det var farsan som köpte släpet -96 som jag sedan tog över när han gick bort. Det är i alla fall inte original Fågelsta eftersom gummidamasken bakom handsken inte har något att sitta fast i så den glider fram och tillbaka och "blottar" stången under.K Kane skrev:
Hej.
Jag har en släp som har 13-polig kontakt som nu behöver bytas. Köpte ny kontakt och hittade ett kopplingsschema för 13-polig kontakt men tycker inte färgerna stämmer. Så, hur ska man tolka färgarna?
Jag har en släp som har 13-polig kontakt som nu behöver bytas. Köpte ny kontakt och hittade ett kopplingsschema för 13-polig kontakt men tycker inte färgerna stämmer. Så, hur ska man tolka färgarna?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto