Har inte hunnit fundera så mycket på det ännu, men jag hade nog tänkt att använda tankens slinga till det men det är kanske bättre med en värmeväxlare?

Jag tror du blir nöjd med din slinga. Själv har jag växlare och det funkar det med.
Skiktningen med solvärme är mycket sämre då man bara höjer vattnets temp så lite i taget. Man strävar efter högt flöde i solkretsen och då blir skillnaden mellan temperaturen in och ut ur solvärmeväxlaren lågt. Detta för att hålla ner temperaturen i solpanelerna så att verkningsgraden hålls så hög som möjligt.

Jag har med shuntingången högt. Den sitter nog en bit upp i min lilla tank. Den lilla tanken är upplyft en knapp meter över golvet för att komma lika högt som min stora. Trots det så ser jag när jag eldat att stora tankens botten kyla av först. Jag ser inga tecken på kylning av den lilla tanken. Min slutsats är att vattnet har så lågt flöde i shuntkretsen så att det inte blandar sig i lilla tanken utan sjunker direkt mot tankbottnen i lilla till utgången ner till stora tankens botten.
Av egen erfarenhet så tycker jag att det inte är så känsligt.

Vad är det för panna vi ser förresten? Texten och profilen stämmer inte mot en vedolux :-)

Haha, var en skylt jag snodde med mig hem när jag jobbade i kina... tyckte den passade där,
Jodå, det är en Vedolux 30 som jag har.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.