Vad som började med att titta på Bosch GSR12Vxx-FC hammartillsats för jobb i Helsingfors för min 90-åriga svärmor i radhus slutade med 500:- extra och istället Bosch GBH18V-18X. Jag har ett antal borrhammare sedan tidigare men denna 18X med one-chuck för sds+ samt 6-10mm cylborr eler hex blir perfekt för mina resor. Normalt väntar jag på erbjudande men denna behövdes just nu. Jag blev lite tveksam när Bosch spec anger varvtal till 900 men verklig maskin har varvtalet steglöst 0-900. Vikt med 4Ah procore är 2.35kg. Enbart borrning med eller utan slag.

Bilden visar en Bosch GBH18V-18X borrhammare på ett blommigt underlag, med en Solstickan tändsticksask ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
breakman och 5 till
  • Laddar…
Räknas detta som verktyg?

• En släpvagn med metallgaller parkerad utomhus på en gräsmatta framför ett trähus.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Tokslut och 16 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Självklart, men tänk på: om dom är små får man ta två.

• Gilla
trycklös och 1 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Självklart, men tänk på: om dom är små får man ta två.
Har tillgång till ett större bromsat, men bilen är för tung för att dra det på vanligt B-kort.

Stundande flytt till en gård gjorde att det kändes enklast att ha ett eget släp som man dessutom får dra med befintlig bil.

• Gilla
Alltgår och 3 till
  • Laddar…
Purre
13th Marine 13th Marine skrev:
Udda placering av stödhjulet skulle jag säga.

Sitter likadant på mitt Lööve.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Purre
Tycker alla jag varit i kontakt med haft stödhjulet mellan balkarna och inte på utsidan.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ah, jo det är sant, det sitter inåt på mitt. Men det har nog ingen större sexuell betydelse, ganska rangligt ändå när man har lite vikt i släpet.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Vad som började med att titta på Bosch GSR12Vxx-FC hammartillsats för jobb i Helsingfors för min 90-åriga svärmor i radhus slutade med 500:- extra och istället Bosch GBH18V-18X. Jag har ett antal borrhammare sedan tidigare men denna 18X med one-chuck för sds+ samt 6-10mm cylborr eler hex blir perfekt för mina resor. Normalt väntar jag på erbjudande men denna behövdes just nu. Jag blev lite tveksam när Bosch spec anger varvtal till 900 men verklig maskin har varvtalet steglöst 0-900. Vikt med 4Ah procore är 2.35kg. Enbart borrning med eller utan slag.

[bild]
En liten jämförelse på YT

B
Var in på Bauhaus i ett ärende och gick förbi bordet med nedsatta priser. Där låg en DDF485 med 2x 1,5Ah-batterier för ~1150kr.
Maskinen hade varit på reparation och chucken har lite märken men batterierna ser nya ut.

Har länge tänkt skaffa mindre batterier för att få ner vikten när det ska skruvas så det blev ett köp.

Makita borrskruvdragare DDF485 med slitage på chucken och ett 18V 1,5Ah batteri bredvid, mot en sliten blå bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Dheri och 7 till
  • Laddar…
G
Skulle bara köpa den nya Bosch 12v skruvdragaren GSR 12v-32 FC för att den hade bra pris på amazon.de... kompletterade upp lite annat också.

Sen var Boschen defekt, så den fick gå på retur och nu får jag göra ett nytt försök att bara köpa den.

• Verktygsbänk med en öppen Bosch skruvdragarlåda, skruvdragare, tänger och verktygsförpackningar på grått marmorerat underlag.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
G Gulketchup skrev:
Skulle bara köpa den nya Bosch 12v skruvdragaren GSR 12v-32 FC för att den hade bra pris på amazon.de... kompletterade upp lite annat också.

Sen var Boschen defekt, så den fick gå på retur och nu får jag göra ett nytt försök att bara köpa den.
Vad var det för erbjudande på GSR 12V-32 FC?

Ser ut som det var lite annat bra som följde med.

G
J JFrisk skrev:
Vad var det för erbjudande på GSR 12V-32 FC?

Ser ut som det var lite annat bra som följde med.
94 EUR/1041 SEK är det i skrivande stund för naken maskin, på amazon.de. När den fanns i lager på svenska amazon var det runt 2000 kr, runt 1350-1500 på andra sidor.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Verktygslåda och rail square från Benchdog Tools på en arbetsbänk, bredvid en sticksåg och en dammsugarslang.
Skapa konto
Parallellskenor för sågning i ett verktygsset, inredda i en förvaringslåda med tillbehör som röd plastdel och skruvsatser, liggande på arbetsbänk.
Skapa konto

Parallell-skenorna har jag funderat på länge, men tänkt att: ”-Jag kan bygga något själv som funkar tillräckligt bra”. Hade haft stor nytta av dem häromdagen när jag sågade delarna till arbetsbänken och märkte att jag inte hade någon fungerande rail-square (så det slank med en ny sådan också). Sensmoralen är som så ofta att det är bättre att skaffa innan än efter.

• Gilla
  • Älska
WorldJ och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.