4 017 725 läst ·
19 090 svar
4018k läst
19,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Vad som började med att titta på Bosch GSR12Vxx-FC hammartillsats för jobb i Helsingfors för min 90-åriga svärmor i radhus slutade med 500:- extra och istället Bosch GBH18V-18X. Jag har ett antal borrhammare sedan tidigare men denna 18X med one-chuck för sds+ samt 6-10mm cylborr eler hex blir perfekt för mina resor. Normalt väntar jag på erbjudande men denna behövdes just nu. Jag blev lite tveksam när Bosch spec anger varvtal till 900 men verklig maskin har varvtalet steglöst 0-900. Vikt med 4Ah procore är 2.35kg. Enbart borrning med eller utan slag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 287 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 287 inlägg
En liten jämförelse på YTP poba53 skrev:Vad som började med att titta på Bosch GSR12Vxx-FC hammartillsats för jobb i Helsingfors för min 90-åriga svärmor i radhus slutade med 500:- extra och istället Bosch GBH18V-18X. Jag har ett antal borrhammare sedan tidigare men denna 18X med one-chuck för sds+ samt 6-10mm cylborr eler hex blir perfekt för mina resor. Normalt väntar jag på erbjudande men denna behövdes just nu. Jag blev lite tveksam när Bosch spec anger varvtal till 900 men verklig maskin har varvtalet steglöst 0-900. Vikt med 4Ah procore är 2.35kg. Enbart borrning med eller utan slag.
[bild]
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 903 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 903 inlägg
Var in på Bauhaus i ett ärende och gick förbi bordet med nedsatta priser. Där låg en DDF485 med 2x 1,5Ah-batterier för ~1150kr.
Maskinen hade varit på reparation och chucken har lite märken men batterierna ser nya ut.
Har länge tänkt skaffa mindre batterier för att få ner vikten när det ska skruvas så det blev ett köp.
Maskinen hade varit på reparation och chucken har lite märken men batterierna ser nya ut.
Har länge tänkt skaffa mindre batterier för att få ner vikten när det ska skruvas så det blev ett köp.
Logga in
Skapa konto
Skulle bara köpa den nya Bosch 12v skruvdragaren GSR 12v-32 FC för att den hade bra pris på amazon.de... kompletterade upp lite annat också.
Sen var Boschen defekt, så den fick gå på retur och nu får jag göra ett nytt försök att bara köpa den.
Sen var Boschen defekt, så den fick gå på retur och nu får jag göra ett nytt försök att bara köpa den.
Vad var det för erbjudande på GSR 12V-32 FC?G Gulketchup skrev:
Ser ut som det var lite annat bra som följde med.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Parallell-skenorna har jag funderat på länge, men tänkt att: ”-Jag kan bygga något själv som funkar tillräckligt bra”. Hade haft stor nytta av dem häromdagen när jag sågade delarna till arbetsbänken och märkte att jag inte hade någon fungerande rail-square (så det slank med en ny sådan också). Sensmoralen är som så ofta att det är bättre att skaffa innan än efter.