FreQa FreQa skrev:
Testkörd!
Den fungerade bra. Inget damm i dammsugaren och i och med att filtret inte satts igen håller den en jämn sugförmåga. Även om man får dra på ett mindre tåg så är cyklonen stadig och följsam och dammsugaren följer lydigt med.
Den statistiska elektriciteten märks när håren på underarmarna rör sig men det får man kanske leva med.
@Robert-san01 inrådan tog jag en slatt FK mellan cyklonens botten där det satt en liten kedja och drog till ett vattenrör. Efter nån timme trasslade jag in mig i makramét av FK, elsladdar och damsugarslangar och höll på slå mig halvt fördärvad så då plockade jag bort jordningen. Dock inte märkt någon direkt statisk elektricitet utan.

• Haha
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Tack!
Funderar på att ta en 70x70 regel, hyvla den åttkantig och svarvar till rätt dimension.

Har tyvärr ingen bordssåg...
Utifrån trådens namn så inväntar vi bild på nyinköpt bordssåg

S
Nä, var på Biltema och köpte fog istället. Och mjukglass. Med hallon/lakritsströssel

• Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
G
FreQa FreQa skrev:
Det blev en cyklon här med tillsammans med lite gott!
[bild]
Du köpte samma märke så din mellanslang passade säkert bra men hur har ni andra gjort? Jag har en Nilfisk.
[bild]
Jag 3D-printade en adapter, också till nilfisk. Kan fixa en till dig också, skriv i pm om du är intresserad.

• Gilla
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
Blev lite "bra att ha" grejor på dagens loppisrunda, fanns en hel del från ett nedlagt företag till bra priser.

• IMG_20260802_105147874~2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kretikos och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.