Purre
R Robert-san01 skrev:
Det är som med all annan personlig skyddsutrustning. Antingen utbildar man någon i företaget och skaffar utrustning för att testa eller så skickar man in utrustningen för test enligt AV eller tillverkarens anvisningar. Samma som med spänningsprovare, momentnycklar, delar, stroppar osv.

Absolut är det knepiga data för att förvara dessa handskar. Men man kan misstänka att det är väldigt många gångers säkerhetsfaktor på denna typ av produkt.
Så är det och därför jag säger det är smidigare att köpa nya en gång per år vid det tillfället dom behövs. Annars jobba spänningslöst så löser det sig på ett ännu smidigare sätt om det nu är möjligt.
21 grader är knappt det går att hålla i ett skåp på verkstan...

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Mikael_L
Purre Purre skrev:
Har du läst instruktionerna för handskarna någon gång?
Spontant går det inte att använda dom enligt tillverkaren utan för varje jobb måste nya köpas, har skrivit om det tidigare här.
Sen är det så klart bättre än inget.

[länk]
Ja ett tag övervägde jag att bara köpa diskhandskar i gummi, kanske dra på mig dubbla lager (av snålhet då), men det fick blir riktiga grejer, som jag dock använder omigen hela tiden, för någon sådan instruktion har jag inte läst - och vill inte riskera att läsa heller ... :D

Purre Purre skrev:
Förvaras mellan 10 och 35 grader, alltså förvaring i bil är uteslutet.
Jamen detta klarar jag dock rätt bra.
För mina handskar ligger samman med en av väskorna med min mätutrustning, och dessa ligger antingen hemma eller vid platsen där mätning pågår.
Mätinstrument för en bra bit över 100.000 förvarar jag inte i bilen.

• Gilla
Purre och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Purre Purre skrev:
men vi har ingen utrustning för elektrisk kontroll utav dom iaf. Vi har även en annan avdelning inom bolaget som jobbar med elnät och jag känner iaf inte till att dom har någon utrustning heller, har dock inte frågat dom så kan så klart finnas en.
Lös salt i vatten så du får saltvatten, fyll handsken och megga sen. :D

Fabriken testar dock med 20.000 volt, det klarar i alla fall inte mina meggers ... ;)

• Haha
Purre
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Lös salt i vatten så du får saltvatten, fyll handsken och megga sen. :D

Fabriken testar dock med 20.000 volt, det klarar i alla fall inte mina meggers ... ;)
Du får koppla dem i serie 🙄

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.