Purre Purre skrev:
Wera när Momento finns? Sen kostar nog en hylsa från dom mer än hela satsen från Biltema.

[länk]
Aldrig hört talas om men gissar dom kan sin sak. 🙂🙌

FredrikR FredrikR skrev:
Bra verktyg tillverkade i Sverige bland annat i Flen sedan 1951, prislappen är därefter.

• Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Purre
FredrikR FredrikR skrev:
En hylsa är väl 5-600kr och uppåt. Världskänd tillverkare på slaghylsor

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Bra verktyg tillverkade i Sverige bland annat i Flen sedan 1951, prislappen är dädärefter.
Jag hade ingen aning om att de fortfarande gör hylsor utan trodde de "bara" härdar åt andra.

Z z_bumbi skrev:
Jag hade ingen aning om att de fortfarande gör hylsor utan trodde de "bara" härdar åt andra.
Förr gjorde de hylsorna men det är säkert som du säger, de flesta bolag i dag lägger ut tillverkning på underleverantörer.

B breakman skrev:
Har du någon adapter till din Nilfisk? För de kan väl inte dela anslutning med Festool...
Anslutningen till dammsugaren har samma diameter som Nilfisk och många andra. 57 mm har jag för mig. Passar perfekt.
En blå dammsugare av märket Nilfisk står i ett rum under renovering, ansluten med en grön-randig slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FreQa och 4 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Förr gjorde de hylsorna men det är säkert som du säger, de flesta bolag i dag lägger ut tillverkning på underleverantörer.
Jag visste inte ens att de sålde hylsorna längre och har alltså inte funderat på om de bara härdar dem eller gör hela jobbet.. Skylten säger härdcentrum så jag trodde de gått över helt till att härda åt andra.

tveksamt tveksamt skrev:
Kan den köras med sladden i? Eller är det antingen lyse eller laddning som gäller?
Den kan köras med sladd i men kollade inte då om den kunde byta styrka.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.