Jag fick äntligen hem min Justersåg. En Hammer K2S med extra allt! Semestern är räddad.

• PXL_20260709_081058383.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
saiter och 17 till
  • Laddar…
C.Bernhard C.Bernhard skrev:
Jag fick äntligen hem min Justersåg. En Hammer K2S med extra allt! Semestern är räddad.
Stark villhöver på den. Kom gärna med en recension och ingående testtråd sen.

• Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
S
V vanpire skrev:
Du får fråga dom:
[länk]
Japp, och de tar runt 400 kr/lpm...

• Wow
Qjanto
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Japp, och de tar runt 400 kr/lpm...
Beror väl på hur mkt du vill ha? Om det bara är korta bitar så finns det bra videor på YouTube om hur du gör själv. Den här t ex, iofs ett avsmalnande ben men arbetssättet är detsamma:

Redigerat:
  • Gilla
Saelen
  • Laddar…
S
Tack!
Funderar på att ta en 70x70 regel, hyvla den åttkantig och svarvar till rätt dimension.

Har tyvärr ingen bordssåg...

C.Bernhard C.Bernhard skrev:
Den såg ensammen ut där ute?!

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
PXL_20260713_130936644.jpg
Skapa konto

Klingorna går åt i rasande fart när källaren är full av berg. Mindre än halva priset på Toolnation men man måste ha tålamod med leveransen.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
[bild]
Klingorna går åt i rasande fart när källaren är full av berg. Mindre än halva priset på Toolnation men man måste ha tålamod med leveransen.
Hur många batterier har du? Tycker att den äter rätt bra med batteri när man sågar i sten. Känns spontant som att en bensinkap hade varit ett bättre val

P Prodigys skrev:
Hur många batterier har du? Tycker att den äter rätt bra med batteri när man sågar i sten. Känns spontant som att en bensinkap hade varit ett bättre val
Hade jag inte stått inne i vår källare så hade det blivit bensin. Roterar 6st 12ah vilket funkar helt ok.

Mikael_L
FreQa FreQa skrev:
Den såg ensammen ut där ute?!
Den väntar väl på att baxar-sekten ska anlända?

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Hade jag inte stått inne i vår källare så hade det blivit bensin. Roterar 6st 12ah vilket funkar helt ok.
Okej då är jag med, har en likadan kap på jobbet som körs med 12ah forge-batterier men har bara 2 stycken så man kan inte räkna med för långvariga jobb då.

En Meec diamanthålsåg med sds adapter. som tur är har jag redan adapter från sds max till sds så jag kan använda min lilla borrhammare från Jula att snurra på den med. Om den bara håller ett hål är jag helnöjd med köpet.
Ska göra ett 110mm hål i en kantsten och ingen byggfirma hade tid att hjälpa, firman som hyr ut maskiner har sakerna men hyrde inte ut då maskinen och sågen var för dyr, frågade om de kunde såga hålet åt mig, kort svar nej.

Så man får tacka Elm's maskinuthyrning för sin excellenta servicekänsla.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Dagens inköp blev en nibbler inför två stundande takbyten av uthus, ca 50 kvm tak totalt. Lokala plåtslagaren hade lägre priser än lågpriskedjorna och ett bra mycket bättre utbud.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Rickard.
Jag känner hur min "brand loyal man gene" aktiverats för vad som känns som första gången, måste vara åldern.
Biltema-torx till återvinningen och wera ner i lådan. 20260714_192439.jpg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Appendix och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.