3 960 470 läst ·
18 704 svar
3960k läst
18,7k svar
Dagens verktygsinköp!
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 855 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 855 inlägg
Verkar väldigt grunda med sina 33cm yttermått, men det kanske passar ditt tänkta användningsområde...pjgb skrev:
Jag har länge velat ha en verktygsvagn, det tar sådan förbannad plats i hyllorna att ha blocknycklar, hylsor och allt annat i sina plastlådor. Men har tvekat eftersom de går på 3-4000 styck.
Men så hittade en variant för drygt 1700 som ser ut som ungefär samma som bauhaus säljer för drygt 3000 kr.
[länk]
[länk]
Så jag beställde 3 st. Tror jag ska prova att plocka hjulen av dem och bygga arbetsbänk ovanför/runtom.
Tanken är att ha dem rygg mot rygg och en på sidan, bygga bänk ovanpå/runtom. Lite som en köksö.
Funkar det inte får de vara separata och rullas in under bänk. Vill mest ha mer hyllplats ovanför midjan och måtten på lådorna i dessa kommer funka fint.
Funkar det inte får de vara separata och rullas in under bänk. Vill mest ha mer hyllplats ovanför midjan och måtten på lådorna i dessa kommer funka fint.
Redigerat:
Lokal service ska man värdesätta 👍S sinuslinus skrev:Ja men den kostar mer än så på Flinks.
Vi försöker handla där så att det ska finnas en bra lokal affär. De har bra utbud i butiken och bra service. Tex så beställde säljaren hem fräsen och vi fick testa den i verkstaden innan köpet och nu när den gick sönder så lämnade jag den bara på kassadisken och så skickade de in den och skötte reklamationen.
De bjuder också på lunch typ en gång i veckan. 😂
Privat handlar jag där det är billigast.
Vad betyder förresten överbelastad? Bosch får väl skriva att man vara får fräsa kanter upp till radie 8. Hade varit bättre om den var lite dyrare och lite tåligare. 😉
Förresten så har Festool bättre service eftersom de har hämtservice på plats.
Har för mig Dean Doherty (serviceverkstad för elverktyg på youtube) nämnde i något klipp att det nästan alltid är elektronikmodulen som gått sönder när borstlösa maskiner är "döda" och att det sällan är värt att reparera pga dyr reservdel.S sinuslinus skrev:
Har du redan kört sönder två stycken duger den ju uppenbarligen inte för uppgiften så det känns inte rationellt att slänga mer pengar på den maskinen. Att man köpt den till överpris är ingen ursäkt.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 052 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 052 inlägg
Äh, Glapp & Läcker (B&D)och Smäck (Meec) tillverkar också elmaskiner…mexitegel skrev:
För on-topic så köpte jag idag ett grönt Bosch 6Ah-batteri till mina trädgårdsmaskiner. 20% rabatt på Bauhaus just nu på gröna Bosch.
Vet inte vad alternativet är för den är rätt smidig. Vi får väl se det som förbrukningsvara att något som används varje dag bara håller i ett år. 🤷♂️C cpalm skrev:Har för mig Dean Doherty (serviceverkstad för elverktyg på youtube) nämnde i något klipp att det nästan alltid är elektronikmodulen som gått sönder när borstlösa maskiner är "döda" och att det sällan är värt att reparera pga dyr reservdel.
Har du redan kört sönder två stycken duger den ju uppenbarligen inte för uppgiften så det känns inte rationellt att slänga mer pengar på den maskinen. Att man köpt den till överpris är ingen ursäkt.
Jag måste väl medge att bildserien är speciellt tillägnad @FredrikR 
Nu är detta iofs köpt till företaget.
Jag har väl redan uppsättningar av alla verktygen redan, men jag kunde inte hålla mig då jag insåg att denna lilla väska innehåller det absolut mesta jag brukar behöva i handverktyg nästan oavsett uppdrag.
Jag tänker kitta upp väskan såhär bara, med kabelsax och spetstång, så blir det ganska komplett
Nåväl, nog behöver jag ju annat också många gånger, ska det klamras utanpåliggande så måste ju hammaren och klippsaxen med.
Ska det göras infällt så behövs ju lite annat osv osv.
Men annars, denna i ena handen, skruvdragaren i andra, och spänningsprovaren i bakfickan, så är jag rätt väl kittad inför att kila in och kolla på jobb, påbörja jobb/felsökning osv osv ...
Eller bara byta trasiga komponenter.
I vilket fall inköpt från Bauhaus, finns till samma pris på Hornbach
https://www.bauhaus.se/verktygssats-wera-kraftform-kompakt-35-delar
https://www.hornbach.se/p/hylsnyckel-set-wera-kraftform-kompakt-w-1-underhall/10737609/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag har väl redan uppsättningar av alla verktygen redan, men jag kunde inte hålla mig då jag insåg att denna lilla väska innehåller det absolut mesta jag brukar behöva i handverktyg nästan oavsett uppdrag.
Jag tänker kitta upp väskan såhär bara, med kabelsax och spetstång, så blir det ganska komplett
Logga in
Skapa konto
Nåväl, nog behöver jag ju annat också många gånger, ska det klamras utanpåliggande så måste ju hammaren och klippsaxen med.
Men annars, denna i ena handen, skruvdragaren i andra, och spänningsprovaren i bakfickan, så är jag rätt väl kittad inför att kila in och kolla på jobb, påbörja jobb/felsökning osv osv ...
https://www.bauhaus.se/verktygssats-wera-kraftform-kompakt-35-delar
https://www.hornbach.se/p/hylsnyckel-set-wera-kraftform-kompakt-w-1-underhall/10737609/
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 829 inlägg
Fina grejer! 😍Mikael_L skrev:
Jag måste väl medge att bildserien är speciellt tillägnad @FredrikR
[bild]
[bild]
[bild]
[länk]
[länk]
Wera Cyklop spärrskaftet föder en känsla att man behöver ett i var storlek, tro mig. 😉
Har deras ¼" kit sedan några år.
Redigerat:
Klicka här för att svara