Köpte rundstav som ska bli verktyg. Köpupplevelsen var lite mer spännande än själva pinnarna.

- Ni ska ha rundstav i bok och furu, men jag hittar bara furu.
- Vi har inte i bok, men vi har ek.
- Hemsidan säger bok och att ni ska ha i lager.
- Nej. Här borta är de - i ek.
- Det ser ut som bok.
- Det är ek!
- Det står bok här på hyllan.
- DÅ STÅR DET FEL - JAG SÄGER JU ATT DET ÄR EK!
- Oj. Tack då.

IMG_8599.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Arg
  • Wow
Putte G... och 22 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Köpte rundstav som ska bli verktyg. Köpupplevelsen var lite mer spännande än själva pinnarna.

- Ni ska ha rundstav i bok och furu, men jag hittar bara furu.
- Vi har inte i bok, men vi har ek.
- Hemsidan säger bok och att ni ska ha i lager.
- Nej. Här borta är de - i ek.
- Det ser ut som bok.
- Det är ek!
- Det står bok här på hyllan.
- DÅ STÅR DET FEL - JAG SÄGER JU ATT DET ÄR EK!
- Oj. Tack då.

[bild]
Bro läste dig som en öppen ek 😂
Det jag också alltid uppskattat så mycket med Bauhaus, deras experter är aldrig blyga att dela sin visdom från toppen av Mt Dunning-Kruger.

• Haha
  • Gilla
Putte G... och 5 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Bro läste dig som en öppen ek 😂
Det jag också alltid uppskattat så mycket med Bauhaus, deras experter är aldrig blyga att dela sin visdom från toppen av Mt Dunning-Kruger.
Jag brukar ju tycka om folk med självförtroende, men här var det nog lite för mycket. Jag såg nog ut att ha alzheimers i hennes ögon, så det är väl ok, men rätt kaxigt att döma ut både hemsida och hyllmärkning på det egna företaget.

Faktiskt Hornbach den här gången.

• Gilla
  • Haha
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Toolab hade utförsäljning på L-boxx för förvaring av tillbehören för GAS 35:an som jag beställt och det gick ju bara inte att motstå 😍.

IMG_1313.jpeg
Skapa konto

Dammsugarpåsarna har kommit också, vore ju lite tjusigt om även själva dammmsugaren kunde tänka sig att dyka upp…. 😂

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Verktyg och verktyg, men en lokal loppis hade köpt in ett stort lager spik från en äldre herre. 350 spänn för 6000 galvad 60x2,3 är ett kap.
IMG_20260705_154656434.jpg
Skapa konto

• Gilla
Allman och 6 till
  • Laddar…
Totte_S
Det blev en Meec tryckluftdriven klammerpicka idag.
Skulle skjuta masonit till luftspalt och trodde i min enfald att det skulle funka.

Dagen har gått dåligt, hittade inte insektsnätet jag höll i handen före helgen. Letade en timme innan jag åkte och handlade. Passerade Swedol på vägen…
Kommer hem och får dit insektsnätet med handjagaren Rapid. Ska skjuta masonit, men Dyckertpickan läcker i kopplingen. Har Cejn på slangen, men inte på pickan.
Kör tillbaka samma väg som nyss, men stannar på Swedol den här gången. Får en tvåpack i handen som passar som den ska. Frid o fröjd. Skjuter fem skott i masoniten, men dyckerten går igenom. Pannan i händerna en stund - spika för hand? Aldrig i den ställningen. Skruva? Aldrig, kommer ligga 200 skruv på golvet.
Köpa nytt verktyg? Absolut! Kolla biltema, de har en picka som tar 22 klammer, borde räcka.
Åker dit, hittar pickan, men bara 16 klammer.
Fan. Jula då, de har 6 st på lager. Åker dit, tomt på hyllan, fråga personal, hittar 6 st på fel hylla. Men tjejen påpekar att det är en dyckertpicka som inte tar klammer. Pannan i handflatan igen, men tjejen hade full koll så jag fick både rätt picka och rätt klammer.

Funkar som en dröm, bortsett från att det är trångt och jävligt i hörnen, men det är ju inte pickans fel.

Gör två fack, sen lägger cirkelsågen av pga slut kol….

• Ledsen
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Allman och 11 till
  • Laddar…
Purre Purre skrev:
Det finns ändå vissa likheter med eken.

[länk]
Instämmer det kan mycket väl vara ek!

Tadaaa! 😍

IMG_1337.jpeg
Skapa konto

• Gilla
Allman och 10 till
  • Laddar…
V vanpire skrev:
Instämmer det kan mycket väl vara ek!
Menar du den bilden jag la upp? Den rundstaven är i bok. Förutom att jag kan se det på den, så finns det en annan anledning. De säljer inte rundstav i ek utan bara furu och bok, staven är märkt som bok, hylletiketten säger bok, hemsidan säger bok. Jag kan gå ut och titta på eken och boken vi har till försäljning och jämföra, men det känns lite onödigt.

• Gilla
Testarn och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Menar du den bilden jag la upp? Den rundstaven är i bok. Förutom att jag kan se det på den, så finns det en annan anledning. De säljer inte rundstav i ek utan bara furu och bok, staven är märkt som bok, hylletiketten säger bok, hemsidan säger bok. Jag kan gå ut och titta på eken och boken vi har till försäljning och jämföra, men det känns lite onödigt.
Komma dragande fakta sådär är inte PK, skäms på dig din aktivist!

• Haha
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
S
Apropå rundstavar: någon som vet var man kan köpa 60 mm diameter till vettigt pris?
>400 kr/m är för dyrt.

K
S Saelen skrev:
Apropå rundstavar: någon som vet var man kan köpa 60 mm diameter till vettigt pris?
>400 kr/m är för dyrt.
Har du bordssåg eller fräs kan du enkelt bygga en jigg och svarva själv..

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jag köpte en elhyvel på Biltema, PL650 tror jag h den heter, 450kr. Jäklar vad roligt det var!

Men det får mig att undra, vad är det jag går miste om jfm de maskiner som kostar 3-5x denna? Kraftigare motor sure, så de kan köra över knotor antar jag. Men det är samma bredd, vilken verkar vara standard, och typ samma djup max. Mekaniskt kanske det inte håller lika länge men jag är ju inte snickare.

• Gilla
Bono_R
  • Laddar…
slothy slothy skrev:
Jag köpte en elhyvel på Biltema, PL650 tror jag h den heter, 450kr. Jäklar vad roligt det var!

Men det får mig att undra, vad är det jag går miste om jfm de maskiner som kostar 3-5x denna? Kraftigare motor sure, så de kan köra över knotor antar jag. Men det är samma bredd, vilken verkar vara standard, och typ samma djup max. Mekaniskt kanske det inte håller lika länge men jag är ju inte snickare.
Förmodligen även billigare lager med kortare hållbarhet och sämre ergonomi. Sen finns knappast reservdelar att tillgå och ofta vibrerar lågprismaskinen betydligt mer än det dyrare alternativet.
Har själv en hel del billigare maskiner men för vanliga hemmafixare är de oftast fullt tillräckliga och det känns inte motiverat att gå upp så mycket i pris för att köpa en maskin som används vid få tillfällen varje år.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.