Ursviken Ursviken skrev:
Dagens inköp blev en nibbler inför två stundande takbyten av uthus, ca 50 kvm tak totalt. Lokala plåtslagaren hade lägre priser än lågpriskedjorna och ett bra mycket bättre utbud.
Jag har aldrig blivit vän med nibblern, men jag är inte plåtslagare heller så beror kanske på det. Men vad är det den gör så bra? 😊

nanowire nanowire skrev:
Jag har aldrig blivit vän med nibblern, men jag är inte plåtslagare heller så beror kanske på det. Men vad är det den gör så bra? 😊
Underlättar när det ska kapas långa plåtar. Drygt att klippa för hand.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
M mattias1343 skrev:
En Meec diamanthålsåg med sds adapter. som tur är har jag redan adapter från sds max till sds så jag kan använda min lilla borrhammare från Jula att snurra på den med. Om den bara håller ett hål är jag helnöjd med köpet.
Ska göra ett 110mm hål i en kantsten och ingen byggfirma hade tid att hjälpa, firman som hyr ut maskiner har sakerna men hyrde inte ut då maskinen och sågen var för dyr, frågade om de kunde såga hålet åt mig, kort svar nej.

Så man får tacka Elm's maskinuthyrning för sin excellenta servicekänsla.
Klart intressant inställning av en hyrfirma 😂. Vi köper dyra maskiner men hyr inte ut dem. Måste vara en fantastisk affärsidé 👍.

På de olika firmor jag hyrt så är en försäkring obligatorisk just ifall något skulle hända.

• Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
Ursviken Ursviken skrev:
Underlättar när det ska kapas långa plåtar. Drygt att klippa för hand.
Ok, trodde det mer var för snirkliga former. Och elektrisk sax, eller såg, för raka snitt 😊

Idag blev det en uppgradering i garaget.
1 st Felkodsläsare iCarsoft CR Pro Plus så nu klarar jag mig ett tag på den fronten är det tänkt.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Köpt en skjuten näsduk…

IMG_1492.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
cpalm och 12 till
  • Laddar…
Unikt namn
mexitegel mexitegel skrev:
Köpt en skjuten näsduk…

[bild]
På kvadratisk rulle dessutom.

• Haha
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Halvspontanköpte en batteridriven kompressor, 18V. Löjligt lätt på 6.2 kg.
999 kr plus 599 kr för 4ah + laddare får anses billigt.
Inga ambitioner utöver bil/cykel-underhåll, provtrycka golvvärme etc , renblåsning.
20260718_201741.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.