Ursviken Ursviken skrev:
Dagens inköp blev en nibbler inför två stundande takbyten av uthus, ca 50 kvm tak totalt. Lokala plåtslagaren hade lägre priser än lågpriskedjorna och ett bra mycket bättre utbud.
Jag har aldrig blivit vän med nibblern, men jag är inte plåtslagare heller så beror kanske på det. Men vad är det den gör så bra? 😊

nanowire nanowire skrev:
Jag har aldrig blivit vän med nibblern, men jag är inte plåtslagare heller så beror kanske på det. Men vad är det den gör så bra? 😊
Underlättar när det ska kapas långa plåtar. Drygt att klippa för hand.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
M mattias1343 skrev:
En Meec diamanthålsåg med sds adapter. som tur är har jag redan adapter från sds max till sds så jag kan använda min lilla borrhammare från Jula att snurra på den med. Om den bara håller ett hål är jag helnöjd med köpet.
Ska göra ett 110mm hål i en kantsten och ingen byggfirma hade tid att hjälpa, firman som hyr ut maskiner har sakerna men hyrde inte ut då maskinen och sågen var för dyr, frågade om de kunde såga hålet åt mig, kort svar nej.

Så man får tacka Elm's maskinuthyrning för sin excellenta servicekänsla.
Klart intressant inställning av en hyrfirma 😂. Vi köper dyra maskiner men hyr inte ut dem. Måste vara en fantastisk affärsidé 👍.

På de olika firmor jag hyrt så är en försäkring obligatorisk just ifall något skulle hända.

• Gilla
Allman och 3 till
  • Laddar…
Ursviken Ursviken skrev:
Underlättar när det ska kapas långa plåtar. Drygt att klippa för hand.
Ok, trodde det mer var för snirkliga former. Och elektrisk sax, eller såg, för raka snitt 😊

Idag blev det en uppgradering i garaget.
1 st Felkodsläsare iCarsoft CR Pro Plus så nu klarar jag mig ett tag på den fronten är det tänkt.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Köpt en skjuten näsduk…

IMG_1492.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Spannen och 21 till
  • Laddar…
Unikt namn
mexitegel mexitegel skrev:
Köpt en skjuten näsduk…

[bild]
På kvadratisk rulle dessutom.

• Haha
  • Gilla
Spannen och 3 till
  • Laddar…
Halvspontanköpte en batteridriven kompressor, 18V. Löjligt lätt på 6.2 kg.
999 kr plus 599 kr för 4ah + laddare får anses billigt.
Inga ambitioner utöver bil/cykel-underhåll, provtrycka golvvärme etc , renblåsning.
20260718_201741.jpg
Skapa konto

• Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Absolut. Men insåg just att jag klickade hem en GLF-8 och inte en GKS-8 🙈. Vart lite stressigt vid 23.45 igår kväll.

Tror nästan det blir byte 😅
Efter lite sedvanlig beslutsångest så blev det byte till en GKF 😊. Nu får vi bara hoppas att den inte brinner upp lika fort som @sinuslinus gjort.

IMG_1513.jpeg
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
S
Efter lite sedvanlig beslutsångest så blev det byte till en GKF 😊. Nu får vi bara hoppas att den inte brinner upp lika fort som @sinuslinus gjort.

[bild]
Flinks järn ringde faktiskt idag och sa att Bosch-verkstan lagar maskinen för 2000kr. Den var överbelastad enligt dem så ingen garanti. Helt nytt innanmäte lät det som.

• Arg
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
S
H Henrik 75 skrev:
[länk]

Är det en sån som de ska laga för 2000:-?
Ja men den kostar mer än så på Flinks.
Vi försöker handla där så att det ska finnas en bra lokal affär. De har bra utbud i butiken och bra service. Tex så beställde säljaren hem fräsen och vi fick testa den i verkstaden innan köpet och nu när den gick sönder så lämnade jag den bara på kassadisken och så skickade de in den och skötte reklamationen.
De bjuder också på lunch typ en gång i veckan. 😂

Privat handlar jag där det är billigast.

Vad betyder förresten överbelastad? Bosch får väl skriva att man vara får fräsa kanter upp till radie 8. Hade varit bättre om den var lite dyrare och lite tåligare. 😉
Förresten så har Festool bättre service eftersom de har hämtservice på plats.

• Gilla
  • Älska
Putte G... och 6 till
  • Laddar…
Jag har länge velat ha en verktygsvagn, det tar sådan förbannad plats i hyllorna att ha blocknycklar, hylsor och allt annat i sina plastlådor. Men har tvekat eftersom de går på 3-4000 styck.
Men så hittade en variant för drygt 1700 som ser ut som ungefär samma som bauhaus säljer för drygt 3000 kr.
https://www.tectake.se/verktygsvagn-med-7-lador-402799
https://www.bauhaus.se/verktygsvagn-diggers-7-lador-87cm
Så jag beställde 3 st. Tror jag ska prova att plocka hjulen av dem och bygga arbetsbänk ovanför/runtom.

S sinuslinus skrev:
Ja men den kostar mer än så på Flinks.
Vi försöker handla där så att det ska finnas en bra lokal affär. De har bra utbud i butiken och bra service. Tex så beställde säljaren hem fräsen och vi fick testa den i verkstaden innan köpet och nu när den gick sönder så lämnade jag den bara på kassadisken och så skickade de in den och skötte reklamationen.
De bjuder också på lunch typ en gång i veckan. 😂

Privat handlar jag där det är billigast.

Vad betyder förresten överbelastad? Bosch får väl skriva att man vara får fräsa kanter upp till radie 8. Hade varit bättre om den var lite dyrare och lite tåligare. 😉
Förresten så har Festool bättre service eftersom de har hämtservice på plats.
På en proffsmaskin tycker jag man ska kunna förvänta sig att det finns ett överbelastningsskydd för att maskinen inte ska ta skada.

• Gilla
Allman och 4 till
  • Laddar…
Plattbärare/lyftare från Jula, helt klart undervärderad med sina 149:-.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.